Opmaken, hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Opmaken, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 22:45

Ik maak me doordeweeks nooit op en in het weekend als ik uitga kom ik niet verder dan mascara, oogschaduw en een beetje oogpotlood.

Wat is nou een mooie basis? poeder, creme, mousse? welke kleuren kan je mooi combineren, hoe zorg je dat je ogen het best uitkomen enz enz.

Wie helpt mij?

Liedje

Re: Opmaken, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:18

Dat probleem heb ik eigenlijk ook een beetje Ja Ik doe meestal wat oogschaduw en mascara Lachen Soms wat lipgloss. Dat driedubbeldikke poeder/creme/spul vind ik echt heel lelijk, oms zie je echt hele gezichten onder zitten Bloos
Ben benieuwd Lachen

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:20

Ik doe het zelf nooit, maar heb van mijn zus geleerd. Als je poeder doet, doe dan eerst creme op je gezicht, en dan poeder en meng het een beetje. Daarna moet je het wel uitsmeren. Als je het niet met creme doet heb je kans dat je allemaal vegen krijgt, of plekken waar heel veel, of heel weinig poeder zit. Als je dream mat mouse of zoiets hebt, is creme vaak nie tnodig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:21

Niet gaan poederen en gaan smeren, dat plakt je huid helemaal dicht en issie echt niet blij mee, Houd het bij mascara en een eyeliner, en een mooi glosje , hou het naturel, hoe mooier dat is.
Eyeliner kan je een beetje bovenaan brengen (dun lijntje) daarna mascara, wimperkruller en een dun lijntje onderaan maken je ogen al erg mooi Ja

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:22

PrinCessRomy schreef:
Niet gaan poederen en gaan smeren, dat plakt je huid helemaal dicht en issie echt niet blij mee, Houd het bij mascara en een eyeliner, en een mooi glosje , hou het naturel, hoe mooier dat is.

Vind ik vaak ook. Als je last hebt van vlekken in je gezicht, en je wil dat weg hebben kan je natuurlijk wel wat poeder opdoen. Ik vind het ook niet mooi, meisjes van 13 (ik zeg niet dta jij dat bent) die met een hele make-up doos op lopen. Zowiezo ook niet bij ouderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:23

Vertel ons eerst eens wat je mooi vindt Knipoog Wat voor huid heb je? Hoe verzorg je je huid? Wat voor kleur ogen heb je en wat voor kleur haar? Wil je normale make up of uitbundig enz enz. Hier kan je niet zoveel mee Knipoog

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:26

Ik doe elke dag oogpotlood en oogschaduw. Mascara doe ik alleen op naar feesten of disco.

Af en toe gebruik ik foundation.

Vooral niet te veel doen, puur natuur is het mooist. Vork

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:27

zoetiej schreef:
PrinCessRomy schreef:

Vind ik vaak ook. Als je last hebt van vlekken in je gezicht, en je wil dat weg hebben kan je natuurlijk wel wat poeder opdoen. Ik vind het ook niet mooi, meisjes van 13 (ik zeg niet dta jij dat bent) die met een hele make-up doos op lopen. Zowiezo ook niet bij ouderen.

voor de vlekken en opvallende gele knoppen Knipoog heb je een cover up spulletje, druppeltje van nodig even eroverheen smeren en gefixt Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:28

Weetje wat mensen vaak vergeten met foundation, zoals mn nicht die helemaal donkerbruin is, maar haar oren spierwit, achter haar oren spierwit en haar nek spierwit, met foundation moet je veelsteveel opletten, even je haar snel in een staart doen onbewust en iedereen kan meegenieten van het mooie nepkleurtje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:28

En daar begint het al mee Knipoog Van smeren wordt het niet mooier Clown

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:35

Gewoon wat poeder, dat lijkt bij mij nog altijd het meest natuurlijke. Lachen De ergste pukkeltjes ed zijn al niet meer te zien dan. En dan nog ; niemand is perfect.

Voor de rest altijd mascara en wat oogpotlood. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:36

Het is juist de foundation die ervoor zorgt dat een poeder het mooiste blijft zitten. Het is alleen ontzettend belangrijk dat je een goede foundation koopt. Dus in jouw teint en speciaal geschikt voor jouw huid. Poeder op een verder onopgemaakte huid wordt al snel verschrikkelijk lelijk!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:40

Als ik eerst foundation erop smeer en dán poeder. Dan ga ik de deur niet meer uit. Dan krijg ik echt zo'n geplamuurd hoofd. Lijkt dan net of het poeder ook écht poeder blijft. Maar misschien heb ik ook wel de verkeerde foundation. ( Zou me niks verbazen. Clown )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:41

ijslanderfan schreef:
Als ik eerst foundation erop smeer en dán poeder. Dan ga ik de deur niet meer uit. Dan krijg ik echt zo'n geplamuurd hoofd. Lijkt dan net of het poeder ook écht poeder blijft. Maar misschien heb ik ook wel de verkeerde foundation. ( Zou me niks verbazen. Clown )

*LOL* nou ik denk echt niet dat dat aan jou foundation ligt hoor Haha! dan ben je echt geplamuurd, maar sommige mensen willen dat gewoon niet inzien Haha!
Dream matte mouse foundation is wel mooi Ja

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:42

PrinCessRomy schreef:
ijslanderfan schreef:

*LOL* nou ik denk echt niet dat dat aan jou foundation ligt hoor Haha! dan ben je echt geplamuurd, maar sommige mensen willen dat gewoon niet inzien Haha!
Dream matte mouse foundation is wel mooi :j

Inderdaad Knipoog

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:43

PrinCessRomy schreef:
ijslanderfan schreef:

Dream matte mouse foundation is wel mooi Ja

Haha. Zoveel smeer ik er niet op gek ! Haha!

Misschien 2 druppels voor mn hele gezicht. Nog niet eens denk ik. Ik heb Ideal Balance
van Loreal. Rotspul. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:43

Wat een nonsens Lips are sealed

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:44

als je iets snels en makkelijks wil om je glans kwijt te raken, neem dan losse poeder (van bijv de hema), daar zit een grof donsje bij, poeder je hoofd in en kwast het dan af met een grote kwast.

Wil je wat anders wat betreft oogschaduw enzo, expirimenteer dan een beetje met kleuren. Smeer niet je hele ogen dicht met 1 kleur, maar probeer meerdere kleurtjes.

Voor tips meot je maar even pm-en. Heb ws nog wel wat foto's van mn visagie opleiding (als ik goed zoek..)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:44

Liek_ schreef:

Wat ? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:46

ijslanderfan schreef:
Liek_ schreef:

Wat ? Haha!

Dat alle foundations zorgen voor een dichtgeplamuurd gezicht...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:47

Dat is absoluut niet waar. Maar ik ben gewoon niet te spreken over deze foundation. Ik heb die nieuwe van Rimmel en die is gewoon heel natuurlijk en licht. Die ander heb ik ritueel verbrand. Clown

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:48

Dream matte mouse foundation is mooi. Verder gewoon een beetje uitproberen. Lachen

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:56

zoetiej schreef:
PrinCessRomy schreef:

Ik vind het ook niet mooi, meisjes van 13 (ik zeg niet dta jij dat bent) die met een hele make-up doos op lopen. Zowiezo ook niet bij ouderen.

Ik zie liever iemand die een beetje foundation op doet en een redelijke huid heeft, dan iemand die het niet gebruikt en het gezicht vol vieze plekken zit..
Natuurlijk moet het niet té zijn, maar een beetje foundation kan geen kwaad.

Verder beetje mascara, oogschaduw en een (beetje) lippenstift/gloss. Waar ik me trouwens ook aan ergen zijn die meiden die de hele avond hun lippen lopen te glossen..... Vind het meestal niet mooi zulke glimmende lippen eigenlijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:07

Liek_ schreef:
Vertel ons eerst eens wat je mooi vindt Knipoog Wat voor huid heb je? Hoe verzorg je je huid? Wat voor kleur ogen heb je en wat voor kleur haar? Wil je normale make up of uitbundig enz enz. Hier kan je niet zoveel mee Knipoog

Ik heb blauwe ogen en blond haar, heb een wat droge huid. Smeer alleen wat dagcreme er s ochtends op.
Ik wil normale beetje naturel make up maar wat meer verzorgder dan zonder make up.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:10

Kijk uit met foundation (liever niet). Als ik een zware nacht heb gehad smeer ik een drupje van de huid onder de ogen tot jukbeenderen. Dan een flinke laag oogpotlood/dipliner voor de bovenste oogleden. Liters mascara maken het af. Blosje is ook optioneel, alleen als mijn huid erom vraagt. Bij te veel make-up geldt: lelijk.
Resultaat