Auwtsh! Blaasontsteking..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Auwtsh! Blaasontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 14:46

Getverdemme, echt weer iets voor mij..
Nu heb ik blaasontsteking, en ik kan pas dinsdag de dokter bellen!!
Ik had er vrijdag al een vermoeden van, maar toen deed het nog niet zó heel zeer.. Nu zit ik gewoon met tranen in mn ogen (en moet zó onwijs vaak).
Ik zit hier écht te balen hé!!

Weet iemand misschien hoelang het duurt voordat je de uitslagen hebt (als je dan bij de dokter bent geweest) want het wordt alleen maar erger!
(Het moet eerst onderzocht worden etc.)
En of misschien een aspirintje helpt, of een andere soort pijnstiller?? Scheve mond

RicardoOpa

Re: Auwtsh! Blaasontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:48

Nee, ik weet er niet veel van.
Heb een keer schijnblaasontsteking gehad; maar dat duurt maar 1 dag.
Wel belangrijk is dat je veel water moet drinken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:49

ga even lekker in bad liggen als je die hebt...
dat verzacht een beetje...
pijnstillers helpen niet echt heel erg..
je moet even in een potje plassen (ochtendurine) en daarmee kun je ook gewoon naar de huisartsenpost.
Die kunnen zo zien of het een blaasontsteking is, doen ze gewoon daar op de praktijk.. zelf kun je het ook al wel zien, als je urine troebel is, is het raak...
ik weet hoe het voelt, zelf ook meerderen keren gehad, maar die antibiotica die je dan krijgt helpen heel goed, en vaak binnen 24 uur...
even de huisartsenpost bellen nu.. als je hier te lang mee rond blijft lopen kan het op je nieren slaan en kun je inwendige intstekingen krijgen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:50

Euhm bel de dokterswacht?
Je gaat er toch niet mee blijven zitten *LOL*
Straks krijg je nog nierontsteking en dat lijkt me niet fijn Lachen
Laatst bijgewerkt door Allejandro op 08-04-07 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:50

je kan naar een weekendarts gaan of anders naar het ziekenhuis, die geven in geval van nood (was het dus wel is nu), ook gewoon die pillen.

bij de dokter krijg je per direct de uitslag of je blaasontsteking hebt, kan je gelijk pillen halen en is het binnen een dag heel veel minder.

overigens schijnen asprientjes te helpen (geen ervaring mee, toen wist ik dat nog niet)

verder veel blijven drinken, want dan moet je wel vaak naar het toilet, maar dan komt er iig wat uit. en vitamine C tabletten helpen ook goed (of sinassappels natuurlijk).

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 14:52

Ja, maar het probleem is dus, dan onze auto kapot is..
Maar goed, ik zal kijken of ik toch bij de huisartsenpost kan geraken..
Het blijft ook gewoon zeer doen, het is zó vervelend!!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:53

Hè Jakkes,,
Ik heb er niet vaak last van,
maar als ik er last van heb, helpt bij mij het volgende..

Overdosis Vitamine C pillen
en pure cranberrysap (niet een te groot kopje)
Heel erg smerig, die sap, maar helpt erg goed..

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:43

MissEvil schreef:
Ja, maar het probleem is dus, dan onze auto kapot is..
Maar goed, ik zal kijken of ik toch bij de huisartsenpost kan geraken..
Het blijft ook gewoon zeer doen, het is zó vervelend!!

Heb er ook vaak last van zooo vervelend en je moet er snel een kuurtje voor aan vragen! desnoods kan de dokterswacht bij je thuis komen hoor!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:48

Hoi hoi,
Ik weet hoe kloten ej voelt. Maar er zijn wel huisartsen die dienst hebben met feestdagen. Daar kan ej gerust naar toe. Tenminste ik altijd wel. Je moet even urine mee nemne en da kan je er in principe gewoon op wachten en is je uitslag er. Ik heb bijna om de 2 maand blaasontsteking. Ik kreeg 1ste kerstdag blaasontsteking. Toen ben ik naar de huisartss gegaan en daarna naar de apotheek daar is ook altijd iemand die dienst heeft ook als is hij dicht kom er wel iemand om je medicijnen te geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:03

Idd even lang de huisartsenpost gaan met wat urine in een potje dan weet je binnen 10 min hoe en wat. Zij kunnen dan gelijk een receptje voor je uitschrijven en kan je langs de dienstdoende apotheek om de med op te halen.
Vit. C en cranberrie's (gedroogd, sap of cranberriepillen) werkt ook heel goed. En natuurlijk zo wie zo veel drinken.
Sterkte Ach gut

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:24

Kan je de hand schudden Boos!
Heb er sinds donderdag al licht last van, veel vit.C geslikt maar werkt niet. Dus ga straks denk ik ook maar de huisartenpost bellen... Word er nu een beetje gek van Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:53

Balen is het he .
Nouja, héél goed en veel water drinken en als je eenmaal die kuur begonnen bent is het even doorbijten maar de pijn verdwijnt relatief snel al; dé rede dat als ik het heb, dírect naar de huisarts ren!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:37

Naar is het he! Ik heb het ook zo ongeveer maandelijks...
Wat al gezegd is, vitamine C, cranberrysap, enz... Sinaasappelsap werkt prima! Veel drinken en een beetje afleiding zoeken (is heel moeilijk als je krom op de grond ligt van de pijn, wat bij mij altijd zo is, maar toch proberen). Mocht je nog naar de huisartsenpost willen (wat ik zeker zou doen als ik jou was) dan moet je even een potje urine meenemen. Ochtendurine is het best, maar dat heb je nu natuurlijk niet. Dus probeer het even op te houden en dan te lozen in een potje. Ze deppen er dan een soort staafje in met vakjes en binnen een paar seconde heb je de uitslag. Als je er antibiotica voor krijgt is het binnen een paar uurtjes al over Lachen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 17:00

Ja, ik kan morgen pas naar de dokter, maar het vreemde is, dat het al véél minder zeer doet Verward
Dat is toch raar! Want het is toch juist hoe langer je ermee loopt, hoe meer zeer het doet?
Maargoed, ik bel morgen alsnog de huisarts even, en urinemonsters weet ik (jammergenoeg Knipoog ) alles vanaf!

Bedankt voor de lieve berichtje!! Ik lag gister idd. helemaal krom van de pijn, maar ik ben vanochtend gewoon gaan rijden, en nu heb ik nergens meer last van eigenlijk.. Het doet nog maar een beetje zeer..

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:19

Hoe meer water je drinkt, hoe sneller het over is. Als je (niet veel hoor!!) meer dan 2l per dag drinkt, is het eigenlijk al over.
Al moet je nog wel naar de dokter voor een kuurtje en om je urine in te leveren Lachen

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:44

K heb het een tijdje geleden gehad.. Echt alleen op de wc zit je ontspannen.. Heb een paar nachten lang op de bank geslapen zodat ik vlakbij de wc was. Het ergste is nog dat er niets uitkomt Scheve mond
Klopt wel dat het minder wordt. Het is niet constant, soms gaat de pijn weg maar na een paar uur doet het weer vreselijk pijn..
Sterkte!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:26

Ik ben vanavond nog bij de huisartsenpost geweest en kuurtje gekregen.
Houd het nog even goed in de gaten!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:06

Mag ik vragen waarom je dan ook zo lang wacht, als je het al voelt aankomen?

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:07

Ja, ik wist het niet zeker!
Ik heb 1x eerder blaasontsteking gehad, en toen was ik 6 ofzo!
Dus tja..
Maar ik ga zo naar de dokter!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:16

Dat je het zo lang hebt vol gehouden..
De eerste 2x dat ik blaasontsteking had, ging ik bijna dood Tong uitsteken Ben toen gelijk de volgende ochtend naar dokter gegaan.
En afgelope keer heb ik juist ruim 4 weken er mee rond gelopen (en bijna een nierbekkenontsteking opgelopen), omdat ik nergens last van had. Niet vaak naar het toilet, geen pijn etc, maar toch flinke blaasontsteking.
Dus het kan heel wisselend zijn.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:17

Suc6 bij de dokter..

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:19

Ik ga ook dood als ik blaasontsteking heb. Kom gelijk niet meer van de wc af. Gelukkig kon ik dezelfde dag nog naar de huisarts, anders...
Inderdaad succes, je krijgt vast van die half-witte half-gele pillen bij de apotheek. Bij de 1e pil ben je al van het gevoel af, echt een opluchting..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:25

ik heb ook idd eens die capsules half wit/half geel gehad Tong uitsteken Maar laatste keer kreeg ik een eenmalige oplospoeder.

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:30

ik kreeg ook die capsules Tong uitsteken Alleen waren ze volgens mijn helemaal geel, maar dat weet ik niet uit mn hoofd Tong uitsteken

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:02

ThaGirl schreef:
ik heb ook idd eens die capsules half wit/half geel gehad Tong uitsteken Maar laatste keer kreeg ik een eenmalige oplospoeder.

Die oplospoeder had ik ook, vies spul!
Bij mij heeft het ook niet geholpen. De laatste keer had ik Furabid, super spul!