Heimwee? wie ook met oudere leeftijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

Heimwee? wie ook met oudere leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 22:21

Haallo
Ik heb al van jongs af aan heimwee gehad met logeren..
dat durfde ik ook echt niet... ja het ging, tot 3 uur 's nachts dan moest me moeder mij komen ophalen..
vre-se-lijk... zo een heletijd door gegaan...
en toen tjah moest ik op schoolkamp..
in groep 7: wel volgehouden, ik vond het ook leuk, leuke tent groep. Lachen
in groep 8 waren wij de oudste dus je had niemand in je groepje waar je op kon leunen zeg maar..
toen in de brugklas... vreselijk.. het was 3 dagen, vond ik lang genoeg...
dat was echt een hel voor mij... ik kende er niemand en Meisjes uit me klas deden rot, en omdat ik niet echt veel om merk kleding geef en zij wel werd ik buitengesloten daar..
maar gelukkig kon ik met 3 aardige meisjes omgaan waarvan er nu 2 mijn beste vriendinnen zijn Haha!
maar goed..

( Ik ga 23 juli op ponykamp voor het eerst bij Manege de Eik, dat is 3 kwartier rijden dus k kan niet naar huis, dat lijkt me ook niet nodig het is er bere gezellig maar ben wel een beetje zenuwachtig.. en het scheelt nu dat ik er heen ga met me beste vriendin van 15 bijna 16 Haha!

ik heb het ook zo erg gehad dat ik op een duur ponykamp was, en toen ben ik elke keer naar huis gegaan... en sochtends er weer heen...)

Ik heb echt lang last gehad van heimwee en soms nog steeds ik ben 12 jaar...
hebben jullie dat ook gehad of nogsteeds een beetje?

050206051012

Re: Heimwee? wie ook met oudere leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 02:55

Ik heb ook altijd heel erg heimwee gehad, maar het gaat over Ja

Tuurlijk blijf je thuis wel altijd 'missen'. Als ik lang van huis ben, dan ben ik altijd erg blij dat ik weer terug mag en bedenk ik dat mijn leventje heel zo gek niet is Knipoog

Geniet van je ponykamp!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 06:10

ik ben nu 35 en ik heb er nog last van Haha!
veel bellen met tyhuis helpt een hoop vind ik.
belangrijk is om heel goed voorjezelf na te denken,waarom wil ik naar huis?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:08

weetje ik heb er nog steeds last van terwijl ik al 19 ben

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:12

Ik ben nu bijna 22 en ik heb er ook gigantisch last van. Het werkt wel vreemd bij mij, want als ik het goed naar mijn zin heb op vakantie dan is het nog wel te doen, maar als ik het niet naar mijn zin heb raak ik helemaal in paniek.

Bedenk maar dat je altijd opgehaald kan worden, je zit daar niet aan vast. Dat helpt bij mij nog wel.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:09

Tulandro schreef:
Ik ben nu bijna 22 en ik heb er ook gigantisch last van. Het werkt wel vreemd bij mij, want als ik het goed naar mijn zin heb op vakantie dan is het nog wel te doen, maar als ik het niet naar mijn zin heb raak ik helemaal in paniek.

Bedenk maar dat je altijd opgehaald kan worden, je zit daar niet aan vast. Dat helpt bij mij nog wel.

precies dat heb ik nou ook..!
Als ik het niet naar mijn zin heb raak ik ook in paniek...
maar als ik bel naar huis wil ik juist steeds meer naar huis..
het was ook heel vervelend, als ik een nieuw vriendinnetje had, dan was het van: OHHH Leuk kom je een keer logeren?! dan gaan wij allemaal leuke nieuwe dingen doen! Haha!
en dan zei ik altijd iets van... oh... jaa okayy leuk, maar ik kan niet hoor ik heb het heel erg druk enzo..

ik wilde het nooit vertellen.. Tong uitsteken

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:18

In groep 8 met kamp ben ik naar huis gegaan Nagelbijten / Gniffelen en daarvoor kon ik zelfs niet bij mijn oma slapen die zowat mijn moeder voor me was.. Het word steeds minder maar aventoe dan denk ik nog wel eens ik wil naar huis hoor.. maar dan slaap ik gewoon door dus ik denk dat het bij jou ook wel over zal gaan. Bij de een mischien eerder dan bij de ander.

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:23

Ik heb er ook erg last van.

Als ik het 'naar me zin' heb dan gaat het nog wel maar als ik het niet naar me zin heb wordt ik ook helemaal paniekerig.
Je bent echt niet de enigste.

Veel plezier op je ponykamp!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:42

dankje Haha!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:43

Ik ben 16 en ik heb het ook Lachen Het is al wel iets minder geworden in de loop van de jaren, maar toch slaap ik het liefst thuis in mijn eigen bedje!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:46

Ik heb geen heimwee maar heb wel een gruwelijke hekel aan logeren. Altijd gezellig als mensen komen zolang ik maar gewoon m'n eigen kamer/bed/badkamer heb. Dan ben ik dik tevreden. maar logeren vind ik echt gruwelijk! Niet zozeer om heimwee maar vind 't gewoon vreselijk Clown

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 12:52

ik vind het nog het ergste als iemand bij MIJ geloogeerd heeft, als zij weer weg gaat...
dan kan ik niets verzinnen wat ik dan kan doen..
En dan verveel ik mij en vind ik alles saai..
Wat ben ik toch moeilijk he? Clown

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:55

Ik heb ook best wel erg veel last van heimwee. In september gingen we met school naar Parijs toe. Mijn vriendin zou eigenlijk mee gaan, maar op het laatste moment haakte ze net af. Ik heb de hele week met een ander meisje opgetrokken die ik in het begin niet eens kende. Ze was wel gezellig ofzo, maar ik heb elke dag gehuild omdat ik naar huis wou.
Ik miste niet m'n moeder of m'n eigen bed, nee ik miste mn paard Clown Toen we weer terug kwamen, zag ik m'n moeder, en vroeg gelijk: 'Kunnen we dadelijk even langs stal rijden, ik moet Impuls even zien' Bloos

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:03

Mijn vriend is bijna 25 en heeft er ook last van.
No place like home.
Overdag als hij op vakantie is, lekker zonnen, excursie oid niets aan de hand. Maar hij is toch van slag. Elke octend is hij ziek, overgeven etc. en rillen. Heel sneu, soms denk ik, ik blijf liever thuis dan dat hij op vakantie last heeft.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:15

yep, ik ben bijna 50 en kan echt niet verder dan 50 km van huis en vooral ook niet te lang
Ik slaap altijd thuis en ga eigenlijk het liefst nergens heen.

Ik ga ook nooit op vakantie, daar heb ik echt geen lol in. Ik wil thuis zijn en naar mijn paard kunnen wanneer ik dat wil en verder niets.

Geeft op mijn werk wel eens problemen, maar ik werk er al 30 jaar en ze weten het wel onderhand.

heb het mijn leven lang al, ben ook nooit langer dan een paar uur op schoolkamp geweest vroeger (toen gingen ze nog niet zo ver weg) en dan moesten ze me weer op komen halen omdat ik totaal hysterisch werd......

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:23

Eigenlijk best een fijn idee dat zoveel mensen daar zo'n hekel aan hebben, uit mijn omgeving hoor ik eigenlijk nooit iemand. Zijn er toch meer mensen, heimwee of niet, die niet graag ergens blijven slapen.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:37

Ik heb het soms. Ik heb een paar vrienden in het buitenland. Als ik daar ben heb ik geen last van heimwee. Als ik met familie op vakantie ga ook niet. Maar toen ik met 2 collega's een week op vakantie ging had ik na 5 dagen heimwee.
Ook tijdens kampen (paardrij of scouting) heb ik na ong. 5 dagen heimwee.
Ik was een keer mee als medewerkster op een scoutingkamp dat 2 weken duurde. Na 1 week wilde ik echt naar huis.

Ik houd wel erg van reizen en wil volgend jaar in mijn eentje met een groepsreis voor 3 weken naar Zuid-Amerika Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Ik ga zeker een blog bijhouden via waarbenjijnu.nl
Heb ik toch nog een beetje contact met het thuisfront.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:59

Ach.. ik ben 20 en slaap nog het liefst thuis. Op vakantie slaap ik standaard de eerste 2 nachten niet, en daarna gewoon slecht. Weken van te voren zit ik al met kriebels in mn buik omdat ik weer 'moet'. Ik ben ook altijd heel blij dat ik weer thuis ben Lachen Het liefst ga ik ook gewoon niet op vakantie, alleen om te skiën, want dat vind ik dan toch wel weer heel leuk. Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 14:13

er zijn dus wel meerdere mensen idd die het niet prettig vinden om te logeren Haha! gelukkig maar..
een vriendin van mij die heeft daar dus echt totaal geen problemen mee.. niemand die ik ken in mijn buurt eigenlijk...
dus dat is niet echt leuk.. Tong uitsteken

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:55

Ik was er iets na mn 15e af! Haha! (Ben nu bijna 16 Clown )

Ik kon zelfs niet bij de buren slapen, altijd huilen enzo. Nagelbijten / Gniffelen
Maar omdat ik vorig jaar met school op zeilkamp 'moest' , moest ik dr wel over heen komen!
Dus toen ben ik een nachtje bij een vriendin gaan slapen, ging príma.
Vooral omdat ik gewoon dacht 'Het gaat me lukken het gaat me lukken het gaat me lukken!'
Positief denken helpt dan écht. Toen wist ik dat ik dus best bij iemand anders kon slapen,
en ging ik al met een veel beter gevoel naar zeilkamp. En dan echt positief blijven denken.
Eerste avond van zeilkamp moest ik nog ééven huilen, en toen kwamen mn vriendinnen gelijk op me af (die wisten het wel), en gingen me troosten. Heb ff naar huis gebeld, en daarna nérgens last meer van gehad. Haha!

Een tijdje geleden ging ik ook bij een vriendin slapen, was nog nooit bij haar geweest, en gelijk bij haar geslapen! Maar ging ook heel goed, dus ben dr nu écht vanaf! Haha! Haha!

Maar ik slaap alsnog het liefste thuis.

Noujaa, het gaat je wel lukken toch? Haha!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 18:46

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:36

Ik ben 19, en ja ik heb ook heimwee!

Een weekendje weg gaat nog wel, maar een week is echt verschrikkelijk. Helemaal als ik me niet helemaal op mn plek voelt, de mensen waarmee je bent niet helemaal relaxed zijn (school bvb.) of ik gewoon niet lekker ben. Ik ben afgelopen zomer met mn tweelingzusje en 2 vriendinnen op vakantie geweest, en het was verschrikkelijk. Ik had ook een zonnesteek opgelopen, maar ik miste thuis zó verschrikkelijk!!! Vooral mn vriend, maar ook thuis, de hond en mn paard.

Gelukkig ben je op ponykamp wel de hele dag in de weer, en heb je iets om over te praten wat je allemaal leuk vind: de paarden. Probeer iets van thuis mee te nemen (knuffel, foto's zoiets) en niet teveel aan thuis te denken want dat maakt het alleen nog maar erger.. Succes Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:41

Mijn moeder is over de 60 en moet nog steeds elke vakantie regelmatig met de familie bellen Nagelbijten / Gniffelen
Mijn vader is 3 weken heeft 3 week lang familie in Canada bezocht. Hij mailde of belde bijna elke dag omdat hij ons miste Nagelbijten / Gniffelen Hij wil ook nooit meer alleen zover weg. Als ik een weekend alleen thuis ben, dan mis ik mijn ouder vreselijk (ondanks dat mijn vriend erbij is...) Ik ben 21 Clown

Tip: niet teveel contact met thuis. Na een gesprek ga je ze namelijk veel meer missen. Kinderen met heimwee mogen nooit naar huis bellen van ons. Wij zeggen gewoon: heimwee is niet erg, kan gebeuren en vervolgens noemen we alle leuke dingen van het kamp op. Dat helpt Lachen positief denken is het sleutelwoord Knipoog

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:51

Ilsemarie schreef:
Ik heb geen heimwee maar heb wel een gruwelijke hekel aan logeren. Altijd gezellig als mensen komen zolang ik maar gewoon m'n eigen kamer/bed/badkamer heb. Dan ben ik dik tevreden. maar logeren vind ik echt gruwelijk! Niet zozeer om heimwee maar vind 't gewoon vreselijk Clown

dat heb ik dus ook Clown heb geen heimwee ofzo en kamp vind ik ook niet erg maar bij vriendinnen slapen Sigaar laat maar vind niet leuk enzo k hou dr niet van en dan ook omdat ik nooit in slaap kom enzo gewoon heb een bed nodig en t lieftst met me eigen matras

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:03

Ik heb ondertussen geen last meer van heimwee maar wel erg lang gehad.
In groep acht ben ik niet mee geweest op schoolkamp en in de brugklas ging ik 's nachts naar huis.
Ik denk dat mijn heimwee pas weg was toen ik in de tweede klas kwam, aan het einde van dat jaar. Ondertussen vind ik het niet erg meer om bij iemand anders te slapen of langer weg te zijn van huis. Vorig jaar ben ik op werkweek naar Praag geweest, helemaal geen last gehad.