Ik heb al mn moed bij elkaar geschraapt en ben naar ene nieuwe tandarts gegaan de vorge ker constateerde hij 8!!! gaatjes en een zenuwbehandeling (het laatste was bij de vorge ook uitgevoerd maar schijnbaar toch niet, wat ik daar een uur in de stoel gedaan heb weetik niet weet alleen dat ik onwijs veel pijn gehad heb)
vandaag was dus mijn eerste afspraak van een uur (heb er nog 3 van een uur staan)
en dat was de zenuwbehandeling ik ben er een week ziek van geweest heb vanacht geen oog dicht gedaan zo bang was ik, ik ben toch gegaan vanmorge en mijn nieuwe tandarts was aardig verrast dat ik was komen op dagen aangezien ik de vorge keer al bijna flauw viel toen hij vertelde watik allemaal had en ik toen flink overstuur was.
zenuwachtig ben ik in de stoel gaan liggen, bij mijn vorge tandarts ging altijd alles heel langzaam eerst mn gebit bekijken etc. ik lag er net in en voor ik het wist drukte hij al een verdovingsspuit in mn mond, 1 prik heb ik gevoeld de rest was pijnloos. nog steeds was ik zenuwachtig want wie weet voel je toch nog pijnals hij gaat beginnen... gespannen lag ik in de stoel en toen ging hij beginnen. Hij begon met mijn kies open te boren, geen pijn, ik werd als iets meer ontspannen maar zijn assistente zag dat ik nog gespannen was en vroeg of het goed ging, gelukkig wel normaal had ik nu al tegen hyperventileren aan gezeten..... toen ging hij mijn zenuw verwijderen.... voelde ook niks ik dacht jeetje zou het dan echt zo zijn dat je bij een goede tandarts niks voelt? nog steeds was ik bang want ik was nog lang niet klaar!! toen ging hij het schoon maken, een beste klus want de ontsteking zat er al ruim een jaar aangezien ik niet meer naar mijn tandarts drufde. mijn kies was schoon en toen kwam de nood vulling al, je ben klaar zegt ie, ik keek verbaast ik zeg klaar??? ik heb niks gevoeld. met schoon maken heel diep heel even maar dat is niet te vergelijken met de pijn die ik altijd bij mijn vorge tandarts had.
hij vertelde wel dat ik flink wat napijn zou krijgen want hij heeft aardig in mijn mond lopen raggen om het schoon te maken. en die napijn is al begonnen, heb al 2 pijnstillers genomen maar het doet flink pijn! mijn wang word al dik dus ga straks een filmpje huren en lekker lang uit op de bank liggen!
hierbij wil ik dus even zeggen dat er nog hoop is voor mensen die bang zijn voor de tandarts, ik was anderhalf jaar neit geweest omdat ik niet meer durfde, maar moet zeggen dat ik nu in 1 klap aardig over mijn angst ben, Zal de volgende keer nog wel flink zenuwachtig zijn maar pijn doet de behandeling niet meer en dat steld me al aardig gerust

lang leven een goede tandarts!