niet meer ongesteld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

niet meer ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 16:28

Haai

ik had een vraagje
als je erg ondergewicht hebt kan het dan zijn dat je bijna tot niet meer ongesteld wordt?
ik ben namelijk al 2 keer niet meer ongesteld geweest, eerst was ik ook maar 2 dagen ongesteld maar nu dus al een poosje niet meer.
kan het komen door dat ik wat dun ben?
( ik ben 1,67 en weeg 46 kg )

alvast bedankt Haha!

Zappa

Re: niet meer ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:34

als eerste :

je hebt niet onveilig gevreeen ?
zoja even enen testje halen

en hoe lang ben je nu al ongesteld?
ik las in je profiel dat 16 bent
dan kan het zijn dat je menstruatie gewoon nog niet helemaal regelmatig is
maar het kan inderdaad ook komen van ondergewicht

als je je erg zorgen maakt moet je even langs je HA die kan je wat beter helpen
en je ook advies geven i.v.m eventueel ondergewicht

maar ik denk omdat het komt dat je nog wat jonger bent en je menstruatie gewoon nog wat regelmatiger moet worden

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:38

46 kg bij 1.67 is te weinig volgens mij, hierdoor zou het dus wel kunnen komen denk ik. Idd even langs huisarts gaan.

edit: Ik lees net in een ander topic dat je schrijft dat je naar de dietiste moet omdat je steeds afvalt.. dan is de oorzaak wel duidelijk denk ik dat je niet meer ongesteld wordt!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:41

idd bij ondergewicht wortd de menstrudatie onregelmatig, of stopt geheel, dat stoppen is om het lichaam te beschermen, je bent erg licht, dus zou zeker even langs de dokter gaan,
die kan je door verwijzen naar een dietist of psycholoog,of internist oid. wij kunnen vanaf hier niet zien waarom je zo dun bent

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:07

Ik heb hier helaas ook last van..
Eerst was ik heel regelmatig ongesteld, sinds een halfjaar niet meer ongesteld geweest.
Eerst vond ik het wel handig maar ik begin een beetje bang te worden..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:29

Heb je toevallig hard getraint voor een sport de laatste tijd? Of ben je in een korte tijd veel afgevallen? Last van stress? zwanger? Drastische wijziging in je dagelijkse ritme? Kunnen allemaal oorzaken zijn Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:31

Dat is geen ondergewicht, ik weeg 47 kilo en ben 1 cm groter als jij. Ik heb precies een juist BMI, dus dan zal dat bij jou ook ongeveer zo zijn. Lachen

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:41

appelbolfan je hebt niet het juiste BMI 1,68 en 47 kilo komt op 16,65 en dat is niet voldoende een precies juist bmi zit op 20.

TS ga een keer langs bij de huisarts en kijk wat het probleem is je gewicht kan een oorzaak zijn

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:46

Wat de bovenstaande mensen al hebben gezegd, even langs de HA gaan. Lachen

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:04

Zelf heb ik dat al een poos geleden gedaan, bloed laten prikken.. kwam niets uit!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 18:21

ik ben naar de huisarts toe geweest en ben dus doorgewezen naar een dietiste omdat ik ook veeeeel te weinig eet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:23

appelbolfan schreef:
Dat is geen ondergewicht, ik weeg 47 kilo en ben 1 cm groter als jij. Ik heb precies een juist BMI, dus dan zal dat bij jou ook ongeveer zo zijn. Lachen

ik ben 1.58 en 47 kilo en bij mij maakte de artsen zich al druk, dus dat is echt geen goed gewicht hoor!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:30

Denk dat het niet aan je gewicht ligt want dan ben ik hélemáál niet gezond. Clown
ik ben even groot als jij (1,67) en ik weeg 41 kg..
ik ben trouwens elke maand gewoon ongesteld (en niet zo'n klein beetje ook) dus denk dat het ergens anders aan ligt.
Ik eet trouwens ook niet zoveel, ook nooit gedaan ben ook nooit door gestuurd door de dokter ze vinden niet dat ik echt ondergewicht heb.
naja zal wel per dokter verschillen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:15

Heb je veel in de stress gezeten? Of een ander eetpatroon.
Je bent inderdaad licht, maar mijn BMI is 16 (54 kilo bij 1 meter 82) en ik ben ook elke maand gewoon ongesteld Haha! *helaasch Clown

Mag ik ook vragen hoe lang je al ongesteld bent? Want ik had een paar maand geleden dat het ineens heel onregelmatig werd enzo, maar dat is nu allemaal weer normaal..ze zegggen dat je eisprong dan nog moet komen ofzo

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 17:33

ik ben bijna 2 jaar ingesteld ik weet niet of dat het nog kan zijn

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:27

superlise schreef:
Denk dat het niet aan je gewicht ligt want dan ben ik hélemáál niet gezond. Clown
ik ben even groot als jij (1,67) en ik weeg 41 kg..
ik ben trouwens elke maand gewoon ongesteld (en niet zo'n klein beetje ook) dus denk dat het ergens anders aan ligt.
Ik eet trouwens ook niet zoveel, ook nooit gedaan ben ook nooit door gestuurd door de dokter ze vinden niet dat ik echt ondergewicht heb.
naja zal wel per dokter verschillen.

ik heb prescies hetzelfde, alleen mijn gewicht is 46 kg. en ik ben ongeveer 1,69 lang

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:24

Het kan idd door ondergewicht komen, simpel gezegd: je lichaam wil dat er een bepaald (gezond) vetpercentage is zodat jij een gezond kind op de wereld kan zetten. Is dit te laag of te hoog, dan wordt je ook niet ongesteld. (dit is overigens echt de jip en janneke versie Knipoog) De 1 kan dus 41 kg wegen en nog wel ongesteld worden en de ander kan 50 kgs wegen en niet ongesteld worden.

Ik zou langs de dokter gaan, goed is het namelijk niet en wellicht is er nog een andere oorzaak.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:29

Kan idd. heel goed door ondergewicht en niet goed eten.
Een vriendin van me had op de middelbare zware anorexia en was al bijna een jaar niet ongesteld geweest!
Is héél erg slecht voor je! Let goed op je voeding meid, anders ga je vanbinnen langzaam kapot!
(en haal even een testje als je niet veilig hebt gevreeën! kan ook een oorzaak zijn hé!)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 16:52

zwanger ben ik 100% zeker niet dat zal het niet zijn Haha!