Blinde klasgenoot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Blinde klasgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 15:19

Doei!

Ik heb een blinde jongen in me klas! Gelukkig onderneemt hij veel en vindt hij zich zelf totaal niet zielig. Hij geniet naar mijn mening ook enorm van het leven.

Mr ik heb gehoord dat er in Amercia operaties zijn zodat hij eventueel weer zou kunnen zien. Dat lijkt mij geweldig voor hem. Mr het schijnt ook gelijk onbetaalbaar te zijn. Ik wil zo graag wat voor hem doen. Ik heb al wel eens gedacht om een brief te schrijven naar Hart in Actie, mr dat programma moet het natuurlijk vooral hebben van bedrijven die een deeltje sponseren enz. Heeft er iemand enig idee hoe ik het toch voor elkaar zou kunnen krijgen?

LadyElmira

Re: Blinde klasgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:20

Ik denk dat je dit totaal niet voor elkaar zult krijgen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 15:21

LadyElmira: ik denk het ook, mr als ik het niet probeer weet ik het niet!. In Duitsland is het overigens wel eens voorgekomen dat een jongen weer kon zien na zo'n soort programma.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:22

vind het heel lief van je om het te proberen.. weet alleen niet of het lukt

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 15:23

Laura_: Ik doe me best, ga gewoon eens informeren. En tja meer als je best kan je niet doen. Er is gewoon zo ontiegelijk veel geld voor nodig

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:24

Ik zou het niet proberen, waarschijnlijk is deze jongen hieraan gewend en heeft hij het geaccepteerd, als je hem een mogelijkheid geeft om weer te kunnen laten zien en hij vestigt al zijn hoop hierop, dan komt de klap des te harder aan als het toch niet lukt. Ik zou het gewoon lekker laten en hem gewoon helpen, mocht hij dingen niet alleen kunnen en hulp nodig hebben. Ik denk dat je hem daar meer een plezier mee doet, dan met hem blij maken met een dode mus(spreekwoordelijk gezegd)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 15:25

missmiekie: Hij weet ook niet dat ik dit voor hem aan het uitzoeken ben. Het is meer zo gekomen, dat hij met het verhaal kwam dat dat tegenwoordig mogelijk is. Waarop ik dus ging vragen of hij dat ook graag zou willen en waarop hij antwoorden JA natuurlijk, mr dat kunnen we echt absoluut niet betalen. Vandaar dat ik toen dacht ik ga het eens uitzoeken

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:26

je kan hart in actie mailen ofzo.. je kan ook misschien een sponserloop met schhooll doen en heel veel geld ophalen Clownokee dom idee
maar wat missmiekie zegt is wel waar. want hij is er nu wss wel aan gewend dat hij niks kan zien enzo

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 15:27

LAura_: Ja hij is er aan gewend en daarom zeg ik ook absoluut niks voordat ik ckr weet dat het plannetje me zou lukken. (al geef ik mezelf weinig kans)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:20

Weet je wel 100% zeker dat hij weer wil zien? Ik heb ooit een film gezien waarin een man blind was en zich liet opereren om weer te kunnen zien en zijn leven veranderde helemaal (in negatieve opzicht) *ik weet niet meer wat de titel is *
Ik roep zelf namelijk wel eens, jaa zou ook wel eens willen horen maar dat wil ik dus helemaal niet, lijkt me wel grappig voor een dagje.. Maar altijd kunnen horen oh nee

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:22

Niet iedere aandoening waardoor iemand blind wordt is operabel, en ik kan me niet voorstellen dat de ouders niet alles in werking zouden stellen om hun kind een dergelijke operatie mogelijk te maken, als er enige kans van slagen bestaat.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:23

er zijn heel veel risico's aanverbonden er is wel iemand in cuba geweest die 5 % zag en die nu 20 ziet maar die jongen die weet niet beter en je moet je wel in denken dat als jij blind zou worden er heel wat verandert maar hij waarschijnlijk ook in een soort schok zou raken omdat je gewoon niet weet wat je ziet echt letterlijk

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:26

Dat is misschien wel een idee, naar hart in actie mailen. En allerlei andere organisaties die zoiets doen. Je hebt er ook eentje waarvan er 1 wens mag uitkomen. Succes.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 18:53

Bedankt voor de reacties allemaal. Mijn klasgenootje ziet nog een beetje. Hij ziet bijvoorbeeld wel dat er in de verte iets staat maar ziet dat niet wat. Als hij een krant voor ze ogen houdt dan is het gewoon ook allemaal zwart en is het dus echt een verschil met wanneer er geen krant voor zijn ogen zit. Hij heeft ook enorm dikke glazen in zijn bril, om zoveel mogelijk te zien.