Nachtmerrie's..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Nachtmerrie's..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 12:42

Ik heb nou al sinds de kerstvakantie last van nachtmerrie's. Het begint echt vervelend te worden, ik slaap er niet goed door, en ik ben al niet echt een goede slaper. Als ik 's morgens wakker wordt heb ik echt het gevoel dat ik amper geslapen heb en zit er dan nog helemaal in. Ik droom onder andere over dat andere mensen doodgaan en dat er echt erge dingen gebeuren. Ook droom ik bijna iedere nacht dat mijn lease-pony doodgaat omdat ik er te lang op heb gereden.. Scheve mond En ook dingen zoals dat ik zak voor m'n examens en dat soort dingen. Opzich klinkt het mss niet heel erg, maar ik droom altijd dat als zoiets gebeurd dat alles om me heen instort en niks meer goed kan gaan. Gewoon heel vreemd dus..

Weet iemand wat dit betekent? Scheve mond

marleen_usar

Re: Nachtmerrie's..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:59

Je gebruikt mensen om te kunnen dromen,dus jij bent die mensen zeg maar.Je kiest zelf de mensen uit om mee te dromen, die mensen kies je niet voor niets uit.Die mensen of dieren hebben kwaliteiten die jij graag zou willen bezitten.Je hebt geen nacht merrie`s want dromen over de dood betekend een nieuw leven,of een nieuw begin.Die dromen zijn dus erg positief,en dromen dat je verzorg paard dood gaat betekend dus dat je afscheid van hem of haar gaat nemen.Je krijgt een ander verzorg paard of zelfs een eigen pony.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:28

Dat vind ik wel heel makkelijk gezegd, dat dromen over de dood van je verzorgpaard direct betekent dat je afscheid zou gaan nemen. Ik heb een paar jaar geleden vaak gedroomd dat mijn pony doodging, maar dat is nu vijf jaar geleden en dat is nog steeds mijn pony en ik ben nog elke dag met haar bezig. Bovendien vind ik het ook wat kort door de bocht om te zeggen dat zo'n droom positief zou zijn omdat er een andere verzorgpony of een eigen paard komt. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik afscheid moest nemen van mijn pony, al kreeg ik er 20 andere voor terug; voor mij zou zoiets dus absoluut niet positief zijn.

Of iets een nachtmerrie is of niet, kan eigenlijk alleen degene die het heeft gedroomd bepalen. Een droom waarbij jij je vréselijk voelt, waarvan je 's ochtends het idee hebt dat je niet hebt geslapen en waarvan je bijna niet meer naar bed durft omdat je bang bent dat hij terugkomt, dat lijkt mij toch echt een nachtmerrie.

Ik geloof ook niet zo dat dat soort dromen persé dingen voorspellen. Ik denk wel dat ze je wat willen zeggen, dat je er wat van moet leren, maar volgens mij zijn het niet echt kant en klare toekomstvoorspellingen. Ik heb zelf een tijdje veel gedroomd dat mijn huisdieren of mijn ouders wat overkwam. Bij mij kwam dat voort uit een angst dat er ook echt zoiets zou gebeuren. Dat was in de periode dat je vaak hoorde dat er paarden mishandeld waren (en daaraan waren doodgegaan) en ik was héél bang dat dat met mijn pony zou gebeuren. Een irrationele angst, want zo groot is die kans niet, dus stopte ik die angst weg... maar dat ging niet zo makkelijk, en ik kreeg die in mijn dromen dus dubbel zo hard voor mijn kiezen.

Zou het bij jou misschien ook zoiets kunnen zijn? Negen van de tien keer droom je dingen niet zomaar, maar zit daar iets achter. Een angst bij jezelf, iets waar je aan voorbij loopt, een waarheid die je niet wilt zien... Probeer er eens achter te komen waar deze dromen vandaan komen, dan kun je misschien de oorzaak wegnemen.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:01

Flair gaat ECHT niet dood. En Hasten gaat juist geen afscheid nemen van haar leasepony maar ze wordt de eigenaresse.

Ik denk dat het meer met jouw zelfvertrouwen te maken heeft, dat je bang bent om wat verkeerd te doen. Of de beschuldigingen van de afgelopen peesblessure zitten je toch meer dwars dan je denkt.

Ga niet zoeken naar een droomverklaring maar naar een oorzaak waarom je zo droomt. Ik droom de laatste tijd bijv. bijna elke nacht dat mijn tanden uit mijn mond vallen en dat zou betekenen dat er iemand in mijn omgeving doodgaat, er iets heel ergs gaat gebeuren of dat ik heel er ziek wordt. Zo'n verklaring word je alleen maar bang van en volgens mij slaat het nergens op.

Ik heb van de week toevallig ook gedroomd dat Flair dood ging. Nou ja, ze ging niet dood, ik was met haar onderweg naar de slager. Op het laatste moment kon ik het toch niet en bracht ik haar naar de DA voor een spuitje. Denk dat mijn droom meer met het maken van een moeilijke keuze te maken heeft dan met dood van Flair.

Maar goed, kijk eens goed in je leven waar het onrustig is, daar zit waarschijnlijk de oorzaak.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:05

Ik denk dat dromen altijd wel een boodschap hebben, maar dat ze inderdaad eerder wat over jou zeggen dan over wat er gaat gebeuren of hoe andere mensen denken. Ik weet wel uit ervaring hoe akelig zoiets kan zijn, dus ik hoop dat je snel iets vindt om ertegen te doen.

Misschien helpt het ook om te zorgen dat je in elk geval goed ontspannen je bed in gaat. Nadat je je pyjama hebt aangetrokken nog even een lekker voetenbadje, daarna je voeten masseren met een lekker zalfje of olietje (dat geeft je weer wat aandacht voor je lichaam en zorgt dat je niet al te erg in je hoofd blijft zitten malen), lekker kopje thee erbij, even een moment voor jezelf. Het kan ook helpen om even te mediteren (als je daar wat mee kunt, dat is natuurlijk niet voor iedereen iets) of je stress lekker even kéihard van je af te zingen.

Sterkte ermee, in elk geval!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:30

Dromen betekent dat je dingen aan het verwerken bent, nachtmerries kan inhouden dat je een drukke of enerverende periode hebt (gehad).

En wat betreft droomverklaringen: ff googlen Ja

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 12:34

Flair gaat echt niet dood, dat kan echt niet. Maar ik vind het toch wel eng dat ik en de eigenaar van Flair dat allebei dromen. Vannacht droomde ik heel toevallig dat ze doodging omdat ik haar buiten had gezet, wat ik gister voor het eerst in lange tijd heb gedaan vanwege dr peesblessure. Een nieuw paard komt er zowiezo niet, ookal zou Flair doodgaan of weggaan zou ik voor de komende 10 jaar geen ander paard meer willen.

Maarja, ik heb toch echt geen idee waar het vandaan komt, want ik droom zo ongeveer over al het slechte dat kan gebeuren, zou betekenen dat het overal onrustig is, en dat lijkt me niet.. ?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:42

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 18:22

Zal ik doen. Clown

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:23

Ga ik dan ook doen.
Ik droom ook altijd over de dood, en dat soort dingen.
ondertussen ligt me opa wel op sterven en nou heb ik het ineens niet.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 19:35

Als je droomt dat je zelf dood gaat schijnt dat je dan een moeilijke periode achter je laat. Ik droom alleen niet dat ikzelf dood ga, jammer genoeg. Vork

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:49

hasten schreef:
Maarja, ik heb toch echt geen idee waar het vandaan komt, want ik droom zo ongeveer over al het slechte dat kan gebeuren, zou betekenen dat het overal onrustig is, en dat lijkt me niet.. ?

Misschien ben je door die dromen ook bang geworden voor het dromen, en komt dat terug in die nachtmerries? Als je vier keer iets akeligs droomt, ga je toch naar bed met het idee van 'oh dear, straks droom ik dát weer!' en dan ga je je daar toch onbewust zorgen over maken. Grote kans dat het dán juist weer terugkomt in je dromen, en dan zit je in een prachtige cirkel waar je niet zo heel makkelijk uit kunt komen.

Zou het niet kunnen zijn dat je diep van binnen heel bang bent dat er iets ergs gaat gebeuren, maar dat je die angst probeert te negeren? Het zou kunnen dat die dan in je dromen op verschillende manieren naar boven komt, en steeds anders ingevuld wordt door jouw geest.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 22:27

Zou best kunnen, maar iedereen is toch wel bang dat er iets ergs gaat gebeuren.. Of denk ik nu iets heel raars. Ik heb wel dingen waarvan ik denk/weet dat dat zou kunnen gaan gebeuren, maar dat zeg ik niet zomaar op bokt zodat iedereen dat leest.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:57

Mjah, ik weet dat het bij mij kwam omdat ik die angst niet onder ogen durfde te zien. Ik wilde er niet over nadenken, wilde er niet over praten en deed er niks mee. Vanaf het moment dat ik het er met iemand over ging hebben (gewoon een vriend hoor, geen psychiater ofzo), is het bij mij eigenlijk over gegaan.