Ziek zijn schuldgevoel naar werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Ziek zijn schuldgevoel naar werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 08:34

Af en toe voel ik me er echt rot door. Vorig jaar ben ik veel ziek geweest, denk 5 keer, waarvan 1 keer ook wat langer, burnout.
Dit jaar ben ik februari nog ziek geweest, had griep.
Nu moest ik me vandaag weer ziekmelden, erge buikkrampen en diarree.
Me baas belde net en zei je heb ook vaak wat he.
Ik voel me dan gelijk echt krentebol, terwijl ik wel echt wat heb.
Moest het ff kwijt

Tessebes

Re: Ziek zijn schuldgevoel naar werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:52

Ach joh, trek je er niks van aan, als je ziek bent ben je ziek. Ik denk dat wat je baas zegt toch wel op je van toepassing is, je zegt zelf ook dat je veel ziek bent geweest vorig jaar, dan vind ik het niet raar dat ie zegt dat je vaak wat hebt. Ik hoop alleen niet dat het de eventuele kans op verlengen van contract e.d. in de weg staat.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:43

Trek je er niets van aan! Als je ziek bent kan je beter thuis blijven dan op je werk de rest aansteken.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:00

Ik vind het heel moeilijk om mij ziek te melden. Ik ga eigenlijk altijd wel, maar dan duurt het alleen maar langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:20

Ik meld me ook niet zovaak ziek,dan moet ik echt koorts hebben of bijvoorbeeld overgeven/diarree.
Maargoed,probeer je er niet teveel van aan te trekken,makkelijk gezegd.
Ik was eerder ook heel veel ziek,tegenwoordig gelukkig niet meer maar je voelt je dan toch schuldig.
Goed uitzieken is ook verstandig!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:48

Ik ken het wel.
Ik heb heel vaak hoofdpijn en dan ook echt goed hoofdpijn.
De laatste paar weken is dat echt elke dag.
Maar ik vind het zo moeilijk om te zeggen dat ik bijv. niet kan werken omdat ik hoofdpijn heb. Heb me 1x daarvoor ziek gemeld.
Ook bij vrienden vind ik het verrot om te zeggen dat ik wéér hoofdpijn heb en dus niet meekan of whatever.
Ik baal er goed van maar de meeste mensen om me heen zijn wel goed op de hoogte, maar toch knaagt het.
Het is net alsof het een smoes oid lijkt.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:53

xxsweet schreef:
Ik ken het wel.
Ik heb heel vaak hoofdpijn en dan ook echt goed hoofdpijn.
De laatste paar weken is dat echt elke dag.
Maar ik vind het zo moeilijk om te zeggen dat ik bijv. niet kan werken omdat ik hoofdpijn heb. Heb me 1x daarvoor ziek gemeld.
Ook bij vrienden vind ik het verrot om te zeggen dat ik wéér hoofdpijn heb en dus niet meekan of whatever.
Ik baal er goed van maar de meeste mensen om me heen zijn wel goed op de hoogte, maar toch knaagt het.
Het is net alsof het een smoes oid lijkt.

Dat heb ik dus precies hetzelfde. Maar ik heb mijn lesje geleerd, ben een keer ziek naar mijn werk gegaan en van een koude kermis thuisgekomen. De manager (geen goede, werkt er nu ook niet meer) vond dat ik maar even de lijstjes schoon moest gaan maken (ik werk bij de Mac en dit is geen standaard klusje.). Ik had voor aanvang van mijn werk al verteld dat ik echt niet lekker was en dat ik ook graag eerder naar huis wou als dat kon.

Op een gegeven moment vroeg zij een bijna iedereen of ze eerder naar huis wouden. Maar ik mocht niet weg. Dus ik was echt boos. En heb me sindsdien ook ziekgemeld (is maar één keer voorgekomen trouwens). Die keer dat ik echt ziek was, slechte nachtrust van de hoofdpijn etc. heb ik me ziekgemeld. Ik moest om half 8 beginnen en wist dat je dan maar met 3 man bent ong. En dat om 8 uur of 9 uur de eerstvolgende pas binnenkomt. Maar ik was echt ziek! Dus ik me ziekgemeld.

Krijg ik later nog een rotopmerking naar mijn kop gegooit dat ik dat nooit meer moet doen.. alsof je je voor de lol ziekmeld!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:54

Dit ken ik wel hoor. Ik vind zoiets ook altijd moeilijk; je weet dat je collega's op moeten draaien voor jouw afwezigheid, of dat er problemen door kunnen ontstaan die je helemaal niet wilt veroorzaken. Erg lastig, maar aan de andere kant: je kunt moeilijk doorlopen, want dan kom je jezelf toch een keer tegen. Een beetje doorbijten mag best, maar als het écht neit gaat is het niet slim om het toch te proberen. Je helpt er niemand mee als je dan vervolgens 2 weken later nog veel langer ziek bent...

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:21

Je kan er toch niks aan doen,je moet je er maar niet rot over voelen Knipoog !
mischien kan je ook even langs je huisarts gaan,omdat je zovaak ziek bent
ik weet niet ,het is maar een idee Knipoog

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:07

Vind het zelf ook niks om me ziek te moeten melden.
Ben in 2006 ook vaker ziek geweest dan anders en voel me daar nog steeds 'schuldig' over.
Aan de andere kant, ik ben zelfs een keer naar huis gestuurd door mijn baas omdat ik te vroeg weer was gaan werken en me alles behalve 100% voelde. Was niet mijn bedoeling, maar zo laat je je ook wel van de goede kant zien.
Nu loop ik ook al weer een tijdje rond met half verkouden zijn en soms grieperig, maar vertik het om me ziek te melden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:55

ik ben eigenlijk nooit ziek geweest in de ander half jaar dat ik ik bij de hema heb gewerkt. (dat vond ik geen leuk werk en nooit was ik ziek) nu heb ik leuk werk bij de albert heijn en ben ik om de haverklap ziek. vaak ga ik gewoon ziek naar werk zodat ze kunnen zien dat ik me ech tniet voor de grap ziekmeld. maar ergens vrees ik toch wel voor me contract die eerdaags gaat aflopen. ik duim heel hard dat die verlengt word

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:45

ja ik ken het wel. Ik had eerst keelontsteking, toen twee weken de griep en toen n half jaar lang pfeiffer waardoor ik amper kon eten.
Maarja ik kon gewoon echt niet werken, dus ik kon er ook niet zoveel aan doen, maar kvoelde me toch wel rot.

Ik vind als je echt ziek bent, hoef je je niet schuldig te voelen. Als je nou voor elke scheet die je laat thuis blijft, vind ik het wat anders. maar jij hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor.