Ervaringen zenuwblokkade?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yyy

Ervaringen zenuwblokkade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 15:26

Hoi hoi,

Waarschijnlijk krijg ik een zenuwblokkade er staat in iedergeval een oproep in het sint maartens kliniek in Nijmegen...

Maar nu kan ik wel informatie vinden op internet, maar geen ervaringen en dat vind ik toch wel het belangrijkste, dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten... de pijn tijdens de blokkade en het herstel,wanneer weer op t paard enz...

dus zijn er mensen hier op bokt die een zenuw blokkade zijn ondergaan?

Ik heb btw een hernia bij mn L4 L5 al 2 jaar. vandaar de blokkade... omdat ze een recente MRI hebben is er geen proefblokkade.

ik zit nu aan medicijnen die de zenuw moet laten slinken en dan moet de pijn minder worden als dat allemaal goed gaat hoef ik geen zenuw blokkade..

voor diegene die niet weten wat het is:
Een zenuwblokkade blokkeert een zenuw en voorkomt zo dat een bepaalde pijnprikkel de hersenen bereikt. Er zijn twee soorten zenuwblokkades, een proefblokkade en een definitieve blokkade.

Een proefblokkade is een tijdelijke onderbreking van de zenuw. De anesthesioloog stelt hiermee vast via welke zenuw de pijnprikkel de hersenen bereikt.
Als de anesthesioloog de juiste zenuw heeft gevonden, brengt hij een definitieve zenuwblokkade aan. Deze geeft langere tijd een vermindering van pijn en kan zo nodig worden herhaald als de pijn toch terugkeert.

De behandeling duurt 15 tot 45 minuten. Dit is afhankelijk van het soort behandeling.

ikkemetwikke

Re: Ervaringen zenuwblokkade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:45

weet je al op welke manier de bolkkade word gedaan?
ik heb dit gehad,maar dan in mijn stuit,verschillende proefblokkade's en "definiteve" ze kunnen alleen nooit zeggen hoe lang deze duurt,dus echt definitief is hij zelden.
bij mij hebben ze het geprobeerd met electr.stroom,verhitting,ze kunnen het ook bevriezen geloof ik.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 17:08

met electische stroomstootjes dacht ik. De annestesist zei dat het geen pijn zou doen omdat het verdoofd was hopelijk klopt dat....

hoelang duurde het voordat je alles weer kon dan? en is het lang gevoelig geweest?
is het bij jou helemaal goed gekomen?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 09:57

hm weinig mensen dus die dit ondergaan.. ik zit nu al helemaal in de stress en het duurt zeker nog 4 weken..

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:31

L4/L5 is ook nog vrij onderaan in de rug toch?
de behandeling zelf voel je als het goed is niet nee,maar de verdoving daarvoor was bij mij wel erg pijnlijk.
en bij de behaneling zelf voelde ik niet de pijn v/d behandeling maar wel een soort "druk" en dat was ook verre van prettig.
de nasleep valt wel mee,alleen was het bij mij mn stuit,en daar moet je op zitten,en dat leukte dus de eerste 3 of 4 dagen niet.
st. maartenskliniek staat wel goed bekend!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 10:38

het is idd vrij laag in de rug.
de behandeling zelf is dus bij jou wel een beetje tegen gevallen?
ik zit al elke keer in de brievenbus te loeren of er een brief is van de kliniek maar nee nog niks gehad.

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:45

Hoi, ik heb een aantal proefblokkades gehad en 3 keer een definitive. Kan je niet geruststellen dat je er niets van voelt maar het is ook niet heeeeeel erg. Het verveledste stukje is dat ze de betreffedne zenuw moeten vinden dan krijg je echt even een schok(van de aanraaking met de zenuw)maar als ze hem hebben dan wordt het daarna warm gemaakt en dat voel je niet heel erg. Het is wel heel bizar als ze idd de goede hebben en je ineens geen pijn meer hebt, helaas dat het nietn 100 procent blijvend is.Hoop dat je er wat aan heb anders hoor ik het wel.(lig nu met een gebroken l1 wervel dus zal wellicht in de toekomst weer moeten)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:14

Mijn oma heeft dit geloof ik 2 keer gehad zo'n zenuwblokkade.
En bij haar heeft het beide keren geloof ik niet geholpen, maar dat hadden ze van tevoren ook gezegd.
dat het bij de ene persoon wel helpt en de andere persoon niet.
na de 2e keer kon ze geloof ik 1,5 dag heel moeilijk of zelfs helemaal niet lopen.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 09:25

vallie schreef:
Hoi, ik heb een aantal proefblokkades gehad en 3 keer een definitive. Kan je niet geruststellen dat je er niets van voelt maar het is ook niet heeeeeel erg. Het verveledste stukje is dat ze de betreffedne zenuw moeten vinden dan krijg je echt even een schok(van de aanraaking met de zenuw)maar als ze hem hebben dan wordt het daarna warm gemaakt en dat voel je niet heel erg. Het is wel heel bizar als ze idd de goede hebben en je ineens geen pijn meer hebt, helaas dat het nietn 100 procent blijvend is.Hoop dat je er wat aan heb anders hoor ik het wel.(lig nu met een gebroken l1 wervel dus zal wellicht in de toekomst weer moeten)

oeh balen heb je alweer uitstraling dan?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 09:28

IvysToeter schreef:
Mijn oma heeft dit geloof ik 2 keer gehad zo'n zenuwblokkade.
En bij haar heeft het beide keren geloof ik niet geholpen, maar dat hadden ze van tevoren ook gezegd.
dat het bij de ene persoon wel helpt en de andere persoon niet.
na de 2e keer kon ze geloof ik 1,5 dag heel moeilijk of zelfs helemaal niet lopen.

hm hopelijk helpt het bij mij...kon ze niet lopen van de pijn of kon ze gewoon niet lopen omdat dr benen niet wouden?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 10:59

allebei geloof ik

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 17:24

hm dat is geen leuk vooruitzicht haha. maar t komt vast allemaal wel goed (zeg ik tegen mezelf)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:27

tuurlijk komt het goed!
zo moet je gewoon blijven denken.

Mijn oma is sowieso een 'apart' geval, want die is al 3 keer geopereerd aan een hernia op bijna dezelfde plek (door littekenweefsel geloof ik)
en dat schijnt ook bijna nooit voor te komen.

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:39

Jen, ik heb wel weer last ja, maar kan nu er weinig van zeggen met mijn gebroken rug!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 16:34

he bah een gebroken rug is helemaal *&%^&& sterkte ermee hoor!

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:35

Ja, dank je!!!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 14:13

heb nog steeds geen oproep binnen...Boos!