Factor 5 van Leiden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Borivage

Factor 5 van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 21:38

Ik zoek mede-bokkers die iemand of natuurlijk zelf de diagnose hebben gehad betreffende de stollingsziekte Factor 5 van Leiden.

Begin dit jaar heeft mijn vader (ouders zijn gescheiden) mijn moeder ingelicht dat hij dit heeft in ernstige mate. Nu zijn mijn 2 broertjes positief bevonden maar mijn zusje niet. Ik moet zelf nog de test laten afnemen. Ik weet zelf een klein beetje over deze diagnose maar zoek eigenlijk mensen die mij hun ervaring kunnen vertellen en tips kunnen geven betreffende sporten zoals paardrijden.

Omdat onze gezamelijk geliefkoosde sport niet echt veilig is zijn er veel dingen waar je rekening mee moet houden en zo?

De medicijnen die men moet innemen, hebben die neven effecten die je leven beinvloeden op een of andere manier?

Hoe ga jij ermee om?

Groetjes
Ach gut

Amy77

Re: Factor 5 van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:20

Is dat de ziekte van von Willebrand oid? Ik heb 2 jaar terug enorm veel info opgezocht voor een vriendin die daarop continue getest werd. Ze zat zomaar onder de blauwe plekken, die onverklaarbaar waren.
Gelukkig bleek zij niet deze ziekte te hebben (ze was zwanger op dat moment)..maar heb erg veel op google kunnen vinden, zelfs een forum met mensen met deze ziekte.
Mss dat je je daar kunt aanmelden, staat erg veel op van ervaringsdeskundige. Sterkte en succes, zoals men daar ook beschrijft, je kunt in principe gewoon meedoen met alles, alleen wondjes krijgen is funest. Paardrijden lijkt mij zelf dan goed te kunnen, maar geen idee of dat waar is.