Ik is trots! tandarts gevonden en overleefd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Ik is trots! tandarts gevonden en overleefd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 11:21

Ik was al ruim 6 jaar niet meer naar de tandarts geweest tot ik een gaatje voor bij me tanden kreeg, dat zag er heel lelijk uit dus heb heel brutaal een afspraak gemaakt bij de tandarts waar ik in geschreven was (inmiddels 8 a 9 maanden geleden.)Een week later kon ik komen, daar leek het alsof ik in een horrorfilm terecht kwam, ik werd ontzettend ruw behandeld (hardhandig) en had ontzettend veel pijn. zelfs toen ik huilend op die stoel lag, werd er alleen maar gezegd het is zo over. als ik er nog aan denk krijg ik rillingen op me lijf, hoe naar sommige mensen kunnen zijn.
Mijn tand was wel weer gefixt, maar ik was er niet eens zo blij mee vanwege de pijn.
Ze maakten een volgende afspraak om de rest van me tanden te behandelen, thuis heb ik haar direct afgebeld en gezworen dat ik daar nooit meer kom.
Maar ik zat nog steeds met 8 gaatjes en kiespijn, en een enorme angst voor tandartsen.

Tot vandaag!
Ik had van me vriendin gehoord dat ze een nieuwe tandarts had.
Hij was echt echt heel vriendelijk en zacht zei ze, ik dacht van t zal wel, maar uiteindelijk toch gebeld (februari) het is echt een hele drukke tandarts en had pas 17 april tijd voor me.
Gister zei me moeder opeens op t eind af (8 uur avond) ik zag t toen even helemaal niet meer zitten maar kon de afspraak niet afzeggen. in de wachtkamer werd ik helemaal naar van al die geluiden, heb er zelfs nog gratis hoofdpijn bij gekregen haha. Eindelijk mocht ik naar binnen, op de stoel gaan zitten en wat gepraat, hij wilde in me mond kijken dus de stoel ging naar beneden, had t gevoel alsof ik al 17 keer in dezelfde achtbaan had gezeten.

Hij was echt superlief en idd heel rustig met zijn handen er zijn foto's gemaakt en zo kon hij me kiezen enzo zien, zag zelfs me verstandskiezen echt grappig Haha!
hij vulde alles in op de computer enzo en ik heb 8 gaatjes idd, niet zulke diepe, maar toch ga ik in de verdoving als ze behandeld worden omdat ik nog steeds toch wel bang ben. de prikjes zouden wel wat pijn doen maar ik zou niet meer voelen van het boren en het gefriemel in mn mond.

31 mei word ik 18, dus ik vroeg of ik binnen 6 weken behandeld kan worden want daarna moet ik betalen, normaal staan de nieuwe afspraken pas in juli! maar hij had een plekje vrij op 21 mei. anderhalf uur met pauze's van 5 minuten tussen elk half uur, hij probeert zo veel mogelijk te doen, lief he!
Maar ben wel heeeeeel erg zenuwachtig! maar dan wel een mooi gebitje.
www.banakar.nl
Voor de mensen met angst en die nog geen tandarts hebben, blijf doorzoeken! je komt er echt 1tje tegen Lachen

nightlover

Re: Ik is trots! tandarts gevonden en overleefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:24

Goed zoooo !!!
Beter dat je gedeeltelijk over je angst heen bent !
Ikzelf was ook al 4 jaar niet geweest ,
Mijn tandarts leek wel een productie werker
En ow ow wat was ik bang voor verdovingen !
Ben overgegaan op een andere tandarts ....
Heb 5 gaatjes gevuld + een kies gemaakt ,
Dit is in 2 behandelingen gebeurd en ben bij alle 2 verdoofd ...
Echt super , heb er niks van gevoeld .
En ga volgende keer lachend naar de tandarts Haha!

Hopelijk jij ook , en heel veel succes !!! Ach gut

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:48

zo dat is nog ens super zeg, gode hoor en nu ieder half jaar terug blijven gaan hoor. Zelf heb ik ook een erg lieve tandarts ook voor de kinderen,

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:57

Complimenten!

Ik had ook geruime tijd verzaakt en ben sinds maart weer in een stroomversnelling van tandarts. Ook met mijn oude tandarts een afspraak gemaakt (oei, die was geen pretje!) maar laat nu net de praktijk zijn overgenomen en ik nu dus een ander hebben!

Controle was heel relaxed, ook foto´s en ook wat gaatjes geconstateerd. Laatst mijn eerste vervolgafspraak gehad, vullen en repareren van twee kiezen (eentje was afgebroken, nadat mijn verstandskies teveel plek in heeft genomen). Wel twee weken met een blauwe wang rondgelopen, maar toch mooi gefixet. Nu deze week nog een afspraak staan waarin ook de andere gaatjes worden bijgewerkt. Zie er wel tegenop, maar aan de andere kant lijkt het me ook super om weer te weten dat het weer goed is (en die lelijke vulling op mijn voortand ook netjes weg is).

Ik weet hoe je je voelt, ook hoe ontzettend trots je kunt zijn op jezelf Knipoog Geheel verdiend, succes met je volgende afspraak!