Alweer een jaar geleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Alweer een jaar geleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 11:17

Tis alweer een jaar geleden dat ik werd opgenomen in het ziekenhuis,
het lijkt nog zo kort geleden.

Het was eigenlijk al de hele winter dat ik aan het aanklooien was met mijn gezondheid, ik was vaak niet lekker en alles zat tegen, maarja iedereen heeft wel eens last van een winterdip
Al begin het nu toch wel ernstige mate aan te nemen, ik had nergens meer puf voor, een trap op was al teveel, laat staan als ik op school op de 4e les had, ik moest zowat overgeven van moeheid als ik boven kwam, en ik kwam zo mogelijk nog moeier uit bed dan ik erin ging.

In begin februari ben ik toen voor het eerst naar de dokter geweest omdat ik erg veel pijn had met ademhalen aan de linkerkant, maar volgens de dokter was het niks, 'gewoon een ontstoken borstspier', en dus stuurde ze me naar huis met een flinke hoge dosis ibuprofen. (later bleek op de CT scan dat er dus ook in die long meerdere embolieën zaten, en die er wsl al zaten toen ik naar de dokter ging, erg slordig Scheve mond )

Nou toen ging het wel weer, verder niet zo over na gedacht.
Tot ik rond 5 april weer zeer veel gelijke klachten kreeg aan de rechterkant, net onder mijn borst.
Ademhalen was echt een ramp, elke ademhaling deed zeer, dus ik maar weer ibuprofen genomen, en het zakte wel.
Maar weg ging het niet. In de nacht van 10 op 11 april heb ik niet eens liggend kunnen slapen, omdat ik dan geen adem meer kreeg als ik lag
Weer naar de dokter de volgende ochtend, die dacht ook weer aan de spier, maar stuurde me voor de zekerheid naar het ziekenhuis voor een longfoto.

Mijn moeder en ik door naar het ziekenhuis, foto gemaakt.
Die arts dacht in eerste instantie aan een longonsteking, jeetje wat was ik 'blij' dat eindelijk iets bekend was, maar de arts ging nog met collega's overleggen en hij zou nog bellen voor de definitive uitslag.
eenmaal thuisgekomen direct onder een hele douche gaan staan, dat was het enige wat me nog enigsinds goed liet ademen.
Tot mijn moeder binnenkwam en die zei van; Naat, de dokter heeft gebeld, en het is niet goed, je moet terug want ze denken aan een longembolie (verstopping van de longslagader door een bloedpropje)

Dat was een flinke klap.
We moesten eerst nog even langs de dokter die ook zei dat ze zoiets al dacht, maar dat ze toch twijfelde omdat ik gewoon veel en veel te jong was voor een longembolie.
Vader was inmiddels naar huis gekomen, en met hem zijn we eerst in het leyenburg de röntgenfoto's op wezen halen (hun wilde mij niet behandelen omdat ze niet geloofde dat ik een longembolie had, terwijl ze het zelf hadden vastgesteld Verward ) en daarna door naar het RKZ en daar naar de spoedeisende hulp
Veel onderzoeken gehad, heel lang gewacht, en toen kwam om half 8 toch van; Het is idd een longembolie en we gaan je opnemen voor ongeveer 5 dagen

Die 4 dagen dat ik daar lag (mocht gelukkig een dag eerder naar huis) zijn echt in een roes voorbij gegaan, toen ik eenmaal bloedverdunners had ging het steeds stapje beter met me als ik in bed lag, als ik eruit ging was ik net een levend lijk, alleen naar de wc lopen maakte me al zo moe, ze hadden ook ondertussen vastgesteld dat ik een zeer hevige bloedarmoede had.

Nu, een jaar later heb ik energie voor 10 en voel ik me hardstikke goed, alleen helaas nog vaak last van kortademigheid en pijn op de plek waar die embolie heeft gezeten.
Maar er is een stukje long afgestorven dus dat is ook eigenlijk gewoon logisch.

Nog meer mensen die zoiets ook hebben meegemaakt?

Zesiram

Re: Alweer een jaar geleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:28

Wat een heftig verhaal zeg!
Door het hele Holleder verhaal zijn bij mij ook wat dingen naar boven gekomen. In 2003 heb ik na een routine controle van de cardioloog te horen gekregen dat mijn aortakleppen niet meer goed waren. December 2003 heb ik tijdens een inspanningstest in het ziekenhuis een hartstilstand gehad. Gelukkig hadden ze me zo weer bij, maar ik was echt bang. Ik was helemaal alleen naar het ziekenhuis gegaan, en heb op de terugweg echt keihard gejankt op mijn fietsje ( achteraf vind ik het nog steeds debiel dat ze me gewoon naar huis hebben laten fietsen, maar ach ).
Ik werd met spoed op de wachtlijst gezet voor nieuwe aortakleppen. 19 april 2004 was ik dan eindelijk aan de beurt, ik heb 5 uur aan de hart-longmachine gelegen. Wat was ik blij dat ik geopereerd was zeg. De maanden ervoor kon ik zo weinig, ik was constant moe, misselijk, draaierig. Na 1 dagje op de IC en 5 dagen op zaal mocht ik naar huis. Ik had een jaap van 20 cm over mijn borstkas, overal zaten gaten van de drains en pacemakers, maar ik mocht weer naar huis!!!!
Uiteindelijk heb ik drie maanden gerevalideerd, gedeeltelijk in het revalidatiecentrum. Mijn lijf herstelde supersnel, maar geestelijk heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik de klap te boven was. Het idee dat de nieuwe hartkleppen maximaal 15 jaar meegaan vind ik een verschrikkelijk beangstigend idee. Nu gaat het weer heel goed met me, het is bijna drie jaar geleden. Maar bijna elke dag sta ik er bij stil hoe lang die kleppen nog mee gaan....nu dus nog 12 jaar. Ik vind het zo confronterend dat ik zelfs al een controle heb overgeslagen. Stom hè, ik weet het. Maar ik wil er gewoon niet aan denken. Ik heb nu geen last ergens van, ik moet alleen overal op letten. Als ik een wondje heb, moet ik antibiotica slikken. Als ik koorts heb, moet de ha op de hoogte gesteld worden en die houdt me dan in de gaten, dat soort dingen.
Ik zit nu toevallig thuis met keelontsteking, dan krijg ik meteen de kriebels dat er misschien iets mis kan gaan. Hopelijk gaan die nieuwe kleppen nog even mee, ik heb echt geen zin in een nieuwe operatie.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:57

Wow dat is heftig geweest zeg.
Gelukkig gaat het nou weer goed met jou.
Ik heb het zelf niet gehad

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:31

Jemig, Medousa! Wat heftig. Bloos!
Zelf heb ik het niet gehad, maar dit geeft toch wel aan hoe slordig de artsen van tegenwoordig zijn. Niet alle artsen natuurlijk.
Je hebt veel te lang met deze klachten rondgelopen voordat er daadwerkelijk actie werd ondernomen.
Super dat je nu weer helemaal de oude bent. Tja, last van kortademigheid en pijn op de plek van de embolie is vrij logisch door dat afgestorven plekje. Ach gut

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:03

Pff Nath, wat een tijd was dat!! Ach gut
Maar echt super dat je er nu zover bovenop bent gekomen!
En blijf het raar vinden dat artsen je niet wilden behandelen! Scheve mond

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:43

nee niet maar wel sterkte