Vraagje over lenzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Vraagje over lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:27

Mijn vriend is nu hier en hij is zijn lenzenvloeistof vergeten.
Hij heeft wel zo'n bakje bij zich waar hij ze in kan doen maar die is dus leeg. (Lekker slim weer)
Zou je dat ook met iets anders mogen vullen? Gewoon kraanwater mag niet.
En als je het water nou eerst kookt? Of mag het echt alleen met lenzenvloeistof?
Het gaat overigens om zachte maandlezen..

Medea

Re: Vraagje over lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:50

gucci_girl schreef:
Mijn vriend is nu hier en hij is zijn lenzenvloeistof vergeten.
Hij heeft wel zo'n bakje bij zich waar hij ze in kan doen maar die is dus leeg. (Lekker slim weer)
Zou je dat ook met iets anders mogen vullen? Gewoon kraanwater mag niet.
En als je het water nou eerst kookt? Of mag het echt alleen met lenzenvloeistof?
Het gaat overigens om zachte maandlezen..

Ik zou ze gewoon in laten. Ik ben een tijdje geleden ook vergeten vloeistof mee te nemen tijdens een weekendje weg en heb ze toen een nachtje in bronwater gelegd (Evian). Ik doe dit echt nooit meer, het voelde verschrikkelijk toen ik ze weer in deed.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:52

NIET in water leggen..heb ik ook ooit eens gedaan; man wat een pijn en gore lenzen..niet normaal.

Ik zou ze inlaten dan hoor... Hier is het koopavond, daar wrs niet? Anders had je snel nieuwe vloeistof kunnen kopen Lachen.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:53

Het beste is denk ik ook om ze dan in te laten... misschien toch even naar de opticien als die in de buurt is...

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:02

Is er geen koopavond bij jullie.

In gewoon water zou ik niet doen.
Maar de hele nacht inhouden ook niet. Ik heb het zelf 1 keer gedaan. Maar had de volgende dag had ik er heel veel last van.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:04

Hij kan ze inderdaad het beste gewoon in late. Zal er misschien even last van krijgen, maar dat is dan even niet anders en gaat wel weer over. Heb zelf ook wel eens water in de bakjes gedaan. Het doet dan wel pijn als je ze weer in doet maar dat duurt ook niet zo lang hoor.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:07

hihi, klinkt vast heel smerig, maar spoel je mond even met water en doe wat (schoon) spug in de bakjes, hierin blijven ze een nachtje goed, en dan heb je er de volgende ochtend geen last van (alleen mischien van het idee dat je kwijl in je ogen hebt)
dus niet in water Lachen

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:07

Kraanwater zou ik inderdaad ook niet doen.....ik heb ze ook wel eens een nacht ingehouden. Als je dan opstaat voelt t heel raar aan, heb ze toen ja klinkt raar maar even in mijn mond gedaan en weer in.

Hebben ze t trouwens ook niet bij een grote benzine pomp?

(Rijd even langs mijn ouders daar staat een fles vloeistof)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:15

Met spuug zie ik wazig dus dat is voor mij ook niet de oplossing, inlaten is echt het beste. 's Ochtends behoorlijk droge ogen maar dan kan je ff wat spuug op je vinger doen en daarmee in je ogen wrijven, zodra je de lenzenvloeistof weer hebt de lenzen even schoonmaken en dan kan je ze weer inzetten Lachen
Ik laat ze wel vaker een nachtje in als ik ergens spontaan blijf logeren bijvoorbeeld.

Na kraanwater kan je ze beter weggooien, dan verschrompelen ze bijna, als je ze droog weglegt kan je ze nog wel goedkrijgen maar ook alleen maar met lenzenvloeistof, ze worden droog en geel en verschrompelen maar je krijgt ze wel weer goed (al zou ik t niet aanraden..)

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:21

Een apotheker opzoeken die van wacht is misschien? Als ze de produkten niet verkopen kan ke eventueel fysiologisch water vragen. Dat is een zoutoplossing die gelijk is aan lichaamsvocht waardoor ze even soepel blijven.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:26

Ik heb ze ook eens per ongeluk een nachtje ingehad, ik werd wakkeer en dacht dat ik weer kon zien.
Dat viel tegen. Bloos
Maar ik had er geen last van, gewoon weer verder gegaan met de dag. Maar optimaal is het niet natuurlijk. Lachen

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 16:44

Bedankt voor jullie berichten. Hij had besloten om maar 's avonds laat naar huis te gaan. Bij de volgende keer laat hij gewoon een fles hier staan Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:45

Dat is ook het slimste om te doen Tong uitsteken
moet je dan alleen niet het doosje vergeten haha

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:49

Inhouden lijkt me de beste optie. De volgende dag zijn ze dan wel erg droog, maar dan zorg je dat je ergens vloeistof oppikt en doe je ze even op je hand met die vloeistof en dan is dat ook opgelost.

Als je een dagje zonder kan dan zou op laten drogen ook een optie kunnen zijn. Dat is niet helemaal ideaal voor je lenzen, maar ze komen wel weer goed als je ze een dagje in de vloeistof laat staan.

In kraanwater leggen is absoluut uit den bozen. Daar zitten metalen en andere rotzooi in die de lenzen kunnen beschadigen.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:31

En als je ze in kraanwater legt dan worden ze echt keihard daarna, dat is echt uit den boze.
Gewoon een nachtje inlaten kan geen kwaad.
Ik heb ze een keer een nacht ingelaten nadat ik van een paard was gevallen, toen had ik de volgende dag dus wel oogonsteking omdat er natuurlijk zand enzo in was gekomen haha....lekker dom...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:42

Nacht in laten is ook niet zo goed hoor.
Dat heb ik eens gedaan, nou echt nooit meer.

Mijn ogen waren droog en rood, ze deden ook ontzettend veel pijn!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:35

ik laat ze dan gewoon een nachtje in. Lachen

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:37

sunshine schreef:
Nacht in laten is ook niet zo goed hoor.
Dat heb ik eens gedaan, nou echt nooit meer.

Mijn ogen waren droog en rood, ze deden ook ontzettend veel pijn!

Heel sporadisch laat ik ze ook weleens in een nachtje maar daar heb ik nooit last van de volgende dag, maargoed niet alle lenzen zijn hetzelfde natuurlijk.
Ik heb hele speciale die veel zuurstof doorlaten, ze waren ook prijzig moet ik zeggen.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:45

Roane schreef:
Ik heb ze ook eens per ongeluk een nachtje ingehad, ik werd wakkeer en dacht dat ik weer kon zien.
Dat viel tegen. Bloos

Haha jah dat heb ik ook wel eens gehad Knipoog Viel idd vies tegen helaas Clown

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:49

Ik ben ook een keer savonds naar de apotheek gegaan voor een flesje lenzenvloeistof. De fysiologische zoutoplossing werkt trouwens ook. Lachen Deden we bij de dierenarts ook wel eens als we geen vloeistof bij hadden.

Inhouden kan ik met deze lenzen wel, die ik 5 jaar geleden had niet, daar kreeg ik toen 1 heel dik en ontstoken oog van. Nu is het wel droog, maar wel te doen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 23:11

Gewoon weggooien en de volgende dag nieuwe Clown

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:08

Armaris schreef:
Gewoon weggooien en de volgende dag nieuwe Clown

Da's natuurlijk een dom antwoord, mijn lenzen kosten 22 euro per maand, ik weet niet wat voor lenzen jij hebt....

Ik zou het ook met schoon spuug doen, water werkt niet.
Voor de volgende keer dan, want de vraag is al eerder gepost Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:24

Volgende keer als het je overkomt, zou ik gewoon even bij de apotheker binnenspringen. Daar hebben ze altijd van dat spul. Heeft hij wel een fles extra maar dat maakt niet veel uit, wordt toch alletwee opgemaakt.

Ik ken het probleem trouwens. Ga je bij een vriendin slapen die hier meer dan 2 uur vandaag woont, halverwege roep je uit: oliebol! Mijn lenzenvloeistof! Gelukkig had broerlief van haar ook lenzen dus kon ik daar lenen Haha! .