hoe stoppen met nagelbijten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

hoe stoppen met nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:41

ik heb werkelijk ALLES al geprobeert, maar niks helpt Bloos
heb teer op mn nagels gehad, dat vieze soort nagelijk erop gehad, een vriendin ingehuurt als "mepper" (zodra ik weer begon te kauwen zou ze me een mep geven Nagelbijten / Gniffelen ) maar echt niks helpt Verdrietig

het ziet er gewoon niet uit, ik voel me net een kerel als ik naar mn nagels kijk..

nu heb ik een keer gehoort, dat wanneer je kunst nagels erop plakt/laat plakken, je ze wel netjes kan laten aan groeien, omdat je dan niet aan de nagel zelf kan komen..
is dit waar?
en wie heeft er misschien meer tips om er vanaf te komen? Bloos

alvast bedankt! Haha!

Zondebokje

Re: hoe stoppen met nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:42

Gewoon stoppen.... tegen jezelf zeggen nu stop ik ermee... heb ik ook gedaan en was er vanaf Clown simpel heh Knipoog

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:48

Ik heb ook vanalles geprobeerd, ook kunstnagels. Het klopt dat je er niet aan kan bijten, maar ze groeien eraf en dan heb je je eigen nagels weer. Die dus lang zijn. Alleen bij mij was het probleem dat ik zo weer begon te bijten, nadat de kunstnagels eraf waren. En het is voor mij wel erg duur om mijn hele leven met kunstnagels te lopen..

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:15

Ik ben vroeger ook altijd aan het nagelbijten geweest. Ik vond het ook zo doodzonde het zag er niet uit.. Ook allemaal van dat vieze spul geprobeerd maar niets holp. Tot op een dag ik zo in een keer ben gestopt. Hoe geen idee maar ik heb nu heele mooi nagels waar ik trots op ben Haha! Ik moet nu voor mijn opleiding korte nagels hebben. Ja amehoela heb ze net mooi lang Haha! Clown

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:16

Beetje streng zijn voor jezelf Knipoog .

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:34

ik bijt me nagels ook Rolleyes
Denk dat als je echt(!) niet wilt bijten je er sneller van af bent, maar bij mij gaat het soms automatisch (vooral bij het kijken van een spannende film). Denk dat dan van die vieze nagellak wel helpt. Of je vingers een tijdje afplakken Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:39

Ik heb ook al tig keer geprobeerd ermee te stoppen, en iedere keer ging het na een aantal maanden toch weer fout (eindexamens etc zijn niet bevoordelijk). Ben nu met m'n zoveelste stoppoging bezig, gewoon een dikke laag (doorzichtige/extra harde) nagellak, regelmatig bijwerken en jezelf een harde schop geven als je merkt dat je wilt bijten Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:44

Ik beet vroeger ook váák nagels. Op een dag heb ik gewoon gezegd tegen mezelf; en nu is het over. Haha! Nu ben ik er ook mee gestopt. Lachen
edit; als ze eenmaal gegroeid zijn, heb je de behoefte ook niet meer om ze af te kluiven (had ik iig).

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:47

Ik heb sinds een paar maanden acrylnagels.
Mijn eigen nagels waren erg kort,maar toch ging het.
En denk niet na 1 keer nagels erop laten zetten dat je van het bijten af bent.
Ik moest de laatste keer 3 weken wachten tot dat ze weer de acrylnagels kon bijwerken.. Ze begonnen al wat los te laten en omdat ik er heel de tijd aan zit te frunniken breekte ze ook af.
En ja dan neem jeje wel voor om ze er niet af te bijten,maar als je een keer in de stress zit oid...bijt je ze toch weer af.
Dus nu ben ik eergister weer geweest om ze er opnieuw op te laten zetten.
Ik vind het een goede manier, ik heb ook al vanalles geprobeert maar dit werkt wel..al zal ik wel nog jaren kunstnagels moeten laten zetten denk ik.

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:48

Pleisters om je vingers heen doen Knipoog

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:55

Ik heb ook altijd veel nagelsgebeten (en gepeuterd aan al die losse randjes enzo) en ik heb op een gegeven moment ook besloten dat het zo niet meer kon. Het ziet er inderdaad niet uit. Ik ben toen elke dag heel bewust met mijn nagels bezig gegaan, elke avond in de olie zetten (is heel gezond voor je nagels en volgens mij groeien ze er ook beter door), een half uurtje laten intrekken, cuticle remover (maakt je nagelriemen zacht) er op doen, met een wattenstaafje je nagelriemen terugduwen, en daarna lakken met een nagelverharder. Doordat ik er zo bewust mee bezig ging, bleef ik er toen verder ook vanaf. Niet in een keer hoor, maar als ik weer beet of peuterde, stopte ik er meteen mee. Ik nam ook een nagelvijl mee in mijn tas, zodat als ik weer een stukje had gebeten en er zo'n lekker peuterrandje ontstaan was, ik die meteen recht kon vijlen. Het was wel een beetje vreemd om je nagels die je bijna niet hebt te vijlen, maar het werkt wel!
Na een tijdje werden mijn nagels al wat langer, waar ik natuurlijk erg trots op was(!), en toen wilde ik er ook echt niet meer aanzitten. Na al die moeite die ik had gedaan om ze zo 'lang' te krijgen, vond ik het zo zonde om ze kapot te maken.
Inmiddels heb ik 10 mooie lange nagels, ik moet ze echt regelmatig vijlen omdat ik anders overal achter blijf hangen en mezelf krab (hoe dom).
Let wel op als je nagelverharder gebruikt (ik heb het van Herome gebruikt), het droogt je nagels wel uit als je het wat langer gebruikt. Vandaar dus dat je ze wel goed in de olie moet zetten. Het kost wat moeite in het begin, maar het is het zeker waard hoor.
Dus ga maar lekker bezig met je nagels optutten, het is er goed voor en het helpt je er af te blijven.
Veel succes!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:00

als je begit te kluiven,weet je dondersgoed wat je aan het doen bent en kennelijk sta je dus niet achter je beslissing om te stoppen.
als je namelijk van dat antibijt spul smeert doe je het toch echt bewust!!
pak gewoon een pen ofzo zodra je de neiging hebt om te gaan bijten..scheelt je een hoop geld door allerlei andere maatregelen te treffen.
beetje hard worden dus voor jezelf!

succes!

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:04

Ik deed het vroeger ook altijd, en had ook het idee dat ik er nooit meer vanaf zou komen. Maar het is echt een kwestie van tegen jezelf zeggen dat je het niet meer doet, zo is het mij ook gelukt. En daar ben ik nu heel erg blij om!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:15

ik heb ook altijd nagel gebeten, bij mij hebben men gelnagels heel veel goed gemaakt, al voor ik men eerste set erop kreeg had ik al lange nagels, vanaf de dag dat de afspraak stond tot nu niet meer nagels gebeten, momenteel heb ik dus alleen gel als versteviging over mijn eigen nagels

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 11:41

okee bedankt voor de tips allemaal! Haha!

ik heb idd al 1 keer gehad dat ik tegen mezelf zij dat ik moest stoppen, werkte idd wel Haha! alleen toen had ik een belangrijke wedstrijd en door de stress ze er allemaal weer afgebeten Bloos

ik ga die tips van het tegen jezelf zegge om te stoppen zoiezo gebruiken! Haha! en dat met negelverharder enz. ook! Haha!

bedankt! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:16

Ik wil er ook graag mee stoppen, maar denk er eigenljk helemaal niet bij na als ik het doe, totdat er een grote scheur inzit en ik de hele nagel weer naar de filestijnen is Nagelbijten / Gniffelen

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:20

jammer, dat het zomer is, maar handschoenen is misschien een optie..

Als je thuis bent kan je het sowieso wel doen..
als je handschoenen aan hebt, kan je je handen niet zien, moet je ze helemaal uittrekken, erg irritant..
moet je ze wel aanhouden tijdens het slapen, want misschien ga je dan wel verder?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:27

al die middeltjes..de echte diehard nagelbijter bijt gewoon stug door Duivel

Nu ik ze eenmaal lang heb, blijf ik er af..tenzij ik onder hevig stress sta (tentamens ofzo), maar dat is dan maar tijdelijk..daarna laat ik ze weer groeien..

Lak&Vijl ze nu ook..houd je bezig Lachen
Ik gebruik btw die doorzichtige verhardende nagellak in een paars potje (volgens mij loreal?), kost rond de 6euro, maar versterkt, verhard etc. 3in 1..en ze glimmen ook nog mooi Lachen

succes..
misschien samen met iemand anders doen?
dat jullie ze bv beide kort knippen (of bijten Knipoog ) ..dan de haakjes eraf vijlen en dan steeds bijhouden welken sneller groeien..en van goh mijne zijn al zo lang (trosts Pling )..
Misschien motiveert dat?

Zie net pas wie de ts is Knipoog Jij was/bent idd wel een diehard..vond het altijd pijnlijk om te zien hoe kort jij ze had..Nagelbijten houd voor mij op zodra dat witte randje weg is,..dus ook niet verder..en de velletjes er om heen Nagelbijten / Gniffelen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:59

Ik ben zo ong. sinds een jaar gestopt met nagelbijten Haha!

Ik was het zó zat.. Het zag er niet uit, deed soms zo zeer en ik was zo jaloers op mensen met mooie nagels!

Dat is het belangrijkste: het echt WILLEN

Toen heb ik tegen iedereen gezegt dat ze me moeten waarschuwen als ik er prongeluk aanzat en ik heb een aantal ringen gekocht (kan je daar aanzitten, plaatsvan aan je nagels Clown ).

Verder heb ik echt géén idee hoe het me is gelukt.. Kauwgum helpt ook heel erg, was die tijd daaraan verslaafd, haha! Ook helpt glans-nagellak best wel goed.. Dan worden je nagels ''steviger'', vind ik zelf..

Nepnagels zijn een ramp voor je échte nagels! Dan zijn je echte nagels heel zwak en breken ze dus snel af.. Maar aan de andere kant.. Je kunt er niet meer aan bijten!

Ook moet je in heb begin je nagels wel kort knippen/vijlen.. als je ze al meteen te lang wil heb je eerder de neiging ze eraf te halen.

Succes iig!

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:59

whaaa, iemand met hetzelfde probleem Tong uitsteken

omg, echt ik heb het zo vaak geprobeerd, wil het ook super graag maar kan gwoon niet van die dingen afblijven, ik wil binnenkort proberen om er kunstnagels op te laten plakken, kijken of dat helpt Tong uitsteken

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:54

Hier nog 1 die aan het proberen is te stoppen echt verschrikkelijk.
Ik zet zelf acryl nagels dus dat scheelt.
Maar het helpt wel alleen nu zijn ze der af en heb ik af en toe echt de neiging om weer te gaan kluiven.
En ik vind het er nou ook niet bepaalt mooi uit zien Clown
Maar goed ik vijl ze een beetje bij lak ze en dan vind ik het zonde dus op de 1 of andere manier blijf ik er nu wel van af (met moeite)

Alleen jaja ik heb al een wit randje *trots maar me nagels zijn echt flijm scherp en dun hebben jullie dat ook?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:56

HardcOre.. Dat had/heb ik ook! Ze zijn al iets steviger.. Maar het schijnt dat je veel melk moet drinken voor ''dikkere, wittere'' nagels? Kan dat kloppen?

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:00

Hier nog een nagelbijter Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben heel streng voor mezelf en weet het dan ween week vol te houden, tot een belangrijke wedstrijd/film proefwerk noem maar op dan kan ik weer overnieuw beginnen.. Maar soms is het zown automatisme dat je niet in de gaten hebt... anti nagelbijt spul hielp bij mij niet want ik had dan alsnog afgekloven nagels en een vieze smaak in me mond Nagelbijten / Gniffelen

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:04

ik heb geen idee of dat helpt me stief vader had het wel eens over spul wat je der op kon smeren en daar werden je nagels heel hard van dus ik ga het hem even vragen vanavond.
Misschien helpt dat wel Haha!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:13

Dat heb ik ook gebrobeerd, nou, ík beet ze er nog steed af!
ik heb ooit, 2 weken niet gebeten, maar toen, toen opeens waren ze er weer af Clown
ik laat het maar zo, ik heb al zoooo veel geprobeerd, het hoort gewoon bij mij Lachen