wil weight watchers doen....wie ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkie

wil weight watchers doen....wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 11:51

ik wil graag weer eens proberen te weight watcheren....
mijn stiefmoeder doet dit en is super afgevallen en zit op haar streef gewicht zonder weer bij te komen.
ik heb dit ook geprobeerd een week, maar mijn vriend kookt altijd Bloos en dus geen rekening gehouden met koken dus was ik niet afgevallen....
ik wou vervolgens echt beginenn maar het is niet meer gelukt......
ik kan best een week geen chocola eten hoor maar daarna vreet ik me er vol mee Bloos! en lukt het me niet meer...

ik dans 1 keer in de week en zwem 1 keer in de week dat is al beter merk ik aan mezelf maar ik wil graag 10 kilo eraf.......

hoe hou je het in hemelsnaam vol?

Mars

Re: wil weight watchers doen....wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:04

Heb het zelf niet gedaan, maar mijn moeder wel,
zij kon het wel goed volhouden geloof ik, is wel een tijd terug.
Ze was toen 25 kg afgevallen Lachen

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:16

Ik heb geen ervaring met weight watchers, maar misschien is het verstandiger, als je echt wilt afvallen en het er ook af wilt houden om naar een dietiste te gaan. Die kan je begeleiden om op de goede manier af te vallen en bewuster met je voeding om te gaan.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 12:25

Natrick schreef:
Ik heb geen ervaring met weight watchers, maar misschien is het verstandiger, als je echt wilt afvallen en het er ook af wilt houden om naar een dietiste te gaan. Die kan je begeleiden om op de goede manier af te vallen en bewuster met je voeding om te gaan.

ja dat klopt maar kun je daar ook via de dokter heen zeg maar?
wat kost zoiets wel niet?
ben net bezig met mn rijbewijs, binnekort ga ik ook nog een beugel nemen dus veel meer kan er niet bij......

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:32

Ik vind Weight Watchers 1 van de fijnste manieren om af te vallen. Ik kreeg mijn punten niet eens iedere dag op en dan mag je dus wat sparen om in het weekend een glaasje wijn oid te nemen.
Het fijne vind ik dat je wekelijks bij elkaar komt om te wegen. Stok achter de deur he, haha. Wel vind ik het vrij duur. Je betaalt 9 euro voor het wegen iedere week.
Je zou ook bijv met een aantal vriendinnen/collega's een lijnclubje kunnen oprichten. Dan kom je wekelijks bij elkaar om te wegen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:34

je kunt ook zelf de boeken e.d. bestellen, dan hoef je niet naar een bijeenkomst iedere week. ken zelf mensen waarbij het echt een super resultaat heeft, en ze zijn op hun streefgewicht gebleven!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:40

Ik heb ook goede ervaringen met WW.
Ben nooit naar bijeenkomsten gegaan, werkte met de cd-rom.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:06

ik zal er ook niet heen gaan heb dus het boekje enzo van mijn stiefmoeder gehad zij weet inmiddels alles uit haar hoofd.....

maar ik wil het volhouden en de neiging om wat lekkers te pakken is te groot.....
dan pak ik het en denk heel simpel ben toch al dik..
maar ja zo kom je er nooit natuurlijk.....

ik ga het proberen ik hoop dat ik het volhoud
en "mooi"word Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:13

Voordeel van de Weight Watchers is dat je wel je chocolade mag blijven eten, en wel dat koekje mag pakken. Dan is de drang om na een aantal weken compleet door te slaan ook een stuk minder.

Ik heb ervaring met de Weight Watchers, maar dat is een aantal jaren geleden, nog voordat je het puntensysteem had, en wel met de weegschaal in de weer moest. Ik was toen 20 kg afgevallen. Een nadeel ervan is (maar dat is zo bij ieder dieet) dat je alleen maar met eten bezig bent. Je moet ook blijvend je eetpatroon aanpassen, en niet na het dieet weer doorgaan op gewone voet.

Als je vriend degene is die kookt en dat ook gaat doen als jij bij de WW zit, gaat het een hele kluif zijn om op je streefgewicht te komen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:53

Tsja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden Knipoog

Als je echt 10 kg wil afvallen, dan moet je daarvoor ook je best doen en sommige dingen even laten. Ik heb zelf nu afgelopen jaar 1 jaar weight watchers gedaan en ben daar 13 kg mee afgevallen! Het is mij erg goed bevallen maar je zult natuurlijk wel dingen moeten laten en anders minderen. Je mag een bepaald aantal punten per dag eten en daar zul je je vooral in het begin aan moeten houden! Bij mij ging het de 1e weken echt als een trein en viel soms in 1 week wel 2.1 kg ofzo af. Na een jaar werd het voor mij een stuk moeilijker om mij hieraan te houden want de motivatie was een beetje weg en ik kon niet meer zo streng doen. Ben nu dus begonnen met Sonja Bakker en zit nu in de 4e week en ben 4 kg afgevallen! Bevalt me ook goed, maar ook hiervoor moet ik dingen laten en kan niet gaan lopen snoepen en chocolade eten enzo... ben ik trouwens ook gek op Vingers aflikken Ik denk gewoon constant aan die bikini en bijt nu door om die laatste 6 kg nog af te vallen en dan ben ik tevreden Haha!

Bij WW mag je idd best wel een keer een koekje of chocolade of iets lekkers, maar dan niet te veel en niet te vaak en je moet er dan weer iets anders voor laten zeg maar.

Succes ermee en ga anders gewoon eens een keertje kijken bij de weight watchers!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:53

Ja ik, ben er 15 kilo mee afgevallen. Helaas weer terug gevallen in m'n oude patroon en inmiddels toch weer wat te zwaar naar m'n zin. Ik werk mbv de cd rom Lachen (krijg dat rotding alleen niet gekopieerd Boos! )
Mijn zus gaat wekelijks naar de bijeenkomsten om te wegen. Kweet niet waar je precies woont in Etten, maar dat is in Centrum de Baai. Ik ben er 2 keer heengeweest en het is een goede stok achter de deur maar behoorlijk duur.. en met cd rom werkt ook goed.
Het is fijn om gewoon te mogen eten wat je wil. Ik heb er wel steeds moeite mee om m'n indeling van de dag netjes met points te vullen. Ik heb vaak 's avonds nog behoorlijk wat points over want je mag echt veel eten... wat mij betreft is WW echt een aanrader!

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:09

Mijn moeder geeft weightwatcher cursussen, zij is een fanatieke weightwatcher Nagelbijten / Gniffelen Ze is 20 KG afgevallen in iets minder dan 1 jaar, en er is nu nog meer vanaf. En ze blijft op haar geoznde gewicht.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:10

bakkie schreef:
Natrick schreef:

ja dat klopt maar kun je daar ook via de dokter heen zeg maar?
wat kost zoiets wel niet?
ben net bezig met mn rijbewijs, binnekort ga ik ook nog een beugel nemen dus veel meer kan er niet bij......

Ja, je moet eventjes naar de Huisarts gaan en je dan laten verwijzen. Ik geloof dat er een aantal bahandeling sowieso in het basispaket zitten van je verzekering (geloof iets van 4uur weet ik niet zeker)

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:36

Ik ben 27 kg afgevallen bij de ww (ben wel elke week naar bijeenkomst geweest) Dit werkte voor mij beter als dietiste!

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:10

Hallo

Ook ik ben dit jaar begonnen met Weight Watchers.
Ik vind het goed vol te houden. Ben gek op vooral chocola, en bij dit dieet kun je gewoon af en toe een stukje chocola eten, maar dan weet je wel dat je smorgens heel mager beleg op je boterham moet doen of hele mager vlees moet eten bij je avondeten. Je moet er altijd iets voor laten om wat lekkers te kunnen eten of een uur gaan wandelen, dan kun je een stukje chocola pakken.

Ik ben vanaf 6 maart begonnen, we zitten nu aan 20 april en ben 10,2 kilo kwijt.
Het bevalt mij er goed, ik voel me er goed bij.
Maar drink vooral ook gewoon je 2 liter water op een dag ( dat hoort bij elk dieet ), maar als je dat al eens doet, ben je al een heel eind!

Ik vind het een sport dat punten tellen, ik ken ook mensen die niet goed worden van het tellen en er daarom mee gestopt zijn..

Mij bevalt het dus prima! Ik wil totaal z'on 20 a 25 kilo afvallen. Dus we hebben nog eventjes te gaan.
Maar het begin van 10 kg eraf is er al!

Groetjes Linda

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:13

Ik denk dat het heel persoonlijk is en dat je gewoon moet beginnen en even kijkt wat je er van vind.

Ik vind namelijk helemaal niks, al dat getel met die punten. Ik kon geen punt meer zien. Maar een vriendin van mij is er al bijna 9 kilo door afgevallen en die vind het een super systeem.

Veel succes met afvallen.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:52

Ik heb ook goede ervaring met WW.
Ik ben er 14 kg mee afgevallen. Ik vind het vooral heel fijn dat je een stok achter de deur heb door er elke week heen te gaan.
Het enige nadeel wat ik vind is dat je elke week 9 euro moet betalen... Boos!

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:21

m'n moeder is 15 kilo ermee afgevallen!
ben het nu ook aan het doen, maar dan voor mezelf en ga dus niet naar de bijeenkomsten, maar weeg me wel 1x per week. Ik geef het dan door aan m'n moeder en die kan zonodig me een schop onder me kont geven.

Ik ben bijna 4 weken bezig en nu 4,5 kilo afgevallen. Moet wel toegeven dat ik bijna iedere dag geskate,
of een uur gefietst heb/ paardgereden.

edit: hoe je het volhoudt? klinkt stom. Je moet het echt willen en afvallen belangrijker vinden dan dat gebakje (of ander lekker eten)
Hoe ontzettend moeilijk dat ook is. (ik heb opeens motivatie omdat ik voor mijn zomerwerk in een korte broek moet Tong uitsteken)