Vergeetachtig, leeftijdgerelateerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Vergeetachtig, leeftijdgerelateerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:35

Steeds vaker heb ik de laatste tijd dat ik kleine dingen vergeet.

Net bedenk ik in mijn hoofd 'iets' wat ik vrijdagochtend wilde doen en dat moest ik op de computer kijken. Ik loop naar de computer en ik weet het niet meer. Eén van de voorbeelden van de afgelopen weken. Even later kom ik er dan wel op, maar dat heeft een paar minuten nodig. Erg vreemd.

Dit ken ik niet van mezelf, geheugen wat me in de steek laat... Zou het met leeftijd te maken kunnen hebben? Ben 'pas' 30...

Mariek1983

Re: Vergeetachtig, leeftijdgerelateerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:44

Bij mij is dat als ik veel stress heb, en voor mijn gevoel veel dingen moet doen. Dan wordt ik warrig zeg maar... Weet niet of dat bij jou ook een oorzaak zou kunnen zijn???

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:45

Je moet je hersennen ook blijven trainen dan kan je een lagere hersenleeftijd bekomen voor later en vergeet je minder snel dingen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:45

Vergeetachtigheid kan ook als je teveel aan je hoofd hebt, het kan een uiting van stress zijn. En geheugen kun je trainen.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:48

Vergeten is een nuttig proces! Hoewel het soms vervelend kan zijn is het een super nuttig systeem van je hersenen. Hoe ouder je wordt, des te sneller je vergeet. Maar je moet gewoon je hersenen blijven trainen, want er worden nog steeds hersencellen aangemaakt als je 'leert'. Maar aangezien je pas 30 bent, kan het ook vermoeidheid, stress, piekeren etc zijn.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:59

Oh oh ik ben ook 'pas' 30 en gebruik al een poos een agenda want ik vergeet ook wel vaker dingen die ik afgesproken heb.........(soms vergeet ik zelfs dat ik wat in mijn agenda heb opgeschreven Bloos )

Daarbij heb ik het met mijn werk, paarden, thuis en sociaal leven dan ook best wel druk. Ik bedoel ik werk 40 uur per week op verschillende locaties tussen Amsterdam en Den Helder. Nu al weer een poosje op een vaste plek maar soms 2 à 3 keer per dag ergens anders.

Voel me 's avonds dan ook best wel moe soms, en als je moe bent, vergeet je ook sneller dingen.
Ik ga dan lekker een half uurtje in bad slapen en ben daarna meestal zo fit als een hoentje. Of ik ga even onder de zonnebank liggen, gewoon voor wat meer energie. En als je meer energie hebt kun je je ook beter concentreren.
Ik probeer ook zoveel mogelijk uit mijn hoofd te rekenen en dingen te herhalen.En ik ben elke avond aan het Sudoku-en (hersentraining ). En ik lees iedere dag even (als ik het niet vergeet) in mijn agenda of er nog iets bijzonders is.
Dat is dus mijn "therapie" om bij te blijven. Haha!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:02

ik ben pas 16 en vergeet me een ongeluk! ik moet alles in de agenda in mijn telefoon zetten als ik afspraken heb staan.. en soms vergeet ik daar dus ook in te kijken Clown

Men zegt dat het komt als gevolg van een hersenschudding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:04

Vorige keer waren er testen en hadden sommige jongere personen een veel oudere hersenleeftijd dan de oudere mensen Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:09

Mwa, stress valt reuze mee. Heb onder veel meer druk gestaan ongeveer een jaar geleden. Misschien een nasleep?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:10

Bij mij is inderdaad vergeetachtigheid eerder een teken dat ik gewoon veel te veel aan mijn hoofd heb, dan ga ik dingen vergeten. Bij mij helpt het om dingen op te schrijven die ik niet mag vergeten, dan word ik er tenminste weer aan herinnert. En als je ergens heen loopt en je hebt geen idee meer wat je daar ook alweer ging doen, wil het ook nog wel eens helpen om terug te lopen naar waar je vandaan kwam Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:11

kan Lachen
Ook je hersenen hebben soms even rust nodig, en moeten herstellen van drukte Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:16

Dan hoop ik maar dat het goed komt... Ik werd er wel een beetje eng van omdat het steeds vaker is. Misschien toch onbewust stress? Kan ook nog zomaar Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:23

hmhm Lachen je bent je niet altijd bewust dat je hersenen overuren draaien door drukte. Dat merk je wel vaak als je wat vergeet. Je kan niet verwachten dat je hersens én drukte verwerken én ook nog dingen moeten onthouden.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:12

Ik ben 14 en vergeet de laatste tijd alles Nagelbijten / Gniffelen

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:17

ik ben al wat ouder,maar heb een heel goed geheugen.Ik hoef niets op te schrijven,mijn hersens zijn mijn agenda.Ik vergeet ook nooit geen afpsraak of zoiets.Dus ik denk niet dat hel helemaal leeftijd gerelateerd is.
Ik heb ooit een vriendin gehad en die was al vergeetachtig op 35 jarige leeftijd dus ook jong.Nee gelukkig heb ik een zeer goed geheugen.Hopelijk blijft dat lang zo.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:55

Als ik niet lekker in mijn vel zit vergeet ik alles. Dat was tien jaar geleden al zo. Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:58

Helemaal niet! ik was al vergeetachtig op mijn 8e (kleine dingen dan). maar ik gebruik nu al een paar jaar visoliecapsules en helemaal nergens last van, net als mijn vader die voorheen nog vergat het gas uit te doen na het koken (nu kan hij met 1x kijken nog een telefoonnummer onthouden).

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:27

Nee, lijkt me niet dat het met leeftijd te maken heeft. Ik heb er namelijk ook last van, en om te zeggen dat ik nou zo enorm bejaard ben........... Knipoog Het helpt voor mij heel erg om emails naar me zelf te sturen (een nóg vollere inbox... ja...) en álles op te schrijven in mijn agenda of dummy.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:38

Het lijkt me niet leeftijdsgebonden..
ik bedoel.. ik ben nog maar 16 en vergeet nu al alles Knipoog op school worden ze er gek van. Krijg het vaak genoeg te horen, Ja Leen schrijf jij dat nog maar eens extra op want anders ben je het toch weer vergeten Knipoog