Oververmoeid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Oververmoeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 12:37

Ik zit hier echt met een dilemma. Ik heb een hele tijd thuis gezeten, omdat ik de leerplicht maar geen contact opnam enz. De reden dat ik begin dit schooljaar gestopt ben met school was dat ik overspannen was in combinatie met meerdere factoren, o.a. thuis ging het niet lekker en nog meer. Maar nu ben ik eind januari gedwongen door de leerplicht weer terug naar school te gaan nog dit schooljaar. Nou ben ik met veel tegenzin begonnen aan een opleiding voor een veel te laag niveau. Omdat ik overspannen was geweest hadden ze besloten dat ik perse een niv. 2 opleiding moest gaan doen en omdat ik zelf aan had gegeven dat ik niet meer 5 dagen in de schoolbanken wou zitten dat ik vrijstelling heb gekregen zodat ik bbl mocht gaan doen. Wat ik aankan qua niv. is niv. 4, ben nml begin dit schooljaar gestopt met 4 havo en toen ben ik paardenhouderij(niv.4) gaan doen, waar ik na 2 weken al achter was dat het helemaal niks voor mij was(o.a. te makkelijk en ik leerde niks). De opleiding die ik nu volg is Magazijnmedewerker, zit in de klas mijn eigen te vervelen en echt op te vreten omdat ik me eigen niet kan concentreren, verdoe mijn tijd en zit in een klas met mensen die het helemaal geweldig vinden om propjes naar elkaar te gooien. Nou moest ik van mijn ma naar een psycholoog, daar dwong ze me toe, nou ik wilde niet, totdat ik hoorde dat de enige oplossing was onder schooltijd, nou geen probleem dan hoor, alles zolang ik maar niet op school hoef te zitten. Uiteindelijk ben ik erachter dat ik er niks aan heb, maar ik heb besloten even door te zetten, is voor mij nml een reden om niet naar school te gaan of eerder op mijn werk weg te kunnen. School ga ik dus echt met veel tegenzin naartoe, ben nu in totaal al een maand niet geweest. Ondertussen heb ik een coach gehad via de gemeente die voor mij wil gaan proberen dat ik niet meer naar school hoef, alleen nogmaar voor examens, omdat ik gewoon echt oververmoeid begin te raken. Nou allemaal leuk en aardig, maar het schiet niet echt op. Ondertussen zit ik compleet in de stress thuis, door de situatie hier, en als ik weet dat ik naar school moet slaat die stress nog eens dubbel toe, waardoor ik vaak door de spanning ziek word, zo zit ik ertegen aan te hikken om naar school te gaan. Nou is dit niet het enige probleem. Mijn werk is te zwaar en vermoeiend voor me, ik baal dat ik zo weinig krijg, coach heeft gebeld en ze zouden mijn contract nakijken(heb ik trouwens nog niet getekend, kreeg het pas een maand later en niemand heeft mij verteld hoeveel ik zou verdienen, heb het geld nml erg hard nodig, krijg thuis helemaal niks en ik wil zo snel mogelijk uit huis samen met mijn vriend). Nou is het werk dus ook tezwaar en ik moest dus ineens van ontspannen thuis zitten overschakelen naar 4 dagen werken van half 9 tot 5 en 1 dag naar school. Ik kan me eigen moeilijk aanpassen en ik ben gewoon echt helemaal kapot als ik thuis kom, ik ga op de bank liggen en kan gewoon niet meer overeind komen. Als ik thuis ben moet ik nog eten maken voor mijn vriend en mij(hij is vaak later als mij thuis), dat red ik gewoon echt niet, zo moe ben ik, het lijkt wel of ik verlamd ben, soms moet mijn vriend mij echt oppakken en op de grond neerzetten omdat ik gewoon niet meer kan opstaan. Na het eten maken moeten we vaak nog naar de winkel en dan gaan we even tv kijken en gaan we slapen, omdat ik zo moe ben. In het weekend kan ik ook echt amper iets doen, ik moet mijn eigen er echt toe zetten en dan zit ik daarna weer heel lang uitgeput op de bank, als ik een dag echt weg ga naar de stad ofzo ben ik zondag zo uitgeput dat ik echt heel de dag het liefste zou slapen. Ik ben het gewoon even helemaal zat en moest ff mijn verhaal kwijt. Het dilemma waar ik nu weer mee zit of ik het kan maken om mijn ziek te melden op mijn werk, werk er nml nog maar een maand. En de eerste dagen was ik ookal ziek toen ik moest komen werken. Buiten dat is het nu echt stikdruk, het bedrijf is net verhuist, alles is een zooi. Maar heb mijn eigen ook nog eens vertild en merk dat ik er niet echt bij ben, omdat ik zo moe ben, ben al een paar keer bijna omgevallen van vermoeidheid. Heb al een paar keer perongeluk een paar verkeerde dingen naar de klanten toegezonden of ben vergeten een sticker op een alarm te plakken. Ik heb echt heel erg last van hoogtevrees en normaal kan ik mijn eigen er nog net overheen zetten, nu sta ik al te trillen(o.a. door de vermoeidheid) als ik op de eerste trap van een ladder sta als ik iets moet pakken. En met zware dozen durf ik er echt niet meer af te lopen, omdat ik al een paar keer bijna naar beneden ben gevallen.

karijn

Re: Oververmoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:06

Jeetje, ben je al naar een dokter geweest? Geen psycholoog of psychiater maar een huisarts of internist om eens een aantal bloedtesten te laten doen voor bijvoorbeeld je schildklier?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 15:17

Heb bloedtest gehad en daar kwam niks uit, ben op verschillende dingen getest. Op dat moment had ik alleen een beetje te weinig van iets, maar dat kon komen omdat ik nog niet had gegeten toen er bloed werd afgenomen. En ik zat op dat moment richting ondergewicht, maar inmiddels ben ik alweer een paar kilo aangekomen, weeg nu 56/57 kilo en ben 1.73m.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:27

Niemand voorderest die hier weleens last van heeft gehad? Ik heb me vandaag maar ziekgemeld, morgen is mijn schooldag, maar nu schijnt er nog iemand van de weinigen in het magazijn ziek te zijn, dus word mijn schooldag een werkdag. Hopelijk word het niet al te zwaar. In ruil hiervoor mag ik wrs volgende week een dagje vrij nemen. Owjah en nog een reden waarom het werk zwaar voor me is, heb veel last van mijn heupen, knieen en rug, maar bijna niemand weet dat daar. Werk tussen de mannen en dat zijn een stelletje, we gaan maar gewoon door en zien wel;)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:35

Ik heb het ook al een tijd, t wordt steeds erger.

Mede door de situatie, hoge druk van school en voel me gewoon net 30. Geen zin in uitgaan, geen zin om andere leuke dingen te doen, zou soms overdag kunnen slapen (doe ik dan niet, want dat is helemaal slecht).

Wat eraan doen? Tsja bij mij komt er ook niets uit de test, ik ga gewoon maar door, maarja ben idd nu ipv 'bijna op' gewoon echt 'op'.

Het is idd erg demotiverend... Ik ben vanuit de schooldagen recht mn tentamens nu ingegaan en heb totaal geen puf meer. Kijk maar uit naar de vakantie, tenminste dan werk ik 2 dagen per week en nog hoop dingetjes erom heen, maar idd beetje druk weg.

Hoe meer ritme ik heb en patroon hoe beter het wel gaat (in hoeverre het dus lukt). Gewoon zeer vroeg naar bed (9uur) en dan altijd bv. 7uur eruit, ook in t weekend. Evt. iets voor t slapen gaan (heb zelf weltrusten thee, druppels voor stress, etc.). Overdag ook: altijd zelfde tijden eten en vooral gezond eten. Dat helpt een beetje

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:42

Wat zijn dat voor dingen tegen stress? Ritme helpt bij mij niet, dan zie ik mijn vriend nooit meer, behalve als ik wakker lig als ik hoor te slapen;) Hij heeft onregelmatige werktijden en ze willen er niks aan doen:-( Dat speelt bij mij ook nog eens mee. En gezond eten dat probeer ik, maar soms heb ik er gewoon geen fut voor om het te maken. Dat schiet ook niet echt op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:44

Mag ik vragen hoe oud je bent? Dat kan ik namelijk nergens terug vinden.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:45

16

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:51

Toch proberen een ritme te creeeren voor jezelf, dat is op dit moment echt het belangrijkste lijkt mij. Dat je je vriend dan wat minder ziet is dan wel rot, maar het lijkt me toch dat je eerst aan jezelf moet gaan werken.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:57

Dat probeer ik ookwel, maar wij hebben alles in 1 (zolder)kamer. Daar leven we eigenlijk samen als we niet weg zijn en dan wil ik bijv. gaan slapen, maar als hij nog achter de tv/computer zit kan ik niet slapen. Of ik word wakker als hij naast me komt liggen en dan lig ik gelijk weer de hele nacht wakker. Buiten dat loopt er nog een kat rond die me vaak wakker houd. En mijn moeder wil daar niks aan doen(heb ik voorderest ook een slechte band mee, het word vaak teveel voor me o.a. door haar, we hebben nml continu ruzie om niks en dan wil ik het goedmaken, maar dat werkt niet, lang verhaal), ik wil nml die kat in een aparte kamer zetten, maar dat mag niet.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:05

Ik heb het paar maandjes terug gehad en bij mij was sowieso mijn bloeddruk veel te laag, goede dosis drop hielp keer op keer weer.
Ook was mijn ijzer iets te laag (je verteld zelf dat er bij jou ook iets te laag was). Veel rood vlees eten en spinazie, veel dranken drinken met rode bessen.
Ook heb ik kauwvitamins van Davitamon met extra energie puur om mijn voedingspatroon net dat beetje extra te geven en het helpt zeker wel.

Ik loop ook bij een psych (ivm paniek/angst) en in het begin merkte ik ook niks ervan maar na een tijdje zeker weten wel!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 17:54

Bij de psych heb ik tot nog toe alleen maar geleerd dat mijn ma eens haar verantwoordelijkheid moet nemen en mij eens wat meer kind moet laten zijn of gewoon helemaal haar handen van me aftrekken, 1 van de 2 dingen. Niet beide of geen van beide. Dat probleem is bij mij echt heel erg, ook geeft mijn ma mij de schuld van alles wat verkeerd is tussen ons, terwijl ze zelf de oorzaak van bijna alles is.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:04

Misschien was idd mijn ijzer wat te laag, maar tegenwoordig eet ik zoiezo meer van dat rode vlees en ik wou binnenkort toch nog roosvicee halen, daar zit het geloof ik in. Buiten dat maak ik elke week minstens 2 smoothies met bramen en frambozen(diepvriesfruit van de ah).

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:09

Is het geen optie om je moeder mee te nemen naar de psych? Aangezien het ook om haar gaat.
Ja dat is allemaal goed qua eten. Je moet zorgen dat je Hb omhoog gaat. Rode wijn mag ook Knipoog

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 18:24

Ik moet er niet aan denken haar mee te nemen. Dan draait het daar misschien niet op ruzie uit, maar thuis weer wel. Ik heb het echt helemaal gehad met haar en alles wat ze me telkens weer flikt, ookal heeft ze zelf niks door. Wat bedoel je met Hb? Ik heb gisteren gelijk een rolletje zoute drop gehaald;)

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:02

Hb heeft met je bloed(cellen) te maken en als je Hb laag is kun je ook zwak zijn.
Daarmee bedoelde ik die rode bessen etc. En hielp het zout?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 19:29

Wel een beetje. Zodra ik weer boodschappengeld krijg van me ma ga ik gelijk roosvicee halen:)