Wat te doen tegen zonnenallergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

Wat te doen tegen zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:25

Ieder jaar kijk ik weer uit naar de zomer... alleen krijg ik zo'n uitslag van de zon. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt. Als jij hier ook last van hebt, wat gebruik je hier dan voor?? Uit de zon blijven heeft geen zin, want ik heb ook last van warmte allergie...

marleen_usar

Re: Wat te doen tegen zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:29

Kalk tabletten gaan slikken dat werkt erg goed.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:31

Die zijn gewoon bij de drogist verkrijgbaar?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:35

Ik heb er ook heel veel last van gehad. Ik heb ook de combinatie zonneallergie en warmteallergie: rode bultjes, jeuk en pijn als je er maar naar kijkt. Vooral op mijn onderarmen was het heel erg pijnlijk. Ik ben een aantal jaren gedoseerd de zon in gegaan tijdens vakanties en ik moet zeggen: sinds twee jaar is het minder aan het worden en ik denk zelfs dat het helemaal weg gaat. Ik denk dat het buiten zijn, opletten wanneer je wat 'bloot' in de zon hebt, en toch even de eerste paar weken de pijn verbijten beter helpt dan welk middeltje dan ook. Ach gut Tabletjes die ik heb gehad werkten lang niet zo effectief als een shirt met lange mouwen. Ik heb ook het gevoel dat als je lichaam eenmaal begint te reageren op de zon, het door een fase van allergie-reactie heen moet.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:38

Jeetje das erg lastig zeker als je een zonnemens bent!

Ik had daar een paar jaar geleden ook erg veel last van. Ik krabde mijzelf helemaal kapot en werd gek van de jeuk.

Mij is toen aangeraden om eens een zonnebank kuur te volgen. Dit heb ik gedaan en het werd direct een stuk minder als ik in het echte zonnetje was. Het probleem daarna is wel dat ik nu overal sproeten en meodervlekken heb en krijg

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:40

Ik heb dus ook regelmatig smeersels en tabletten van de huisarts gekregen, maar niets hielp. Ik ben in Turkije naar een drogist geweest waar ik een smeersel kreeg.. Als ik helemaal onder zit en me dan insmeer, dan zie je het wegtrekken alleen er zitten hormonen in die zalf en dus niet echt goed voor de huid..

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:42

ja zo iets heb ik ook ooit gekregen met de mededeling dat ik NIEt meer in de zon mag als ik dat spul op heb.. Tja das lastig als je op vakantie ben..

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:44

ik heb het ook heel erg.
Maar ik ga voordat de zomer begint al een aantal keer onder zonnebank. Dit moet je ook opbouwen. En ik slik van die pilletjes die je bij de drogist kunt krijgen. Weet ff niet meer hoe dat heet. Maar zijn van die kleine ronde pilletjes in een klein rond buisje (zo groot als een labello stift) en afgelopen jaar heb ik vrijwel nergens last van gehad.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:50

-> MW

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:55

Twee injecties met antihistamine bij de huisarts halen en je kan de rest van de zomer bruinbakken!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:57

Betteke schreef:
Twee injecties met antihistamine bij de huisarts halen en je kan de rest van de zomer bruinbakken!

Wordt dat 'zomaar' gegeven dan?? Heb namelijk een nieuwe huisarts en deze is niet zo happig op allerlei 'middeltjes'.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:00

In het buitenland doen ze niet zo moeilijk, daar heb ik het 2x keer gehad.
Antihistamine is niet iets heel erg engs met bijwerkingen of zo, dus ik denk dat je huisarts wel mee wil werken. Een tranentrekkend verhaal ophangen wil ook wel helpen. Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:03

Betteke schreef:
In het buitenland doen ze niet zo moeilijk, daar heb ik het 2x keer gehad.
Antihistamine is niet iets heel erg engs met bijwerkingen of zo, dus ik denk dat je huisarts wel mee wil werken. Een tranentrekkend verhaal ophangen wil ook wel helpen. Haha!

Ik heb een vrouw'lijke huisarts, die is dus niet zo heel gevoelig Nagelbijten / Gniffelen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:14

Ik heb alleen zonneallergie. Ik smeer me altijd in met een hydraterende factor 30 zonnebrand als ik echt de zon in ga en verder ben ik veel buiten. Ik heb er nu veel minder last van dan 3 jaar gelden, toen was t echt 10 minuten echt in de zon> uitslag. Bij mij was een kwestie van opbouwen. Vaak kort in de zon. De paarden staan ook op land dus dan ben ik ook buiten. (gevolg: bruine armen en witte benen, mn armen en gezicht kunnen dr nu wel tegen, maar mn benen dus nog niet...). Bij mij hielp de aftersun van garnier die groene fles ook heel goed, als ik dan toch uitslag krijg, houd t jeuken en branden daarmee op! succes!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:15

lastig probleem!
ik heb het een keer gehad op vakantie in Frankrijk, toen heb ik daar bij de apotheek een zalfje gehad wat wel goed hielp. En verder moest ik inderdaad uit de zon blijven of de huid bedekt houden.
Daarna heb ik er gelukkig nooit meer last van gehad, maar ik kom ook niet vaak in heel zonnige landen.
sterkte er mee!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:17

Ik heb zelf warmte allergie en heb het heel erg op mijn hielen Nagelbijten / Gniffelen verschrikkelijk! Nu zijn we al verschillende malen eerder terug gekomen van vakantie door mijn last van warmte allergie.. Nu gebruikte ik pilletjes en zalfjes ervoor maar echt heel erg hielp het niet naar mijn idee

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:41

Suwbi schreef:
Ik heb zelf warmte allergie en heb het heel erg op mijn hielen Nagelbijten / Gniffelen verschrikkelijk! Nu zijn we al verschillende malen eerder terug gekomen van vakantie door mijn last van warmte allergie.. Nu gebruikte ik pilletjes en zalfjes ervoor maar echt heel erg hielp het niet naar mijn idee

Dat is echt heel vervelend. Ik word er echt chagrijnig van. Ik lig helemaal verstopt onder handdoeken en badlakens en nog brand het en jeukt het aan een stuk door..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:59

Kalk tabletten kan je gewoon bij een drgist halen, ons vakantie kind slikt ze ook.Maar je moet er dan nu al mee beginnen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 14:21

zijn er nog bijwerkingen van kalktabletten?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:31

Damber schreef:
Suwbi schreef:

Dat is echt heel vervelend. Ik word er echt chagrijnig van. Ik lig helemaal verstopt onder handdoeken en badlakens en nog brand het en jeukt het aan een stuk door..

maar zonnenbanken van tevoren is ook echt aan te raden hoor!!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:20

Ik heb hier ook last van sinds ik medicijnen moet slikken.
En niets hielp tot ik Urtizon korrels tegen kwam (www.urtizon.nl.).
Helpt bij mij super!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:20

Uit de zon blijven? Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 15:21

Lestria schreef:
Ik heb hier ook last van sinds ik medicijnen moet slikken.
En niets hielp tot ik Urtizon korrels tegen kwam (http://www.urtizon.nl.).
Helpt bij mij super!

Deze heb ik ook gebruikt.. werken bij mij alleen de eerste 2 dagen..

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 15:21

Cassidy schreef:
Uit de zon blijven? Haha!

Hoi Cas, nee helaas dat werkt niet.. zoals gezegd.. ik heb ook last van warmte uitslag..

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:23

ik ben alleen allergisch voor de italiaanse zon Verward en alleen me gezicht is allergisch voor de zon Verward
maar ik heb toen een zalfje van de dokter gekregen dat hud de uv stralen tegen ofzo en het helpt
wel.. Anders moet je een het aan de dokter vragen of die er nog wat tegen helpt en dat je al veel hebt uitgeprobeerd