op jonge leeftijd kunstgewrichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

op jonge leeftijd kunstgewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 17:22

hoi hoi
ik heb even een vraag ,
door mijn ziekte slik ik prednison heb daar ooit teveel van gekregen en daardoor is er botnecrose ontstaan dus het afbrokkelen van mijn botten , op 21 jarige leeftijd was ik al geopereerd aan beide heupen daar hadden ze cement plastiek ingezet , maar zakte net zo hard weer in ,
dus daarna naar een ander ziekenhuis gegaan daar kreeg ik twee nieuwe heup protheses en een knie prothese ,
ben nu 25 jaar zijn er meer mensen met deze ervaringen ?
ik rij wel paard weer

Britt

Re: op jonge leeftijd kunstgewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:24

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel prettig dat je nog steeds kan paardrijden!
Is dat ook goed voor je? (Hoor je dan wel eens bij rugpijn enzo)

Op jonge leeftijd prothese is minder goed omdat je de prothese moeilijk kan vervangen of zoiets toch? Hoe zal dat dan gaan in de toekomst?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 17:30

ik reed tussen de operaties door op een dameszadel ,
en nu eindelijk weer op mijn dressurzadel ,
ik heb geen idee of het goed is ik val er gelukkig weer meer door af van rosltoel zitten kom je aan ,
maar ik zelf voel me er prima bij !

hoe het in de toekomst zal verdergaan heb ik geen idee van deze gaan voorlopig als ik niet van me paard kletter een jaar of 30 mee

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 15:08

alles zit goed net naar ziekenhuis geweest en hoef pas over een jaar terug te komen Haha!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:41

Kennis van mij der zoon is hooguit 15 en moet al voor de tweede keer een nieuwe heup, maarja daar willen ze dus zolang mogelijk mee wachten.
Voor de rest hoor ik van mijn vriend veel over protheses. Hij heeft stage gelopen in het LUMC op de afdeling orthopedie dus hij zag zowat niet anders (hij is fysio)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 18:06

ja je hoort heel gauw alleen oudere mensen die er een krijgen , maar ik lag ook iedere keer bij oudere mensen op zaal , je voelt je dan toch erg raar hoor .
heb eerder ook cement plastic erin gehad maar dat zakte net zo hard in als mijn eigen botten dus nu heb ik protheses in beide heupen en dus een knie , de knie hebben ze eerst ook geprobeerd een donorbot in te zetten maar die stoote mijn lichaam direct af dus ook daar zit de prothese in .
veel ziekenhuizen doen het niet bij jonge mensen , amc wou mij tot me 80e in de rolstoel houden ,
maar het radbout die vonden het onzin terwijl er zoveel nieuwe manieren zijn om de heup langer mee te laten gaan , dus die hebben de nieuwe geplaatst en de knie ook

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:30

ja klopt bij jonge mensen worden bijna geen nieuwe knieen geplaatst,ik heb en rij ook met een kunstknie en ze hebben hem anderhalf jaar geleden geplaatst.Anders zou ik zeker de rest van mijn leven met krukken en een braise om moeten lopen.En als ik ook niet van mijn knol val ,dan kan ik er hoop ik 20 jaar mee doen... Haha!