Hakken altijd kapot(schoenen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hakken altijd kapot(schoenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:54

Het wordt weer lekker weer,tijd voor open schoentjes en.........
Kapotte hakken met wondjes,blaren,en dergelijke.
Ik heb dus standaard een probleem met mijn hakken(en bij pech ook nog de zijkanten van mijn kleine teen),met veel schoenen. Pumps, flatjes,gympen, alles waar je fijn met blote voeten of kousenvoetjes in kan,zorgt bij mij voor kapotte plekken en vaak ook bloed.

Ligt dat nou weer aan mij,of heeft iedereen dat?Ik zie zovaak meiden lekker met blote voeten in flatjes enzo,dat kan ik dus niet de hele boel schuurt open. Wat doe ik verkeerd Huilen
En qua kousenvoetjes, welke bevallen goed?Ik had eerst weleens gewoon die van pantystof,maar dat is dus niks...dat snijdt alleen maar.
Katoen?Is dat wat? Of kan je op een andere manier ervoor zorgen dat je niet standaard alles kapot loopt?

Maartje1990

Re: Hakken altijd kapot(schoenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:59

Ik ga nooit met m'n blote voeten in schoenen, alleen dan in slippers. van die pumps etc. draag ik niet. Ik doe altijd van die foeties (of hoe je dat ook schrijft) die zijn geloof ik inderdaad van katoen en ik heb meestal geen last van blaren of weet ik veel wat.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:02

waarschijnlijk heb je heel dun vel op je voeten en geen eelt, je kunt van Gehwol (merk) bij de drogist voetcrème kopen, dat versterkt de huid van je voeten.
Verder zijn katoenen kousenvoetjes erg lekker, ook tegen zweetvoeten, want ook daarvan kunnen je voeten kapot gaan. Als ze een beetje vochtig zijn wordt de huid zachter en gaat het sneller kapot (maar ik weet niet of je zweetvoeten hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:03

Ja,zoals gisteren,had ik dus wel blote voeten geprobeerd in mijn flatjes. Uurtje later had ik de boel dus al kapot(en jazeker,ook zweetvoeten,zucht).

Die Gehwol creme klinkt wel fijn,maakt die je huid dan gewoon steviger?Zal eens op hun site kijken.Heb wel creme van hen voor brandende voeten,ook wel fijn voor 's avonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:11

Niemand meer tips?
Ik ben toch niet de enige Huilen

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:24

Ik heb hetzelfde probleem, ik wissel het alleen af door soms op hakken te lopen en dan weer plat. Hakken op een koude dag heb ik langer aan dan op een warme dag. Hooguit 2 uur. Ik krijg ook blaren op de plekken waar jij ze krijgt. Ik varieer gewoon zoveel mogelijk qua schoenen en anders plak ik al pleisters op de plekken waarvan ik weet dat ik daar vaak blaren krijg. Zo voorkom ik weer een boel narigheid! Verder heb ik geen oplossing voor je.

Maar shoppen met dikke stilleto's aan lijkt me geen aanrader Knipoog Heb het wel eens gedaan, ik dacht wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Dat deed het zeker, heb toen maar slippers gekocht haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:34

Ik heb het ALTIJD, met alle soorten schoenen. Als ik nieuwe schoenen heb, zelfs al zijn het sportschoenen en heb ik normale katoenen hoge sokken aan, heb ik kans dat ik al na een uur met blaren loop.

Maar ik weet dus ook zo geen oplossing, ik hou me aanbevolen!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:39

ga eens naar een drogist (des noods huisarts) en vraag om een creme die je voeten 'harder' maken. Je kan ook gewoon een aantal keren de nijmeegse 4daagse gaan lopen, dan heb je ook harde voeten Tong uitsteken

Maar goed, ik kan opzich wel in open schoenen lopen zonder blaren, maar dan krijg ik super snel last van zweetvoeten en dat vin'k toch zo vies! Dus dan heb ik er van die hele lage sokjes in aan (zoals nu). Laatst had ik toevallig wel een blaar van deze schoenen, maar in principe werken die lage sokjes of kousevoetjes wel goed. ik zou dan als ik jou was wat dikkere (als die er zijn) sokjes kopen.
Maar zoals ik uit je verhaal begrijp krijg je gewoon altijd heel snel blaren, dus de enige echte oplossing is je voeten harder te krijgen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:47

ThaGirl schreef:
ga eens naar een drogist (des noods huisarts) en vraag om een creme die je voeten 'harder' maken. Je kan ook gewoon een aantal keren de nijmeegse 4daagse gaan lopen, dan heb je ook harde voeten

En heel veel blaren! Clown Haha!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:56

Ja, hier nog eentje die er giga last van heeft. Ik heb vorige week nieuwe, leuke schoentjes gekocht. Pumps met een open neusje. Die moeten dan de dag erna natuurlijk wel aangetrokken worden hé. Nou, dat heb ik geweten.. Blaren op de randen van het open neusje, en achterop de hiel, wat ook erg pijn doet Clown
Vorig jaar, met mijn toen nieuwe hakjes, ook mezelf tot bloedens toe opengelopen. Ik liep in de stad, en dacht; ik red het wel tot de auto. Niet dus..

Ik heb dit met alle nieuwe schoenen die ik koop. Meestal bouw ik het op, de eerste dag een half uurtje aan, tweede dag een uurtje, derde dag nog ietsje langer. En zo gaat het dan aardig Knipoog Tja, wie mooi wil zijn, moet pijn lijden.

Zo'n creme die je voeten 'harder' maken, lijkt mij ook wel wat. Ik volg dit even..

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:00

ik heb het probleem ook.
had hele leuke flatjes gehaald,maar die waren hard bij de hiel.
dus voeten weer open.
nu koop ik van die flatjes die gewoon heel soepel zijn.
de goede maat zit perfect en ik schuif er niet in dus me voetjes blijven deze zomer heel Tong uitsteken

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:05

Ik had vorig jaar ook schoenen die erg slecht zaten bij de hiel..
erg scherp waren ze en dus uiteraard opengelopen..

ik was op vakantie in belgie dus ben daar naar de drogist gegaan en heb daar blarentape? gekocht..
zo heette het niet, maar zo beschrijft het wel het beste..

het is een soort brede leuke plast, maar de buitenkant ervan is niet grof, maar heel erg glad, zodat alles er eigenlijk langsschuift..

nu gebruik ik die tape altijd bij nieuwe schoenen en heb ik geen blaren meer op mijn hielen! Haha! Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:31

Ik had dat eerder ook, lag bij mij toch wel aan soort schoenen.
Heb m'n voeten ook wel tot bloedens toe open gelopen maar dan waren of de schoenen niet de juiste maat of ze hadden hakken.
Pleisters plakken helpt wel een beetje, maar draag nu voornamelijk schoenen die wél fijn zitten en heb er geen last meer van.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:34

Ik heb het bij de dure hakken helemaal niet, bij de goedkopen hakken lig ik helemaal open

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:00

Je hebt nu ook van die sileconen strips voor in je schoenen.
Heb ze gekregen van mijn moeder, dus moet het nog even uitproberen.
Ik heb alleen blaren met nieuwe schoenen, en vaak los ik dat op met pleisters en heb van die pantysokjes.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:09

Dit ga ik even volgen!
Iedereen zegt telkens maar je moet je schoenen in lopen, nou na een 'open schoentjes' seizoen heb ik nog steeds blaren Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:13

Beauty_yana0 schreef:
Dit ga ik even volgen!
Iedereen zegt telkens maar je moet je schoenen in lopen, nou na een 'open schoentjes' seizoen heb ik nog steeds blaren Scheve mond

Een winkel die beweert dat je schoenen moet inlopen is slecht, dat is eerder om ze toch te verkopen.schoenen moeten al direct perfect zitten. Let op de kwaliteit van het leer of de stof de beweegbaarheid is ook heel belangrijk.

Ik heb als studentenjob in schoenenwinkel gewerkt en ben ook zelf zeer verslaafd Knipoog

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:26

Ja maar vaak in de winkel zitten ze erg lekker, en dan als ik ze na school aantrek of iets loop ik me hakken weer open Boos!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:41

Ik heb geen tips, heb hetzelfde probleem als jou helaas..Boos!
Ffies naar school denk je dan... want je moet fietsen, in de trein en in de bus... niet veel lopen denk je dan. Maar als ik bij mijn studie aankom heb ik al pijnlijke hielen.

Wat ik nu wel heb gezien, en gekocht trouwens, van die verdikkinkjes om in de achterkant van je schoen te plakken. Dus niet waar je op loopt maar puur in dat gedeelte waar je hak/hiel zit. Gewoon de achterkant van je schoen dus.
Het is een soort kussentje van zacht materiaal, van dat soort suede leer wat vaak in de binnenkant van schoenen zit, heel fijn, langwerpig die zo in de ronding past van je schoen.

Ik heb het gekocht bij de invito.

Ervaring kan ik je nog niet vertellen, ik moet het nog uitproberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:03

Die dingetjes voor in je schoen aan de achterkant heb ik ook nog thuis liggen,evenals die siliconen dingen voor IN je schoen(Partyfeet?)

Pleisters plakken had ik nog niet aan gedacht, Blond maar dat is simpel en handig voor nog in te lopen schoenen...
Nu nog iets dat ervoor zorgt dat de voeten niet gaan zweten haha,want zweetvoetjes schuren natuurlijk ook sneller..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:26

ik heb bij de schoenmaker siliconen plakstrips gekocht voor in mijn schoenen. Dat zijn plakkers die je in je schoenen plakt, van gel. Werkt goed.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:32

Ik doe gewoon niet meer aan sierlijke schoentjes en loop op bergschoenen of jezus nikes.
Niet elegant, maar kan wel een heel eind lopen..Knipoog

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:29

Met schoenen met een hak is het vooral erg belangrijk dat de schoen goed past. Hij moet dus aansluiten. Ga je slippen (dan is de schoen te groot), dan krijg je blaren. Dit komt door de wrijving.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:34

Als je goede voetjes kopt scheelt het al een stuk ( een dure panty gaat over het algemeen ook langer mee mits hij goed aangetroken wordt) je kunt van die dingen kopen voor in je pumps van die gelpads en je kunt pleisters aan de binnekant plakken enz,... Succes..