vanacht wakker geworden met een hevige buikpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikki_

vanacht wakker geworden met een hevige buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:21

Ik ben vanacht rond een uur of 3 wakker geworden met een flinke zeurende drukkende pijn in mijn bovenbuik.
Dus net iets onder de ribben.

Ik voelde me er niet heel beroerd bij, maar ik kon niet meer echt slapen van de pijn. Toen ben ik toch weer even in slaap gevallen en rond 6 uur was de pijn wat naar beneden gezakt, maar hij was zo hevig dat ik niet meer kon draaien of iets dergelijks. Ik wilde uit mijn bed komen, maar ik kon niet omdat het zo'n zeer deed.

Toen kwam mijn moeder naar beneden en samen zijn we voorzichtig naar de bank gestrompeld zodat ik even iets kon doen wat me afleidde.. Ik ben maar televisie gaan kijken. Rond 12 uur heb ik weer wat gegeten en dat deed voor de rest niet extra pijn. Nu zit de pijn echt heel diep onderin. Het is een hele drukkende pijn die voortdurend blijft hangen. Als ik in mijn buik duw doet het extra pijn, maar als dan los laat voelt het nog rottiger.

Weten jullie misschien iets meer?

Alvast bedankt Knipoog

hyawatta

Re: vanacht wakker geworden met een hevige buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:30

zit het nog steeds boven in je buik?
ik heb vorig jaar hetzelfde gehad alleen zat de pijn onderin. en het bleek dus dikke darm ontsteking te zijn, maar ik had iedere keer pijn als ik mn buikspieren moest gebruiken, dus naar de wc,lopen,hoesten,draaien enz. hoop dat het snel beter gaat.

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:31

het zit niet meer echt bovenin echt onderin, alleen als ik bijvoorbeeld druk op mijn buik krijg gaat het door naar boven. Lopen etc. dat kan ik nog niet zo goed.. zitten met laptop op me schoot

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:32

Mischien appendix? Laat de dokter maar eens kopen

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:33

volgens mij hoort die pijn van dat indrukken en dan weer loslaten bij blindedarm ontsteking. misschien toch even de huisarts bellen als je last blijft houden.
sterkte!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:35

maar het zit niet bewust aan de rechtkant, maar als ik het indruk zit het als je het midden hebt meer naar de rechterkant in het midden een beetje

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:36

bij mijn nicht was de pijn ook niet helemaal aan de rechterkant Lachen zowiezo dokter laten komen

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:39

ik denk dat ik het nog even aan kijk..
ben net even naar de keuken gelopen, maar dat kan alleen als ik me ongeveer dubbelvouw Tong uitsteken

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:40

bij mij deed het drukken ook veel zeer, zat ook niet helemaal aan mn rechterkant het trok eigenlijk een beetje door. ik zal idd de dokter ff naar laten kijken strax heb je blindendarm of dikkedarm ontsteking.
en bij blinde moet je helemaal oppassen omdat je dan meteen moet worden geopereerd als het goed is. dikke niet maar doet ook heel erg zeer.
moet je ook overgeven of veel naar de wc diarree?
ik had heel erg diarree en was ook behoorlijk uitgedroogd in 3dagen tijd was helemaal flauw en heb ook een nachtje in het ziekenhuis gelegen en aan het vocht infuus en toen ging het weer een stuk beter. maar ondertussen al wel 3keer naar de dokter geweest.
ik hou het ff in de gaten ben benieuwd of het snel beter gaat en wat het eventueel is geweest.
beterschap ermee

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:41

Ik heb geen idee wat het kan zijn maar heel veel sterkte en beterschap in ieder geval!!!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:42

hyawatta schreef:
bij mij deed het drukken ook veel zeer, zat ook niet helemaal aan mn rechterkant het trok eigenlijk een beetje door. ik zal idd de dokter ff naar laten kijken strax heb je blindendarm of dikkedarm ontsteking.
en bij blinde moet je helemaal oppassen omdat je dan meteen moet worden geopereerd als het goed is. dikke niet maar doet ook heel erg zeer.
moet je ook overgeven of veel naar de wc diarree?
ik had heel erg diarree en was ook behoorlijk uitgedroogd in 3dagen tijd was helemaal flauw en heb ook een nachtje in het ziekenhuis gelegen en aan het vocht infuus en toen ging het weer een stuk beter. maar ondertussen al wel 3keer naar de dokter geweest.
ik hou het ff in de gaten ben benieuwd of het snel beter gaat en wat het eventueel is geweest.
beterschap ermee

ja, veel naar de toilet en dan komt er niet zo veel uit Tong uitsteken
niet van plas, maar meer van de poep zegmaar

ook vooral als uitadem doet het pijn Ja

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 20:25

Luuz schreef:
Ik heb geen idee wat het kan zijn maar heel veel sterkte en beterschap in ieder geval!!!

bedankt Lachen

nu is het wel een beetje stabiel.. ik lig een beetje met mijn hoofd zittend zegmaar.. met de laptop op schoot voor de televisie. Als ik moet gaan lopen ofzo dan kan ik het nog wel uitgillen.. Ik wil het dnek ik nog even aanzien. En wat doen ze eigenlijk met een darm ontsteking?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:46

Dit is erg vervelend zeg! Maar als ik jou was zou ik toch naar de dokter gaan. Ik heb met een blinde darm onsteking ook een week gewacht en dat maakt het alleen maar erger.

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 21:00

wat doen ze daar dan aan?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:11

Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn, maar als ik buikpijn heb ga ik altijd op mijn buik liggen dat helpt, maar of dat bij jou ook zo is?

Beterschap!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 21:12

haha zal het vanacht eens proberen Ja

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:24

hoe is het nou met je buikpijn? ben je nog bij de dokter geweest?

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:18

als het bovenin zit is het niet je blindedarm lijkt mij, ik heb hetzelfde gehad, bij mij waren het galstenen, operatie moest nog gepland worden, maar kreeg acuute galblaas ontsteking

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:21

Uhm.. Ik heb t ook gehad Knipoog
Toen had ik heel fijn een acuute blinde darm ontsteking..

Laat er even een dokter bij kijken..

Succes en sterkte !

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:22

Ja mijn moeder had ook altijd boven in haar buik buikpijn.
Het bleek toen haar gal te zijn en die is verwijderd.

Ik heb ook snel last van mijn gal en dat is echt geen pretje inderdaad!
Die van mij zal er ook wel binnen 10 jaar uitgaan..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:27

Als het heel acuut is, zou ik wel even naar de HA gaan. Door bloed te prikken kunnen ze blindedarm uitsluiten, maar ik weet zelf uit ervaring (was toe 24) hoe het is om galstenen en galkolieken te hebben.

Mocht je wel een acute aanval hebben is dat echt geen pretje, en kan het nog heel gevaarlijk worden ook.

Mijn galblaas is er inmiddels uit, ik was 26 dat ik werd geopereerd. Ik heb haast twee jaar met pijn rondgelopen....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 01:04

Cassidy schreef:
Als het heel acuut is, zou ik wel even naar de HA gaan. Door bloed te prikken kunnen ze blindedarm uitsluiten, maar ik weet zelf uit ervaring (was toe 24) hoe het is om galstenen en galkolieken te hebben.

Mocht je wel een acute aanval hebben is dat echt geen pretje, en kan het nog heel gevaarlijk worden ook.

Mijn galblaas is er inmiddels uit, ik was 26 dat ik werd geopereerd. Ik heb haast twee jaar met pijn rondgelopen....

Ja mijn moeder heeft het ook inderdaad lang gehad.
Maar toe ik 3 was hebben ze bij haar der galblaas er ook uit gehaald.
en de pijnen en symptomen die mijn moeder had begin ik ook te krijgen.
Bij mijn moeder was het niet acuut, maar op een gegeven moment wel zo erg dat ze niks meer binnen kon houden en gal over ging geven!
maar bij haar begon het ook met buikpijn net onder haar ribben

toen (19 jaar geleden) waren ze medisch lang niet zo sterk als nu.
Mijn moeder heeft helaas een heel lelijk litteken er aan over gehouden, heel krom en over haar hele buik. (buitenhuids gehecht)
maar ik heb begrepen dat ze dat soort dingen tegenwoordig veel neter kunnen doen.
En daarbij kunnen ze nu heel veel met medicijnen oplossen!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:36

Ik heb een half jaar rondgelopen met mijn buikpijn, dacht eerst dat het aan verkeerd eten lag of iets dergelijks, uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan en hebben ze een echo gemaakt, bleken galstenen te zijn, een daarvan zo groot als en knikker, galstenen vergruizen ze niet, dan verwijderen ze direct je galblaas omdat de galstenen vaak terug komen en je goed kan leven zonder galblaas. Echter mocht bij mij een endoscopische operatie niet zo zijn, door een acuute galblaas ontsteking hebben ze een snee moeten maken van 15 cm om hem te verwijderen met een spoedoperatie [ik was 22].

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:23

Ik had dinsdag gewerkt,toen kreeg ik rond 18.00 erge buikpijn,toch naar huis,maar rond een uur of 21.00 werd het zo erg dat ik de huisartsenpost had gebeld,en ik mocht gelijk komen.

De huisarts constateerde een blindedarm dus ik moest naar de 1ste hulp.Daar bloed laten prikken en een urinetest,en mijn wittebloed cellen waren duidelijk verhoogd dus ik moest blijven.
Toen op woensdagmiddag geopereerd,ik heb nu 3 littekens,1 rechtsonder en 1 in mijn navel en 1 daar weer 10cm onder.Dit omdat ze een kijkoperatie nodig hadden omdat ze het niet zeker wisten....nu mag ik vandaag naar huis,6prikken,13pillen en een infuus later.

Ik baal wel,want het Texelweekend kan ik nu niet rijden.

Sorry voor de spelfouten maar ik heb hier in het ziekenhuis een toetsenbord waar ik op moet rammen!

xxx