opeens ongesteld ondanks de pil...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silver

opeens ongesteld ondanks de pil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 23:59

Ik slik nu al bijna 4 jaar lang de pil en dat gaat altijd goed. Ik kan precies uitrekenen wanneer ik ongesteld wordt.

Nu ben ik, terwijl ik in het midden van mijn strip zit, ongesteld geworden... Het is niet heel hevig, maar het is er wel. Heb er ook wel last van. Ik weet dat er af en toe doorbraak bloedingen kunnen zijn, maar ik dacht dat dit alleen zo was wanneer je de pil een maand hebt doorgeslikt.

Nou heb ik de laatste tijd wel veel last van spanningen en ben bezig met dieeten. Ben nu in 2,5 maand tijd 11 kg kwijtgeraakt. Heb geen idee of deze factoren hier iets mee te maken kunnen hebben, maar vind het gewoon een beetje vreemd. Heb dit namelijk nog nooit gehad en heb er meestal ook helemaal geen last van.

Is dit normaal? Verward

opala

Re: opeens ongesteld ondanks de pil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 00:00

Ik zou toch maar even de huisarts raadplegen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 00:10

ik slikte al 13 jaar de pil en dit probleem kreeg ik ook na 3 jaar van wat spanningen zo nu en dan....
eerst was het eenmalig (wat het bij jou heel goed kan blijven)
maar bij mij bleef het zo en op een gegeven moment was ik meer ongesteld als niet.....
ik ben naar de huisarts gegaan en had maar 2 optie's..op stoppen of de prikpil of spiraal...
ik heb voor het laatste gekozen aangezien ik een vaste relatie heb en nog niet zwanger wil zijn..

denk overigens niet dat het bij jou het geval is hoor Knipoog
denk eventueel de spanningen
kijk het deze maand even rustig aan en slik gewoon volgens procedure..mocht je bloed wat bruinig worden of de bloedinge vaker voorkomen ga dan even langs je huisarts Knipoog

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:52

bedankt voor de reacties!

Het is vandaag al wel iets minder. Heb iig niet zo veel pijn meer. Ik heb voornamelijk donker bloed erbij. Maar nu dus gelukkig al wat minder. Maar als het nog een paar dagen zo blijft dan ga ik toch maar even naar de HA Lachen

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:00

Ik heb er nu ook last van. Ben met een nieuwe baan begonnen, dus denk ook dat het van de spanningen komt.
Wat mij betreft moet dit niet te vaak gebeuren, want je kunt me bijna bij elkaar vegen. Ik heb echt het idee dat me dit "grapje" enorm veel energie kost. Ik ben nu gewoon ongesteld en wacht dit even af. Dit weekend begin ik weer met de pil en dan moet het over zijn.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:05

hoi,

hier een biologiejuf. Doorbraakbloedingen kunnen altijd.
Maar hormonen lossen op in vet. Snel je vetgehalte veranderen betekent dat je hormonen ook weer anders inwerken. Heel snel afvallen is nooit handig voor je lijf. Als je te weinig vet in je lichaam hebt heb je te weinig ruimte om je hormonen goed te laten werken. Dat is ook de reden dat vrouwen die echt te dun worden niet meer ongesteld worden. Zij zijn dan onvruchtbaar.

Mijn antwoord op jouw vragen: ik denk dat het niet gek is om een verband te leggen met het snelle afvallen. En ik denk niet dat je je zorgen moet maken.
Als je bloed wat bruinig wordt hoef je je ook nog geen zorgen te maken volgens mij.
Gewoon eens aan de huisarts vragen als het aan blijft houden.

Succes ermee!

Groetjes

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:10

Dat is wel raar ja...
ik zou even een huisarts raadplegen.