Is langdurig een laptop op je schoot gevaarlijk??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Is langdurig een laptop op je schoot gevaarlijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 14:45

Hallo,

Ik heb altijd mijn laptop op mijn schoot en heb alle stekkertjes erin zodat hij niet uitgaat. Hierdoor hoef ik dus niet van mijn plek af en ligt hij soms heel de dag op mijn schoot (wil nog wel eens heel de dag op bokt zitten haha). Nu wordt een laptop altijd erg warm tot heel heet, en ik heb nu dus weer na een aantal uren boktsurfen erg last van mijn benen. Ze zijn warm en verkramt waardoor ik moeilijk opsta en weer moeilijk ga zitten. Het komt niet doordat ik gewoon telkens op 1 manier zit, maar echt door die laptop denk ik. Ook tintelt het stuk waar hij op ligt van mijn bovenbenen heel erg. Weten jullie misschien of dit schadelijk is of dat ik me gewoon aanstel? Kan het kwaad?

Emori

Re: Is langdurig een laptop op je schoot gevaarlijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:47

ik weet wel dat het schadelijk is als je een man bent Vork
ivm vruchtbaarheid enzo Clown
ik vind de laptop ook vaak te warm worden
ik zet hem dan gewoon op tafel

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:47

Zowiezo is te lang computeren/playstationen ect. te inspannend en slecht.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 14:49

LilianR schreef:
Zowiezo is te lang computeren/playstationen ect. te inspannend en slecht.

Haha, probeer mij er maar eens voor vandaan te halen. Ik ga zo wel even naar buiten, de benen strekken en weg met de hond. Misschien is het dan wat minder. Daarna kijk ik wel, misschien ga ik even op de normale pc van mijn vader.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:49

Ik leg altijd een dienblad onder mijn laptop als ik hem langere tijd op mijn schoot heb. Anders is het niet aleen slecht voor je benen ( lang in dezelfde houding, veel te warm ), maar ook voor je computer omdat die niet genoeg gekoeld kan worden ( warme lucht kan niet goed weg ).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:49

Het is slimmer om je laptop op een tafel te doen, zodat je nog beetje kan bewegen en je houding waarschijnlijk beter is.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:52

bij mijn laptop(zit er nu ook op) zitten de ventilatie gaten aan de onderkant..
als je de laptop op je schoothoud worden ze (bij mij) afgedekt waardoor de laptop niet meer kan koelen.
als ik zorg dat de ventilatie gaten open blijven wordt hij ook niet warm/heet. Lachen

ik denk dat t wel schadelijk kan zijn voor je laptop..hij zal maar een keer doorbranden doordat ie zo heet word..

_Inga

Ik denk juist dat t wel door te lang zitten, in combinatie met die laptop komt. Het verkrampen komt denk ik door het te lang zitten en de tinteling omdat de doorbloeding verminderd is omdat je constant ongeveer 3 kilo op je been hebt hangen.

Ga wat meer tussen door bewegen! Dan zullen je 'klachten' minder worden

PS: Je PC wordt zo warm omdat waarschijnlijk onvoldoende ventilatie heeft, aangezien die vaak aan de onderkant zit en daar zit jij met je been

Ylana

Waarom ligt hij dan de hele dag op je schoot?
Ben je ziek of heb je iets gebroken?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:53

I denk niet dat de laptop op schoot schadelijk is, maar wel lang in dezelfde houding zitten! Ook zal je houding niet optimaal zijn als je de laptop op schoot hebt, als je dit maar vaak en lang genoeg doet kan je lichaam aardig gaan protesteren! (Nek schouderklachten!)
Je geeft zelf al aan dat je last hebt van je benen, denk idd door langdurig zitten in dezelfde houding (misschien ook niet met je voeten plat op de grond?)

Zorg ervoor dat je om de 20 min even gaat lopen, en ga aan een tafel zitten af en toe zodat ook je nek en schouders even in een meer normale stand zitten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:08

Met dit mooie weer zijn genoeg andere dingen te doen ipv in een slechte houding met een laptop op schoot zitten.. Knipoog

Zorg er gewoon voor dat je op een goede stoel, recht voor je laptop zit. De hele dag stil zitten, is sowieso niet bevorderlijk voor je.

Op korte termijn zul je er niets van krijgen, maar regelmatig bewegen is beter voro je lichaam en de doorbloeding.

Niet om je bang te maken, maar voorbeelden als RSI worden toch ook veroorzaakt door te lang in de verkeerde houding computeren bv..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:22

Ik denk dat het sowieso al niet echt gezond is om de hele dag te computeren...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 18:28

Ylana schreef:
Waarom ligt hij dan de hele dag op je schoot?
Ben je ziek of heb je iets gebroken?

Nee ik zit gewoon graag op de bank tijdens het internetten. En dan heb ik mijn laptop op mijn schoot.

Edit: Ik ben nadat ik dit topic opende even naar buiten gegaan met de hond en toen was het over. Ik denk dus wel dat het komt doordat ik lang op 1 manier zit, goede reden om de hond wat vaker uit te laten haha.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:40

Gevaarlijk zal het niet direct zijn, maar gezond is het ook niet. Als het pijn doet als je opstaat is het verstandig af en toe wat anders te doen Knipoog.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:44

Het is inderdaad niet goed voor je. Wat je kan doen is er een dienblad of een lap tray onder leggen, zodat de warmte weg kan en je spieren niet zo heet worden van je laptop.
Daarnaast is het ook gezonder om ong. elke 30min. minimaal 5 min pauze te nemen, wat te bewegen en als je weer gaat zitten proberen een goede werkhouding aan te nemen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:02

tamary schreef:
Het is inderdaad niet goed voor je. Wat je kan doen is er een dienblad of een lap tray onder leggen, zodat de warmte weg kan en je spieren niet zo heet worden van je laptop.
Daarnaast is het ook gezonder om ong. elke 30min. minimaal 5 min pauze te nemen, wat te bewegen en als je weer gaat zitten proberen een goede werkhouding aan te nemen.

Ohh dan ben ik wel heel erg. Ik zit soms 5 uur achter elkaar zonder op te staan. Logisch dat het pijn gaat doen dus Bloos

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:59

Ik zit ook vaak zo, maar nooit langer dan een halfuur in dezelfde houding, meestal zet ik mijn laptop gewoon op tafel zodat ik er netjes voor kan zitten want een slechte houding kan RSI veroorzaken, sneller dan dat je denkt