Mensen in laten slapen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:42

Nettieejj schreef:
Ze word ook extra in de gaten gehouden, sinds ik haar uit de dood heb gepraat... Ze heeft nu iedere week gesprek met de mentor, en de mentor vraagt soms ook dingen aan mij.. Thuis heeft ze ook wel problemen, het gaat slecht op school, en als ze loopt bestwel vaak weg, en als ze terugkomt word ze dan geslagen...


Misschien goed om dit ook aan de mentor te vertellen. Goed van je dat je haar een beetje in de gaten houdt.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:45

vanaf je 1e post dacht ik al dat er meer aan de hand was met dit meisje. Goed dat je haar een beetje in de gaten houd, zo te lezen heeft ze het niet makkelijk. Eigenlijk is het gewoon triest dat dit meisje op zo'n manier aandacht moet vragen. (vaak is er een achterliggende reden voor dit gedrag). Ik hoop dat het snel wat beter met haar mag gaan!

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:46

Ik ben benieuwd hoe de school verder met die verhalen omgaat.

edit, als ze echt kanker zou hebben, dan zou de klas het toch ook wel weten, is dit het geval?? (denk het niet, als ik dit zo lees.

Nettieejj

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:02

NEe, ze weigert het aan de klas te vertellen, ze vertrouwd helemaal niemand, alleen mij... Ze verteld mij alles, ook toen ze zelfmoord wou gaan plegen, ik heb haar er uit moeten praten, 4 keer!

Anoniem

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:07

iemand die er zo slecht aan toe is loopt idd niet op school rond, ik twijfel of dit meisje wel echt kanker heeft, dan zou de klas het idd ook moeten weten.. lijkt mij aandacht vragen idd.. heel sneu voor het meisje..

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:09

Nagelbijten / Gniffelen Sorry, moest er eigelijk wel om lachen..

Wel erg opzich dat ze zo praat enzo, beetje apart geval.. Bloos

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:12

Joscaa schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Sorry, moest er eigelijk wel om lachen..

Wel erg opzich dat ze zo praat enzo, beetje apart geval.. Bloos


Zelf vind ik dit niet om te lachen Verward Dit is waarschijnlijk heel serieus. Misschien niet over het kanker gedeelte, maar wel de wens om dood te gaan. Dit geeft aan dat er iets niet goed is bij het meisje. En waarschijnlijk is dit een vraag om hulp aan de een of de ander!

AmonRe

Berichten: 1087
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:16

Ik zou je leraar/lerares inlichten!

Nettieejj

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:19

Denk dat ik dat ook ga doen... Want ik vind het zelf ook een beetje eng worden... Ze heeft gisteravond ook in zichzelf gesneden... Ik vind zelf dat ze professionele hulp moet zoeken.. Maar ze word boos en gaat huilen als ik dat zeg...

Summertjee

Berichten: 1379
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:22

ik dacht eerst zal wel gewoon aandacht willen heb maar heb ht allemaal bijgelezen en lijkt toch idd wel dat er echt is mis is ...

xRONINIx
Berichten: 455
Geregistreerd: 16-08-05

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:28

Tatjanaa schreef:
Idd dat is eutanasie.
Dat wordt alleen toegepast in 'extreme' gevallen. En daarvoor zijn er voorafgaand veel onderzoekene n gesprekken met nabestaanden en naasten.

Dus ik denk niet dat zij het krijgt.. Knipoog


gesprekken met nabestaanden en naasten wordt niet gedaan alleen met de persoon zelf!
tenminste dit is mijn ervaring!!

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:30

Er is iets serieus mis met dit meisje. Trek op school aan de bel. Hebben jullie geen school-maatschappelijk werk of iets? En anders de klassenleraar of iets dergelijks inschakelen.

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:40

bij eutanasie krijg je trouwens ook geen spuitje zoals bij een hond gebeurt hoor, maar langzaam een overdosis morfine toegediend zodat je langzaam wegzakt tot alles stopt.

Als je met iemand gaat praten doe dit dan met de vertrouwens-persoon op school (staat vast ergens opgegeven wie dat is, in de schoolgids bijvoorbeeld) en niet met je mentor. Deze mensen weten beter hoe ze hier mee om moeten gaan en mogen er in eerste instantie niet zomaar met anderen over praten. Zij kunnen je ook adviseren met wie jij verder kunt praten en wat je verder daarna nog kunt doen.

edit: spelfoutjes

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:56

Ik heb een klasgenoot gehad die ook zulke rare dingen vertelde.
Zij vertelde de ene week dat ze een ernstige erfelijke bloedziekte had, twee later kwam ze dan weer met een ander verhaal. Dit is een roep om aandacht en zoals al gezegd gaat het waarschijnlijk helemaal niet goed met dit meisje.
Toevallig heb ik gisteren een stuk gelezen over pathologisch liegen. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathologisch_liegen)
Ook wel pseudologica fantastica genoemd.

Eigenlijk is dit heel triest dat het meisje het doet. voor haar omgeving heel naar dat ze zulke dingen verteld, maar voor haar zelf ook. Wat ik begrepen kunnen er verschillende psychische dingen achter liggen.

Het is verstandig om eens met de vertrouwenspersoon op school te gaan praten. Al is het alleen maar voor jezelf om te kijken wat jij er verder mee kan. Het is iets heel lastigs. Dat had ik ook met mijn klasgenootje. Ik wist dat veel dingen die ze zei niet klopte, ze sprak zichzelf tegen. Ik ergerde me eraan, maar had aan de andere kant toch ook wel weer heel erg met haar te doen...

Succes en sterkte ermee in ieder geval...

Anoniem

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:15

lejo schreef:
bij eutanasie krijg je trouwens ook geen spuitje zoals bij een hond gebeurt hoor, maar langzaam een overdosis morfine toegediend zodat je langzaam wegzakt tot alles stopt.

Als je met iemand gaat praten doe dit dan met de vertrouwens-persoon op school (staat vast ergens opgegeven wie dat is, in de schoolgids bijvoorbeeld) en niet met je mentor. Deze mensen weten beter hoe ze hier mee om moeten gaan en mogen er in eerste instantie niet zomaar met anderen over praten. Zij kunnen je ook adviseren met wie jij verder kunt praten en wat je verder daarna nog kunt doen.edit: spelfoutjes


in extreme gevallen gaan zij wel met de ouders praten, ook al geef je hier geen toestemming voor.. en ik denk dat ze in dit geval wél met de ouders gaan praten als dit meisje haar verhaal doet

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:26

Wat erg zeg..

Hoe oud is dat meisje? Ik hoop dat je haar zover krijgt toch eens proffesionele hulp te zoeken. Ik zal je even pb'en met instanties.

Veel succes.. Scheve mond

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:33

Euthanasie wordt alleen gepleegd wanneer een persoon ongeneeslijk ziek is en waneer het zeker is dat diegene gaat sterven en op dat moment verschrikkelijk pijn lijdt. Wanneer de persoon zelf aangeeft dat hij of zij euthanasie wil toepassen is het pas mogelijk. Dus wat dat meisje zegt klopt niks van . Ik vind het heel goed van je dat je dat meisje een beetje in de gaten houdt. Het lijkt me een erg goed idee als dat meisje eens met iemand gaat praten van het RIAGG oid. Want de manier waarop zij aandacht trekt is niet helemaal gezond en zover ik naar aanleiding van jouw verhaal kan inschatten is de relatie met haar ouders ook niet helemaal goed. Een psychiater of psycholoog heeft inderdaad beroepsgeheim maar vaak wordt op een gegeven moment toch de ouders ingelicht.

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:54

Zoals gezegd dees-daan, "in eerste instantie". De eerste regel is voor een vertrouwens persoon nl. dat het vertrouwelijk is.
Ze zullen inderdaad in erge gevallen wel dingen gaan regelen, of je advisren met anderen te praten en je daarbij helpen, maar je net wil dat ze je naam noemen, doen ze dat niet

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:12

lejo schreef:
bij eutanasie krijg je trouwens ook geen spuitje zoals bij een hond gebeurt hoor, maar langzaam een overdosis morfine toegediend zodat je langzaam wegzakt tot alles stopt.

Als je met iemand gaat praten doe dit dan met de vertrouwens-persoon op school (staat vast ergens opgegeven wie dat is, in de schoolgids bijvoorbeeld) en niet met je mentor. Deze mensen weten beter hoe ze hier mee om moeten gaan en mogen er in eerste instantie niet zomaar met anderen over praten. Zij kunnen je ook adviseren met wie jij verder kunt praten en wat je verder daarna nog kunt doen.

edit: spelfoutjes



Euthanasie moet aan strikte zorgvuldigheidseissen voldoen! Gesprek wordt alleen met desbetreffende patient gedaan. Er moet in ieder geval sprake zijn van ondraaglijk leiden.
Patient moet bij zijn volle verstand zijn, dus vaak komt er dus ook een psychiater bij zo'n patient.
Daarnaast kan de arts altijd rechtelijk vervolgt worden als hij/zij zich niet aan de zorgvuldigheidseissen houdt! Euthanasie is een niet natuurlijke dood en dus komt er altijd een schouwarts van de politie kijken.

Mensen krijgen geen! Overdosis morfine bij euthanasie. Bij ons in het ziekenhuis krijgen mensen via een infuus 2 tot 3 middelen toogedient:
Te weten een slaapmiddel( Dormicum), en barbituraat(Thiopental) en als hierna patient nog niet is overleden noghartspierverslapper( Pancuronium )

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 01:23

Een mens word niet zomaar ingeslapen dan moet er echt iets aan de hand zijn waardoor het leven ondragelijk is voor die persoon en ook niet meer beter word

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:18

dat bestaat zeker ja!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:38

Mijn oma heeft eutanasie gehad omdat zij een spierziekte had

Anoniem

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:41

lejo schreef:
Zoals gezegd dees-[naam], "in eerste instantie". De eerste regel is voor een vertrouwens persoon nl. dat het vertrouwelijk is.
Ze zullen inderdaad in erge gevallen wel dingen gaan regelen, of je advisren met anderen te praten en je daarbij helpen, maar je net wil dat ze je naam noemen, doen ze dat niet


dat doen ze dus wel, ik heb het er met mijn mentor over gehad, hij zei ook, ze gaan niet zonder je toestemming met je ouders praten, maar de vertrouwenspersoon bij ons, heeft het uitgelegd, als er echt iets aan de hand is, zijn zij gemachtigd om een gesprek met je ouders aan te gaan, wel of geen toestemming, als zij vinden dat je ouders het moeten weten, praten ze ermee. wat in dit geval wel gebeurd denk ik..

roxiie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:42

Daantje1981 schreef:
Judith_ schreef:
Eutanasie gebeurt volgens mij wel, moet eerlijk zeggen dat ik het me onder sommige omstandigheden heel goed begrijp dat mensen daarom vragen.



Maar euthanasie gebeurt alleen met mensen die ongeneeslijk ziek zijn en die een heel psygisch traject afgelopen hebben.

En dat is denk ik niet het geval bij dit meisje.


Als je zoiets roept, ben je psychisch niet helemaal inorde, dus in principe zou ze er voor in aanmerking kunnen komen Nagelbijten / Gniffelen

Maar niet heus, zoals al verder vemeld hier boven, euthanaseren ze mensen alleen in zeer uitzonderlijke gevallen

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:43

En er moet een onafhanklijke arts bij komen