Vriend zielig, schouder blessure

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Vriend zielig, schouder blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:20

4 jaar geleden, toen kende ik mijn vriend nog niet, heeft hij een schouderblessure opgelopen tijdens win-tjun (of zoiets)
Hij heeft daar tijden last van gehad maar met mate (de eerste twee jaar weet ik dus niet aangezien we maar 2 jaar samen zijn)
Namelijk, als hij een arm om me heen sloeg, deed zn schouder pijn na 5 minuten. Ook kon hij er snachts niet te lang op liggen.
Gisteren was hij weer bezig met win-tjun, ik heb hem niet meer gesproken. Blijkbaar heeft hij een stoot opgevangen met zijn schouder en ineens knapte er iets. Hij zei dat alles pijn deed en begon te draaien, en dat hij misselijk werd van de pijn. Snachts kon hij ook niet slapen daardoor.
Vanochtend heeft hij een spoedafspraak bij de dokter gemaakt: Zijn kraakbeen is verschoven en hoogst waarschijnlijk ontstoken.
Hij kreeg 2 doosjes ibuprofen mee en kan woensdag pas terugkomen.

Ik kreeg toch wel een brok in mn keel hoor, mn grote stoere vent, kreeg al tranen in zn ogen van de pijn toen hij zn jas wilde aandoen..

Hoe heet dit, is dit slijmbeurs ontsteking? Iemand ervaring met iets soort gelijks, hoelang duurt dit, en wat kunnen we doen om de pijn te verlichten?

Mariek1983

Re: Vriend zielig, schouder blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:51

Warschijnlijk is dit een schade in het schouderkapsel. Dit is vreselijk pijnlijk (ik heb het momenteel ook) Bij mijn zijn de ibuprofennetjes al op en ik loop bij de fysio hiervoor. Maar idd erop slapen en uitersten bewegingen daar ga je van door de grond. EEn hele felle stekende pijn.

beterschap voor je vriend! kan best een tijd duren hoor dit soort dingen Boos!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 13:33

Ja overdag gaat wel, nachten zijn een hel voor hem.

Niemand meer, tips?

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:00

Ja insmeren met RSL creme van VSM 3x daags...