gyropractor (of hoe je het ook schrijft)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

gyropractor (of hoe je het ook schrijft)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 18:23

Wie weet wat dit is? Clown
Zaterdag was ik bij een sportmasseur omdat mij hele rug al een poosje van onder tot boven vast zit, maar nu zag zij dat er een wervel ergens hoog in mijn rug niet goed staat (keer gebeurt toen ik voorover van Luna afviel en zij daarna bovenop me klapte) Heb er ook wel last van maar nooit bij nagedacht verder. Nou zei zij dus dat ik naar een gyropractor moet gaan en dat die er misschien iets aan kan doen maar nou ben ik vergeten te vragen wat dat nou eigenlijk is Clown En wat die doen.
Wie kan me dat vertellen. Bedankt alvast.

Bruintje_87

Re: gyropractor (of hoe je het ook schrijft)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:28

Ik ben er bijna een jaar bij geweest, helaas heb ik er nooit iets aan gehad... Ik moest super vaak gaan maar merkte totaal niks van de behandeling...

Maar van andere mensen hoor je weer hele goede verhalen erover.

Ik ben erna bij een ortho-manuele? of hoe je het schrijft Haha! therapeut geweest, en dat hielp echt, wel pijnlijk vond ik het, maar had er echt veel aan.

Bij de giropractor, weet ook niet hoe je het schrijft Haha! had ik niet veel aan omdat hun alleen doen kraken, en zo dus ruimte tussen de wervels maken, maar ik heb mijn bekken en enkele ruggenwervels scheef, en dat moest gewoon recht zetten, en dat is wat die andere therapeut wel deed.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:32

jullie bedoelen vast een chiropractor Tong uitsteken

Ik ben onder behandeling geweest van een osteopaat, hier heb ik héél veel aan gehad. Deze bekijkt niet alleen je 'probleemgebieden' maar je hele lijf.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:33

mijn opa is dat ook ik kan je niet preccies uit leggen wat het is maar je kunt je dan laten kraken, de pijn kan er uit geprikt worden of je word gemasseert.
Mijn vader zijn rug word altijd gekraakt omdat hij veel last van zijn rug heeft. Mijn moeders nek word regelmatig gekraakt tegen de migraine en mijn opa heeft mijn nek eens gemasseerd omdat mijn nek werfel scheef was geschoten na een val en ik durfde niet gekraakt te worden!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 18:57

dus een bottenkraken eigenlijk... Brr klinkt wel eng, maar als het helpt?
En heb je daar een verwijsbrief voor nodig van je HA

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:49

ik heb ook een tijdje bij de chiropractor gelopen, het heeft me aardig geholpen, bij mij hielp chiropractie alleen niet, ik moest ernaast ook nog mensendick fysiotherapie bij doen, maar dat kwam omdat mijn spieren niet sterk genoeg meer waren na 3 maand bedrust..
In iedergeval kraakt de chiropractor je botten, het heeft bij mij nooit pijn gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:51

Je hebt geen verwijzing nodig.
Wel zou ik checken of je verzekeraar het vergoedt,behandelingen zijn prijzig.
Ik loop er nu al vanaf september,scheve rug,scheve nekwervels,scheve borstkas,scheve schouders en scheurtje in wervel.
Het is heel apart,mij helpt het echt goed ik had nooit meer verwacht dt ik van mijn helse nekpijnen af zou komen...wel dus.
Mijn chiropractor is wel aangesloten bij de vereniging, hij is afgestudeerd in engeland.
Het schijnt ook voor te komen dat mensen zich zomaar chiropractor kunnen noemen vandaar mijn advies een betrouwbare te zoeken die erin gestudeerd heeft(bijna alleen in Engeland en ik meen Amerika te volgen)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:10

Darkchrystel, indd, die van mij was ook in Engeland afgestudeerd omdat die opleiding indd (bijna?) alleen maar dara te volgen zijn.

En je hebt indd geen verwijzing nodig van je ha, wel zou ik indd zoals darkchrystal al allemaal zegt, kijken of je zorgverzekeraar het vergoedt.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:18

mijn zoontje loopt al vanaf dat hij 1,5 jaar is bij de chiropractor en hij heeft er ook heel veel baat bij. het doet niet echt pijn, geloof ik. terence vind het iig heel leuk om naar 'gert-jan' te gaan. (ik ook wel, want hij is best leuk, hahaha).

de onze heeft ook in engeland de opleiding gevolgd en hij gaat er nog steeds regelmatig naartoe.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:17

het kraken zelf doet ook niet zeer, tenzij je er pijn hebt en je het doet om de pijn weg te krijgen dan kan het pijn doen omdat je al pijn hebt. Bij het kraken hoor je alleen het gekraak. Omdat ik dat dood eng vind doet mijn opa mij altijd vrij hard masseren om het zelfde effect te krijgen geen lekker gevoel maar minder eng Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:18

ik werk bij een chiropractor achter de balie ..
kijk even op onze website daar staat alle informatie op Haha!
www.gezondheidscentrumplato.nl

voor vragen kan je altijd pben ! Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:27

het is trouwens niet zo dat een chiropractor botten kraakt haha ..
je kan scheef staan omdat er lucht tussen je botten zit ..
zodra hij je recht zet .. ontsnapt het lucht en dat kraakt haha Haha!