Ik heb in totaal mijn oren 3 keer laten schieten. (gewoon in je lelletje) Elke keer ging het onsteken en groeide het dicht. De laatste keer was het zo erg, dat mijn zweerknopje in mijn oor gegroeit was in 1 nacht, en die er dus uitgetrokken moest worden. Dit is al een jaar of 10 geleden. Ik baal er nog steeds van dat ik geen oorbellen kan dragen. 1 Gaatje is nog open, en de ander moet doorgeprikt worden. Heeft iemand tips om het minder te laten zweren?
sommige mensen kunnen er gewoon niet tegen goed ontsmetten en knopje ronddraaien eerste dagen, ik en 1 van die mensen wat al vanaf 6 gaatjes in oren heeft maar nooit oorbellen in kan omdat gaat ontsteken, alles, goud zilver, alles
Als je de staafje/bel eruit haalt wanneer het ontstoken is zal het eigenlijk heel lang blijven ontsteken omdat het 'bacterie' is omgehuld door huid en er niet uit kan. Daarom zeggen de piercders ook altijd dat je het niet uit mag halen wanneer het is ontstoken.
Ik heb momenteel ook 1 oorgaatje ontstoken en rare is heb al máánden geen oorbellen in gehad, douche en droog me goed, ds dat kan het ook niet zijn. Sterilon kan de oplossing zijn, prikt behoorlijk, maar ontsmet wel goed.. Ik kan niet tegen oorbellen anders dan chirurgiestaal. Soms zo eigenwijs, dan bijt ik een dag of 4 even door met gewone oorbellen, wordt van 1oorlel helemala dik, pijn, warm, maar als ik ze dan blijf dragen gata het over (ksmeer op die nepoorbellen overigens wel een dun laagje doorzichtige naggellak). Als j betadine in huis hebt zou ik dat erop smeren, maar het kan dus zjn dat je net zo allerisch ervoor bent, maar vreemd genoeg ook maar aan 1 oor..
Ja maar ik heb echt al jaren geen oorbellen meer ingehad. En ik heb gehoord dat als je met alcohol (sterilon) ontsmet, dat het ook kan gaan ontsteken. Maar als je nagellak op je oorbel doet, laat dat dan niet los in je oor? Lijkt me dat het dan juist gaat ontsteken.
Even naar de juwelier gaan en gaatjes op nieuw laten prikken, zweerknopjes mee nemen en vragen of je van hen wat extra flesjes ontsmettingsmiddel mee mag. Ik heb het ook zo gedaan Mijn gaatjes waren nog wel open, maar constant ontstoken, nu loop ik al een week met die zweerknopjes en ontsmet het 2 keer per dag en het gaat prima
Nouja 1 gaatje is helemaal open, en het andere zit een klein vliesje. Maar ik ga morgen even oorbellen kopen en veel ontsmettingsspul halen en veel candaluan creme smeren. Hopen dat t goed gaat.
De juwelier raad juist sterilon aan! Ik heb ook vaak wanneer ik weer nieuwe gaatjes heb laten zetten dat het gaat ontsteken, beetje sterilon erbij en binnen een week weer weg (heb 9 gaatjes) 6 onder en drie boven...
ligt het er niet aan welk soort je draagt? (of lees ik daar over heen ) Ik kan namelijk alleen tegen écht goud/zilver/chir staal, anders heb ik ook een probleem.
Je kunt langsgaan bij de apotheek misschien hebben ze er wel een middeltje voor maar het kan ook dat je allergies bent voor bijvoorbeeld nikkel, dan meot je gewon andere oorbellen dragen
Meiden wel goed lezen Ze heeft nog maar 1 gaatje open, ze zal daarom toch eerst langs de Juwelier moeten wil ze weer gaatjes hebben. Pas naarna kan ze ook uitvinden waar ze wel of niet tegen kan
Mijn gaatjes wilden zich vroeger ook niet gedragen, zweerknopjes met sterilon is echt de oplossing. Ondertussen kan ik alles in mijn oren hebben, maar dat moest ik vroeger echt niet proberen, toen MOEST het zilver of chirurgisch staal zijn. (en mijn papa had van die hele leuk plasticen oorbelletjes voor mij gehaald met strikjes en ijsjes enzo en die kon ik gewoon nooit in )
Misschien ben je allergies voor het spul waarvan de oorbel is gemaakt? Ik zou iig veel sterilon erop smeren. Ik heb ook om de haverklap ontstoken gaatjes, en als ik dan consequent sterilon drop doe, dan is het binnen even over
Bij een goede juwelier laten schieten. Mijn 2e gaatje heb ik ook 2 keer moeten laten schieten, eerste keer deed echt heel erg zeer en was ook steeds ontstoken en groeide dicht. 2e keer ging ik bij een goede en voelde er helemaal niks van.