Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essieintown schreef:een fruitzuur peeling is een biochemische peeling.
dwz,de bovenste hoorncellen worden door de peeling aangetast en zijn daardoor makkelijker te verwijderen.
het wordt vaak gebruikt bij een dikke,vale of slecht doorbloede huid.
ik ben er zelf wel tevreden over.
ik gebruik hem zelf in mijn praktijk als lysing (een lysing laat je tussen de 3-9 minuten inwerken en neem je dan af met vochtige sponsjes omdat hij anders door blijft werken!).
groetjes
Esther_ schreef:Ik heb het ook 2 keer gedaan. Een paar dagen na de behandeling ga je ontzettend vervellen. Je moet je huid dan ook goed insmeren tegen verbranding. Mijn huid is wel wat gladder geworden, maar ik had er meer van verwacht.
Ik heb zelf ook een tijdje Proactiv gebruikt, had het idee dat dat beter hielp.
1natascha schreef:Ik zou je idd neoderma peelings aanraden goeie ervaringen mee, foto zijn idd op website te zien
dorientjuh schreef:@Ymke: hoe duur is dat spul en hoe lang doe je er ongeveer mee?
ijslanderfan schreef:Dat helpt niet tegen littekens, en dat spul kost hier 8 euro per flesje. Puistjes krijg je er niet meer van.
patos schreef:ijslanderfan schreef:Dat helpt niet tegen littekens, en dat spul kost hier 8 euro per flesje. Puistjes krijg je er niet meer van.
Is dat een reactie op mijn post? Het helpt wel degelijk tegen littekens omdat het om de zelfde manier werkt als een fruitzuurpeeling (maar dan minder heftig, waardoor je het over een langere periode moet gebruiken). Het wordt standaard verkocht in een tube, dus ik denk dat je het over een ander product hebt?
ijslanderfan schreef:Ja, ik bedoelde in een tube inderdaad.
Ik heb van Wardner. Die kost 7,99. Misschien hebben ze het ook van een ander merk die goedkoper is.Ik wou ook een spulletje tegen littekens en er werd mij verteld dat dit niks te maken had met littekens alleen ter bestrijding van puistjes. Maar als het ook tegen littekens werkt is het mooi meegenomen.
#Ymke# schreef:Het klinkt eng, ik heb ook zoiets overwogen, periode veel puistjes gehad en daardoor veel littekentjes. Maar ik durfde niet zo goed naar de huisarts. Heb zelf van Biodermal Litteken creme gekocht, elke dag 2maal daags smeren en het verschil is echt wonderbaarlijk.
patos schreef:Je kunt bij de apotheek ook benzoyl-peroxidehydrogel halen. Kost 3 euro per tube, werkt ook als een peeling. Helpt heel goed!