nep of echt bot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valerm

nep of echt bot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 20:10

vandaag 3 weken na mijn operatie weer naar het ziekenhuis voor de controle.de arts liet zien wat hij precies had gedaan.zegt hij opeens en we hebben deze gang die we in je bot hebben gemaakt opgevuld met stukjes bot uit de botbank.(ondertussen dacht ik maar voor de operatie zeiden ze toch kunstofbot) ik thuis opzoeken op internet

Eerste alinea van het artikel:
Bot is, na bloed, het vaakst getransplanteerde materiaal. En er is veel te weinig van. Wie voor een operatie wat extra stukjes bot nodig heeft zal die ergens anders in zijn lichaam moeten laten weghalen, wat een tweede operatie en daardoor meer kans op complicaties betekent. Bovendien is de hoeveelheid bot die zo verkregen kan worden beperkt. Is er meer bot nodig, dan is er alleen nog de botbank. Die bestaat uit vermalen en ingevroren heupkoppen, afkomstig van mensen die een kunstheup gekregen hebben. Botbank-bot is dood bot, en het kan jaren duren voor het volledig doorgroeid is met botcellen van de ontvanger. Bovendien is er bij transplantatie van donormateriaal altijd een kans op overdracht van ziektes. Gelukkig is er een oplossing op komst: bot uit het lab.
Door Liesbeth Jongkind

ik ben hier niet echt blij mee! ik weet dat ik niet mag zeuren maar ik vind het een eng en naar idee dat er bot van iemand anders in me zit.ik weet dat ik niet mag zeuren en blij moet zijn dat de operatie gelukt is.maar als ze me de keuze hadden gegeven had ik toch liever kunstbot gehad.ik vnd het raar dat ze eerst het ene zeggen en wat anders doen.ik had het prettiger gevonden als ze me een keuze hadden gegeven.mijn vraag aan jullie waar hadden jullie voor gekozen.en zijn er meer die dit eng en vies vinden?

voordelen van echt bot is dat natuurlijk altijd beter is (uitzonderingen ziektes)
kunstbot hecht minder goed en is nog in beginstadium.

lesilla

Re: nep of echt bot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:13

Zo erg is het toch niet Lachen, je voelt het verschil niet. Kunstbot is onnatuurlijk en helemaal in de begin fase

Ik denk niet dat je dat risico wilt nemen om nog verder te sukkelen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:50

Heb je het hier ook over gehad met de arts toen hij dit vertelde?

Verder zou ik ook gewoon blij zijn dat het allemaal goed is gegaan. Verder is het natuurlijk wat beter bij jou lichaam past. Ziekte zou ik me niet zo zorgen over maken, die dingen worden vaak zeer goed onderzocht dus de kans dat daar iets mee gebeurt is heel klein.

En tja je kan het ook omdraaien is het niet raar om met iets neps in je lichaam rond te lopen ipv iets natuurlijks Knipoog

Zie dat je ook nog wat aan ons vraagt:

Ik zou zelf voor echt gaan, dat is het meest natuurlijke en de kans op problemen is daarbij klein. Wanneer er meer zekerheid is over kunstbot zal ik het wel gaan overwegen, maar wat ik hier lees is dat nog in de ontwikkelingsfase en het blijft nep Nagelbijten / Gniffelen

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:25

Als ze het (zoals in jou situatie) 'zomaar' zouden doen zonder mijn medeweten, dan zou ik daar niet zo gelukkig mee zijn. Maar als ik erover nadenk...als ze me zouden laten kiezen denk ik wel dat ik voor de botbank zou kiezen.
Maar dat vind ik anders, dan is het mijn keuze geweest, en heb ik ook alle voor en nadelen van beide opties kunnen overlopen.