hoe lang zonder slaap?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kims

hoe lang zonder slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:51

Juist! Ik ben op het moment al 33 uur wakker en ik kom met geen mogelijkheid in slaap. Waarom niet? omdat het dag is Clown
Vannacht 3 bevallingen gehad waardoor ik dus een hele nacht heb overgeslagen. Ik verwacht dat er rond 6 uur ook weer iemand op gaat bellen voor een bevalling. Hoe kom ik in slaap??!!
Het is niet zozeer het licht, meer het idee dat het dag is, en geen nacht. Ik vraag me ook af hoe lang mensen achtereen wakker kunnen blijven. Als ik vannacht weer een bevalling heb, ben ik zo'n 48-50 uur wakker. Lijkt me niet gezond!
En? hoe lang hebben jullie het uitgehouden zonder slaap? Ben benieuwd!

Marleen

Re: hoe lang zonder slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:53

haha ook 2 nachten achter elkaar door! eerste dag nadat je hebt geslapen valt het wel mee, maar de dag daarna.. wat was ik ontzettend moe toen!!

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:53

Heb het 1x gepresteerd om 42 uur wakker te blijven.. we kwamen terug van vakantie en daana hadden we een bruiloft tot 'snachts.. daarna wel lekker geslapen Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:55

Als ik een nacht oversla dan val ik gelijk in slaap op een rustig moment (voor de tv, in de auto, of in bed). Ik heb echt iedere avond een goede nachtrust nodig want anders red ik het de volgende dag niet.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:57

Gezond lijkt het me idd niet Sigaar
Je kan er in het ergste geval wel slaapmiddeltjes voor nemen maar dekans dat je wakker wordt als ze je bellen zal wel kleiner zijn.
Door te weinig slaap verminderd je concentratievermogen ook en je reageert minder snel op gebeurtenissen...Dit kan dus best gevaarlijk worden.

Zelf heb ik wel eens op 4 dagen slechts 4uurtjes geslapen en dit in de tractor Clown niet zo lekker om te slapen...Voelde me erna ook supper moe en soms duizelig..

Dus slapen zou ik zeggen Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:58

Ik heb een keer 4 nachten overgeslagen Haha! Daarna moest ik nog met de trein naar huis en heb dus echt met mijn vingers mijn ogen open moeten houden Haha!

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:04

even opgezocht in mn biologie boek : de langste, bij onderzoek geregistreerde, periode zonder slaap was elf dagen, door een gezonde vrijwilliger. Na een nachtrust van zo'n vijftien uur was deze persoon weer prima uitgeslapen Bloos! Slapen

nu is mn boek al wat ouder, misschien zijn er alweer nieuwe records!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:03

Ik heb vannacht nachtdienst gehad en vanochtend kon ik niet slapen. ben echt hardstikke moe, maar t wil gewoon niet. Vannacht nog een dienstje en dan zal t morgen wel lukken denk ik.................voel me er in ieder geval niet echt lekker door..

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:06

van Elsevier.nl;

Slapen is niet alleen lekker, slapen is ook goed. Sterker, slapen is van levensbelang. Want wie niet slaapt, gaat dood. Hoe weten we dat? Natuurlijk niet doordat slaaponderzoekers mensen net zo lang wakker hebben gehouden tot ze stierven, want dat zou onethisch zijn. We weten het doordat wetenschappers proeven met ratten hebben uitgevoerd. De proefdieren stierven na 21 dagen zonder slaap. Hoe lang een mens het precies kan uithouden zonder slaap is niet bekend. Een Amerikaanse tiener heeft het ooit gepresteerd om 264 uur en 12 minuten wakker te blijven, ruim 11 dagen en nachten dus. Vervolgens viel hij in een diepe slaap die 14 uur en 40 minuten duurde en werd fris als een hoentje wakker.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:42

Ik ben eens 2 dagen wakker gebleven (ik lag wel in bed, maar kon gewoon niet slapen)
11 dagen is wel heel erg lang... En gek dat die proefdieren dood gingen, dan val je toch gewoon in slaap, wat men ook probeert om je wakker te houden?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:52

mijn record is geloof ik 55 uur, maar dan ben je niets meer waard. Ben vrij ervaren inmiddels met lange rukjes wakker zijn en als ik dan naar mijn eigen ervaring kijk merk ik toch wel dat ik na een uur of 20 een dipje heb, minder concentratie. Na een uur of 30 word ik hyperactief, van de hak op de tak maar ik vind mezelf dan echt heel fit en wakker. Jammer dat de rest van de wereld dat niet vindt. Na een uur of 35 durf ik echt geen verantwoording ergens meer voor te nemen; mijn inschattingsvermogen is dan net zo goed als wanneer ik een paar pintjes teveel op heb, alleen ben ik me er met de pintjes bewuster van dat het allemaal niet meer zo helder is. Daarna word ik in vlagen verstrooider en wakkerder, tot ik woorden anders ga horen, ieder vliegje voor een vliegtuigje aanzie en je me welhaast psychotisch zou kunnen noemen denk ik? (is een eigen interpretatie hoor, hoewel verstrooid zit mijn brein wel ok).

Bij zaken als bevallingen, waarbij het maken van een foutje ver strekkende gevolgen heeft zou ik mijn dienst ruilen en evt zelfs ziek melden, niet omdat ik op dat moment al denk dat het niets meer wordt, maar vanuit bescherming richting mezelf EN de mensen die anders afhankelijk zijn van minder toerekeningsvatbare ik.

Om echt te gaan slapen; melatonine zou je kunnen proberen, en verder jezelf goed wijsmaken dat de wereld druk is, maar dat jij je er niet druk om hoeft te maken. Vergelijk het met uitslapen, iedereen maakt zich al druk en jij kan, stiekem met een beetje leedvermaak of geoorloofde luiheid, je nog een keer omdraaien.

hiawattah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:39

Gewoon gaan liggen en ontspanningsoefeningen doen, met een beetje mazzel val je slaap, zo niet dan rust je wel ff uit. Heel veel succes.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:35

delerium schreef:
Daarna word ik in vlagen verstrooider en wakkerder, tot ik woorden anders ga horen, ieder vliegje voor een vliegtuigje aanzie en je me welhaast psychotisch zou kunnen noemen denk ik? (is een eigen interpretatie hoor, hoewel verstrooid zit mijn brein wel ok).

Huilen van het lachen

Mijn record is 36 uur Nagelbijten / Gniffelen
Was echt hyperactieff Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:45

Toen ik net begon te werken(beveiliging) had ik vaak dat ik gemiddeld 40 uur wakker bleef...avond-nachtdiensten en overdag te drukke dingen en te veel licht om te gaan slapen
ondertussen heb ik wel geleerd om weer netjes een ritme aan te houden Haha!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 19:05

Go jij! Go jij! Jihoeoe! Net even wat uurtjes mee kunnen pikken!

Ik hoor het al; ik ben niet de enige die wel eens zo lang wakker is!

@ delerium: Op dit moment ben ik nog student en kunnen eventuele rare acties direct afgekapt worden door de verloskundige. Maar "echte" verloskundigen zijn ook gewoon wel 48 uur op (zo lang duurt de gemiddelde dienst). Ik weet niet of je bij een bevalling echt een verminderde concentratie hebt. Je leeft echt op adrenaline en op het moment dat je bezig bent merk je totaal niet dat je moe bent. Ik ben nog steeds super geconcentreerd. Alleen als de bevalling afgelopen is krijg je wel een klap met de hamer zoals ze dat noemen Haha!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:56

Dacht ik ook altijd, dat ik in top-momenten wel wakker werd door de adrenaline ofzo. Tot ik half stond te suffen bij het fixeren van iemand in een escalatie. Heeft me mooi een pluk haar gekost, en dan nog ben ik blij dat ik zelf de pineut was.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:08

Oh ik heb wel eens 3 nachten achterelkaar wakker MOETEN blijven. Anders was mn vader in slaap gevallen achter het stuur (chauffeur) dus ik moest van mezelf ook wakker blijven. Daarna wel héél lang GOED geslapen hoor. Nagelbijten / Gniffelen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:12

Nou je houd het al aardig lang vol , mijn record is 38 / 39 uur..had toen een film nacht, volgens mij kan een mens er best tegen, als je maar dit niet te vaak gaat doen ! Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:24

Ik heb vaak dat ik 's avonds niet in slaap kan komen. Mijn moeder heeft laatst pilletjes gehaald met melatonine. Melatonine maakt je lichaam zelf aan om in slaap te komen, maar op deze manier krijg je dat wat extra binnen, bovendien is het niet verslavend! Je kunt het gewoon, zonder recept bij de drogist kopen. Ik neem vaak één of twee pilletjes (zijn heel klein), daar heb ik echt genoeg aan, ik vind dat het heel goed werkt. Werkt na ongeveer een half uur.
Meer info: http://www.melatonine.nl/
Afbeelding

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:56

Ik ben in de zomer een keer tot 6 uur wakker gebleven, kon toen echt niet meer slapen omdat het al licht was en ik sliep in een tent. Toen heb ik ook de nacht overgeslagen, volgende dag had ik nog wedstrijd ook. Vork

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 19:06

@ dorientjuh: Bedankt voor de tip!
Slaappillen zijn inderdaad wel fijn voor na mijn dienst. Alleen kan ik het tijdens mijn dienst niet gebruiken ivm het suf worden!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:18

toen ik van de zomer terug kwam uit NewYork
had ik 33 uur niet geslapen van wege tijdsverschil
en in het vliegtuig kan ik echt niet slapen!
maar ik heb toen wel 2 weken 'bij' moeten komen..
maar dit had voornamelijk te maken met de jetleg.