Blaren op mijn ringvinger. :\

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Blaren op mijn ringvinger. :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:47

Ik heb dus vrijdag paardrijles gehad, en was mijn handschoentjes vergeten.
Niemand op stal waarvan ik ze even mocht lenen, dus dan maar zonder.
Ik rijd altijd met, niet zo'n slim plan maar ja ik had les. Scheve mond

Na een kwartier al beginnen mijn beide ringvingers te branden en zeer te doen,
hele grote witte blaasjes en zeer dat ze deden- na een tijdje knapte een van de twee open.
Allemaal wit spul dat eruit kwam en het brandde nog erger dan voorheen. Scheve mond

Nu die gene die open is is wel opgedroogd, maar knapt steeds weer open en bloeden en nogsteeds enorm pijnlijk.
Ook is ie paars?
De gene die niet open is is nogsteeds dik en ook pijnlijk en paars.

Wat te doen? Scheve mond

vauban

Re: Blaren op mijn ringvinger. :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:48

even langs de huisarts als je het niet vertrouwd

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:50

Goed behandelen met jodium voor infectie gevaar. Maar mocht je het niet vertrouwen zou ik ook aanraden even langs de huisarts te gaan. Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:55

Hmm dat heb ik ook als ik een tijd niet gereden heb.
Maar daar is niets aan te doen. 2 mogelijkheden:

- 1 keer jodium op doen, en verder geen pleisters meer zodat het uit kan drogen. Verder dus ook niet belasten, dus je teugels even of onder je middelvinger doordoen of onder je pink.

- blarenpleisters erop doen. Werkt heel goed. Je moet ze er een aantal dagen omlaten en niet eraf halen. Want dan krijg je best een open wond. Gewoon wachten totdat ze eraf vallen. Evt met een extra pleister vastzetten. Ook weer: geen belasting want dan wrijf je het weer kapot.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:12

Wij hebben hier ook van die pleisters voor blaren, die laat je er een paar dagen op en dan komt er een soort van witte gel over die blaar heen te zitten. Kan je gewoon in het Kruidvat oid kopen.
Sowieso zou ik ook de hele boel ontsmetten en zeker een paar dagen niet meer rijden.. Ik heb vandaag al 1 grote blaar gekregen door m'n handschoen heen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:20

Ik had dus een blaarpleister erop, maar de volgende dag haalde ik 'm eraf en dus helemaal open en branden enzo. Scheve mond

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:23

Ik heb dat ook vaak als ik zonder handschoenen rijd na een tijdje alleen met gereden te hebben.
Nu ben ik mijn handen dat aan het afleren door bijna alleen maar zonder te rijden Tong uitsteken

Het is wel heel vervelend, bij mij bleven die blaren ook altijd lang open! (misschien ook omdat ik er gewoon steeds weer mee ging rijden, al dan wel met een pleister erover Bloos)
Al was het bij mij niet zo heel erg als bij jou. Had soms wel twee blaren per ringvinger Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:24

Nooit schoonmaken met Jodium als je van plan bent naar de dokter te gaan.
Door de jodium kunnen hun het dan niet goed meer behandelen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:21

Roseane schreef:
Ik had dus een blaarpleister erop, maar de volgende dag haalde ik 'm eraf en dus helemaal open en branden enzo. Scheve mond

Niet erafhalen!
Kijk even op het doosje, maar volgens mij moeten ze er opblijven tot die weg is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:16

Ik heb geen doosje meer! Haha! Schijnheilig

Inmiddels zijn ze een beetje aan het helen,
de enorm pijnlijke droogt uit? en is nogsteeds donker paars.
Die andere ziet er alweer beter uit. Haha!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:18

Dat ze paars worden is heel normaal. Voor behandeling geeft de dokter me elke week blaren en die worden na verloop van tijd altijd hard en paars en vallen er dan vanaf. Als ze pijn doen kun je ze beter niet lek prikken, en er voorzichtig mee omgaan.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:12

Ik vergeet altijd mn handschoentjes, dus rij mn ringvingers altijd helemaal open. Maar daarna helen ze weer en zit er dikke laag eelt op. Ze gaan nu niet meer kapot. nooit wat aan gedaan, en nooit ontstekingen gehad of iets dergelijks..

dubbeldoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:16

niks aan doen,, ik heb dat ook wel ooit als het bijvoorbeeld heel erg warm is ofzo, dan zijn mn vingers ook echt tot bloedens toe en dan zijn ze ook zo paars. het enige wat ik nog wel is ooit wil doen is ze lek prikken, maar de pijn met het rijden dan neem ik maar voor lief... Bloos
liever effetjes pijn dan niet rijden Duivel vind ik he,, snap het als jullie daar anders over denken, want het doet wel égt heel pijn Bloos

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:20

dat waar de ts het over heeft lijkt me op een bloedblaar. kan het mis hebben.. Ik rij voortaan ook ALTIJD met handschoentjes.. ik heb er ook altijd last van!