fibromyalgie en sporten wat doe jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

fibromyalgie en sporten wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 10:14

Hier kan je je sport tips kwijt,wat doe jij aan sport en hoe vaak of hoe lang? Is dat met of zonder begeleiding,en welke sport is voor jou niet geschikt? Waar heb je lang na pijn van en wat doe daar aan?

MyrtheJ

Re: fibromyalgie en sporten wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:22

Bal sporten zoals handbal, volleybal en basketbal zijn geen succes Daar krijg ik echt na 10 min al last van.. Ik krijg met gym op school begeleiding, onze docente is daar bevoegd voor. Denk aan zachtere/andere bal, en dat soort oplossingen.
Fietsen, skeeleren, paardrijden gaat allemaal prima, zolang ik maar niet door m'n pijn heen ga. Ik heb 2 maanden geleden mijn knie overbelast, gevolg is dat dat nogsteeds niet goed is.... M'n handen en hele arm doen eigenlijk dagelijks wel pijn, m'n rug vaak ook, maar gaat redelijk.

Mysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:24

Ik sportte eerder op een sportschool, onder begeleiding en alles aangepast. Echt aan te raden! Ging super!
Op dit moment gaat het al stukken beter met mij en kan ik weer rustig aan beginnen met paardrijden. Maar niet langer dan 5 min. draven achter elkaar Bloos

Andere sporten doe ik simpelweg niet omdat het toch steeds een teleurstelling zal worden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:14

Het enige wat ik doe is paardrijden. Meestal ook maar 1 of 2 keer in de week intensief. Mijn vorige paard heb ik verkocht omdat ik teveel pijn in mijn handen had. Met dit paard gaat dat gelukkig wel goed, zij is absoluut niet sterk. Wel begin ik af en toe mijn enkels en heupen te voelen, maar vooralsnog gaat het wel goed.

Ben wel van plan wat te gaan skaten als het beter weer wordt. Ik moet van de arts gaan bewegen en heb geen idee wat ik verder kan gaan doen, zelfs fietsen gaat niet.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:43

Probeer altijd 2 maal in de week naar het zwembad te gaan,in de ochtend in het lekkere warme water...
Dat is het enige wat ik nu aan sport kan doen...

Mysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:53

Oja, zwemmen!
Eerder deed ik het veel, heerlijk om op die manier te bewegen.
Alleen daarna was ik helemaal kapot Bloos!