Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
merrylegsje schreef:nou als niemand het weet mag hier wel een slotje op!!!
_Sas_ schreef:Mijn schoonvader heeft ook MS. Het is een progressieve spierziekte, waarbij dus steeds meer spierfuncties uit kunnen vallen. Deze ziekte heeft idd verschillende stadia. Soms blijven mensen jaren lang in het zelfde stadium, zonder achteruit te gaan. Maar het kan ook gebeuren dat iemand bijvoorbeeld 3 maand na de diagnose al in een rolstoel zit, dit is door geen dokter te voorspellen.
Bij mijn schoonvader gaat het gelukkig erg goed, hij kan nog gewoon lopen, fietsen, autorijden enz. Maar hij heeft ook dagen waarop hij amper zijn bed uit kan komen. Als hij eens een verjaardag heeft gehad en heeft daar 1 of 2 biertjes gedronken is hij ook veel slechter de volgende dag, dan als hij geen alcohol drinkt, ook al is het maar een klein beetje.
Ik snap dat je geschrokken bent van de diagnose bij je tante, maar je moet er niet meteen van het ergste uitgaan!
merrylegsje schreef:ja de titel zegt het al,
bij mijn tante is ms geconstateerd heel erg schrikken dus.
maar wat is ms nou eigenlijk?? op google staat heel veel, te veel en allemaal in die 'grote mensen taal' ik word er niet veel wijzer uit alleen dat je spieren kunnen uitvallen.
zou iemand mij wat meer willen/kunnen vertellen?
via pm mag ook!!