pijn in schouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

pijn in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 00:35

Ik weet dat jullie geen dokters zijn. Maar ik wil een beetje een ide hebben wat het kán zijn.

Ik zit sinds gisteren met pijn in mijn schouders, als ik hem in een bepaalde houding houd voel ik niets, ben ik in beweging (denk aan paardrijden) voel ik ook niets, maar zit ik stil dan kan ik echt maar 1 houding (bovenarm langs lichaam, onderarm horizontaal en ergens op steunen) aannemen zonder pijn te hebben. Het straalt door mijn hele bovenarm/schouder/nek maar als ik goed voel is het de schouderspier die het dichts bij je nek ligt...

Het is er heel plots 'ingeschoten' ik had maandag een stijf gevoel daar maar heb daar verder niet op gelet omdatk dacht dat ik verkeerd gelegen had oid. En dinsdag hadk ineens enorm fel pijn.

Het lijkt wel een kramp gevoel maar dan echt met steken. Ook alsk diep inadem voel ik de pijn in mijn nek/schouder.

Ik kan verder wel mijn hoofd pijnloos bewegen en mijn arm op zich ook, ik kan alleen bepaalde houdingen totaal niet aannemen als ik stil zit. Ook erop liggen is geen succes, dat gaat écht niet. Dan voelt het alsof ze met duizend naalden tegelijkertijd in mijn schouder schieten...

Kan dit gewoon extreme stijfheid zijn? Verward

Ik kan me nl echt geen 'auw' moment herinneren van maandag oid...

Masada

Re: pijn in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:44

Een muisarm.
Te lang gebokt Clown Haha! Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:55

Ik zou even een afspraak maken met een chiropractor/fysio, misschien een acupuncturist. Heb je ook een slapend gevoel in je handen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 01:03

nee Cassidy dat niet. Warm water verlicht overigens maar laat het niet weg gaan. Voor de rest fungeert alles nog goed, enkel mijn nek/schouder en mijn bovenarm... Ook alleen rechts, links heb ik nergens last van.

Ik moet wel erbij zeggen dat ik dinsdagmiddag ook last had van mijn ribben rechts. Maar dat is 's avonds volledig weg getrokken...

hopla; Nagelbijten / Gniffelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:05

Klinkt naar een slijmbeursontsteking. Ik zou toch even contact opnemen met een acupuncturist?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 01:06

Schiet dat er zo ineens in Cassidy? (nooit gehad dus geen ide wat het in houd Bloos) Dan zou'k dus eerst mn moeder nog zo ver moeten krijgen...Khoopte dat het zelf zou weg trekken Nagelbijten / Gniffelen

Wat voel je?

Zwelling en pijn bij bepaalde bewegingen en (slaap)houdingen.

Bij rust wordt het minder pijnlijk

Er is geen zwelling, en het word net pijnlijker bij rust Nagelbijten / Gniffelen Ook bij bewegingen heb ik niet echt pijn maar echt bij bepaalde houdingen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:09

Nee, slijmbeursontsteking ontstaat door overbelasting, maar trekt niet ineens weg. Laat even controleren door een chiropractor of alles recht zit en er geen wervel verschoven is of klem zit, en zoek dan een acupuncturist op...eentje die er verstand van heeft. Laat voorlopig geen injecties in je schoudergewricht zetten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 01:12

ben sowieso niet gek van naalden dus da's niet zo'n probleem Bloos
Kzal proberen om morgen eens een afspraak te maken bij een dokter...Misschien dat die mij door kan verwijzen naar een goede acupunturist/chiropractor.

(overigens heb ik wel een kromming in mijn ruggenwervel, maar deze is naar links en zit tussen mijn schouderbladen? )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:20

Afwijkingen in je houding kunnen heel lang door je lichaam worden gecompenseerd, tot het lichaam het niet meer aankan. Dan pas krijg je pijn en symptomen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 01:27

Overigens ben ik daar wel voor naar de kine geweest. Die gaf me toen 2 opties; het aankijken en hopen dat het stabiel bleef of opereren.
Dat laatste zag ik niet zo zitten..... (ik zie overigens net dat ruggenwervel eigenlijk wervelkolom moest zijn Haha!) Maar die operatie was vnl voor de rest in mn rug, die kromming baarde hem minder zorgen?

Kan het zijn dat, net als mijn onderrug, dit gewoon een paar dagen is dat ik er wat extra last van heb idd door wat overbelastig oid?

Pff weet het niet...Vind het ook zo raar om meteen naar een dokter te rennen...Meestal drukken die een paar keer op de spier en daar stopt het...(bij gewoon erop drukken voelk ook geen pijn.)