2 Weken geleden bij de dokter geweest Ik heb al een aantal weken een grote plek op mn arm Bleek dus ringworm te zijn. Zalf voor gekregen 2 maal daags erop smeren. Zalf is tegen jeuk en tegen uitbreiding.. Nu begint hij eindelijk een beetje weg te gaan maar hij jeukt wel nog steeds..
Sinds maandag ben ik erachter gekomen dat er op mijn buik ook allemaal kleine plekjes zitten, Sinds vanmorgen ook op mn nek.. mn rug.. mn schouders.. en ze jeuken!! Dus vanmiddag maar weer de dokter bellen.. Die zalf werkt dus echt niet!!
Ik weet wel dat ik het van mn paard heb.. die er overens nu geen last meer van heeft.
Zijn er mensen die wat anders ertegen hebben gekregen dan alleen zalf??
Laatst bijgewerkt door 0maris0 op 21-03-07 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Inderdaad terug gaan naar je dokter, die kan je waarschijnlijk wel wat anders voorschrijven. Gebeurd wel vaker dat een bepaald zalfje niet werkt, dan hebben ze meestal wel een andere voor je Zelf heb ik het nooit gehad, maar het lijkt me wel heel naar!
terug gaan naar je dokter dan krijg je misschien een drankje wat helpt ik heb het ook gehad van me cavia s en moest ook terug komen als het niet zou helpen.
Een vriendin van mij heeft het ook gehad (die had het van haar katten) Zij heeft ook haar hele huis moeten ontsmetten, omdat die ringwormen overal eitjes leggen.. (is bij jou waarschijnlijk niet het geval, omdat ze van je paard komen, maar je zou het eens na kunnen vragen bij je dokter, mssn infecteer je jezelf steeds weer of zo... )
Ringworm is een schimmel en schimmels leggen geen eitjes Ik denk dat je vriendin sporen bedoelde. Voor dieren zijn er middeltjes die ze moeten innemen. Die werken vaak erg goed, maar het blijft een hardnekkige aandoening. Ik heb het helaas ook al vaker gehad.
Je kan ook pillen krijgen. Da's veel makkelijker dan die zalf als het er zoveel zijn. Dan ben je er met een dag of 10 ook definitief vanaf. tot je weer een nieuwe besmetting krijgt....
Oh hemel, ik heb 't ook 'ns gehad, van m'n pony overgekregen toen ik een jaar of 15 was. Eeeh, niet nadoen, dit, maar ik heb het toen met hetzelfde spul behandeld als waar het bij mijn pony mee is weggegaan, Imaverol Zou ik nu toch geloof ik niet meer doen........ Feit is wel dat het in een paar dagen keurig netjes overging........ Ik kan er nog altijd smakelijk om lachen, maar nogmaals, doe maar niet na........
Op de stal waar ik werk komt een dierenarts, die is nooit ziek. Die gebruikt eigenlijk standaard de medicijnen die hij ook z'n beesten voorschrijft Vooral pijnstillers....... Die man is wel zo maf als een mandje, dat moet ik toegeven, maar ook echt zo'n onverwoestbare mammoet om te zien Een vriend van mijn vader is ook dierenarts, daar hadden ze 'ns bloedonderzoek bij gedaan. Hij bleek de meest bizarre antistoffen etc. in z'n lijf te hebben, ze stonden voor een raadsel hoe hij daaraan kwam, tot hij zei dat hij dierenarts was........
Enfin, ik geloof niet dat de TS met die wetenschap geholpen is, maar toch, als het ECHT helemaal niet overgaat met wat de dokter ook voorschrijft, dan zou ik als laatste redmiddel gewoon een flesje Imaverol kopen. Hoef je niet eens een doorverwijzing voor te hebben
Groetjes en sterkte, het lijkt me niet fijn om ermee onder te zitten Licorne
Ik heb het ook gehad, en heel soms nog weleens een klein plekje. Ik moest toen van mijn huisarts gewoon met calendulanzalf smeren, het is toen wel weggegaan, oh ja...met de klok mee smeren...(?) Heb het maar braaf gedaan
Iedereen Bedankt voor de reacties!! Ik ga vanmiddag de huisarts weer even bellen.. Dan moet ie me idd toch echt maar een drankje of pillen geven.. Want met dat smeren ben ik een uur bezig.. En bovendien kom ik niet overal bij en mn vriendlief heeft ook geen zin om iedere avond voor we gaan slapen overal te smeren.
Ik heb ook wel een imaverol gebruikt, ik had em alleen nog iets meer moeten verdunnen, had het gedaan zoals bij een paard, maar een paard heeft een iets dikkere huid dan ik... Hij brande nog net iets teveel, maar het probleem was wel weg..