scheur in de schouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missblonda

scheur in de schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:28

Ik heb een scheur in mijn schouder dat te vergelijken is met een meniscus. Het is zo goed als zeker dat ik eraan geopereerd moet worden. Wie van de bokkers heeft hier ervanring mee en kan mij vertellen hoe het is gegaan en na hoelang je je arm weer kon gebruiken?

Barmat

Re: scheur in de schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:29

angel_moby schreef:
Ik heb een scheur in mijn schouder dat te vergelijken is met een meniscus. Het is zo goed als zeker dat ik eraan geopereerd moet worden. Wie van de bokkers heeft hier ervanring mee en kan mij vertellen hoe het is gegaan en na hoelang je je arm weer kon gebruiken?

Bedoel je misschien dat het labrum gescheurd is?

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:30

ja volgens mij was het dat maar hij noeme het te soort meniscus maar dan in de schouder

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:36

Dan denk ik dat het het labrum is. Dat is een soort van "laag" tussen je kom en kop van de schouder, het scheurt vaak, bijvoorbeeld als je schouder uit de kom is geweest.

Ik ben 17 augustus geopereerd aan mn linkerschouder, waarbij ze ook (en nog wat andere dingen) het labrum weer aan de kom hebben vastgemaakt, die was afgescheurd van mn gewricht.

Hoe het jou zal vergaan weet ik niet, want mijn operatie was méér dan dit alleen en had een revalidatietijd van ongeveer 4-5 maanden. Ik kan nu pas net weer mijn arm nogmaal gebruiken, maar ik heb ook gehoord dat je na een labrum-operatie ongeveer 8 weken uit de running bent, daarna veel fysio

Hoe komt het dat je geopereerd meot worden?

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 21:21

ik loop al 7 jaar met een schouder blesuren van badminton sporten daarna nog 1 keer flnk op mijn arm gevallen (jaar geleden ofso) en sins half jaar is mijn arm 3 keer gedeeltelijk uit de kom geweest. Volgens dokter loop ik dan ook al een lange tijd met het scheurtje.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:00

Dat is Labrum denk ik idd.
Ik ben voor ruim een jaar terug aan mijn schouder geopereerd, oa dat is toen bij mij gemaakt.
Ik en toen 6 maanden bezig geweest met revalideren, daarna was het een stuk beter maar nog steeds niet oké.
Maar dat labrum maken was een heel klein onderdeel van de hele operatie bij mij.
Binnenkort wordt ik weer geopeerd omdat ik weer van paard ben gevallen, en weer het e.e.a kapot. Gescheurd schouderblad/ kapsel, doorgescheurde pees etc.
Ik weet jou revalidatietijd niet, denk dat het het er ook aan ligt of ze de scheur met gewoon soort van hechtingen gaan vast maken of met ankertjes. Dit ligt aan de groote van een scheur. En of dit het enige is wat ze gaan doen.
Maar het is ws wel een kapselplastiek en daar staat iig 6/8 weken een draagdoek voor.
Maar heb je die vragen niet aan de desbetreffende arts gevraagt?
Zelf vergat ik dat in het begin ook wel hoor.

Wat ik wel fijn vond om te krijgen was voor de operatie een block- verdoving. Maar dit geven ze niet zomaar.
Ik weet niet of het bij jou ''erg'' genoeg is om zoiets te krijgen, niet banketstaaf bedoeld hoor! Knipoog
En vergis je niet in de pijn die je na de operatie hebt, wil je niet bang maken, hihi.
Maar nogmaals bij mij was er veel meer kapot!

Sterkte iig!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:03

Oja, voor mij stond een revalidatie periode van 6 tot 12 maanden.
Voor de komende operatie van mij staat er weer een periode van 6 tot 12 maanden voor.
Dus schrik niet.. Knipoog

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 23:34

ik ben zojuist naar een andere arts gestuurd die er in gespescialeerd was wet niet of groot of klein is weet alleen dat die er lang zit maar ik hoor het dan wel.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:15

sannuhh schreef:
Oja, voor mij stond een revalidatie periode van 6 tot 12 maanden.
Voor de komende operatie van mij staat er weer een periode van 6 tot 12 maanden voor.
Dus schrik niet.. Knipoog

Ja, dat stond er bij mij ook voor. Maar ik weet niet hoe het bij jou vergaan is (wij hebben ongeveer dezelfde operatie gehad) maar ik kon na 4 maanden redelijk mn dagelijkse dingen doen. Nu is het bijna 8 maanden geleden en ik heb nog maar een hele kleine beperking aan mn arm, maar kan hem inmiddels wel weer normaal optillen.

Opstijgen zonder kruk kan helaas niet meer, maar ach, ik steeg toch altijd al met krukje op Lachen

Die blokverdoving heb ik als enorm ellendig ervaren trouwens - bij mij kregen ze de plek niet goed te pakken en prikte mis, waardoor het blok niet goed zat zeg maar. De pijn na de operatie was een hel, en ik heb 8 weken morfine gebruikt.... maar goed, alles doet het weer nu Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:45

@ Barmat:

Ik kon tot een paar maanden terug ook veel dingen weer, en was weer aardig pijnvrij.
De block- verdoving was bij mij goed gegaan en heb er in het begin na de operatie wel iets baat bij gehad.
Maar de pijn na de operatie was idd verschikkelijk en heb ten ook nog een week of 6 morfine gehad, en toen steeds afgebouwd op iets lichters. Sommide dagen was de pijn niet zonder een pin stiller te doen, maar die dagen werden steeds minder.

Tsjaa en het revalideren ging niet zoals gepland, toen ik weer wat mocht doen heb ik 's nachts in mijn slaap een verkeerde beweging gemaakt, waardoor er toen weer iets ingescheurd was en moest ik weer paar weken rust houden.
Hoe kreeg jij in het begin fisiotherapie???
Ik heb eerst een heeele poos in apparaat gemoeten, die alles voor je deed. (Wat niet veel was Clown )

Al met al was het dus een geslaagde operatie.
Alleen nu ben ik dus weer van het paard afgevallen en moet weer geopereerd worden. Ik slik nu tramadol, iets minder zwaar dan morfine.
Wt ik het vervelende vind is dat ik nu weet wat ik kan verwachten, en laten we zeggen dat dat geen pretje is... Knipoog
Zie ik er dit keer best tegen op! Ja

@ angel_moby:

Oké, wordt er dan geen MRI- scan gemaakt?
Mag ik vragen naar welke arts jij gaat? Mag ook via pb.
Ik zit bij een hele goede, de beste orthopeet van nederland en geloof ook dat hij goed staat aangeschreven in europa.
Dus dat geeft mij iig dan wel weer een beetje beter gevoel.
Laat je weten hoe verder? Wanneer moet je naar die andere arts??

Groetjes!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:20

Mmm dit klinkt allemaal niet zo mooi. Ik heb dan wel geen scheurtje maar krijg ook een schouder operatie.(waarschijnlijk 2) De eerste een kijkoperatie en dan gaan ze bekijken wat ze gaan doen(die is niet zo zwaar). Bij mij is de kans heel groot dat mijn schouder uit de kom gaat en daar willen ze dus wat aan doen. Heb inderdaad ook gehoort dat het best zwaar is de revalidatie.
Hoop voopr je dat het bij jou mee valt.

Sterkte