afvallen/ gezonder eten.. hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

afvallen/ gezonder eten.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 21:42

hey allemaal, hier zullen wel vele topic's over zijn, als ik vervelend ben moeten jullie dr maar een slotje opzetten.
maar ik erger me aan het feit dat ik mezelf te dik vind. Of eigenlijk aan het feit dat ik te dik ben... oke stevig gebouwd oke...
maar vind het nu wel wat té als je t mij vraagt.
Nu wil ik graag afvallen, maar een dieet zie ik niet zitten... omdat ik gewoon mijn eetpatroon aan moet passen volgens mij. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
Ik ben al iets meer gaan sporten, maar ik weet niet of dit "genoeg" is.
Ik doe nu 1 of 2 keer per week aan zwemmen (baantjes trekken) ga verder naar school, op de fiets naar stal (dat is een kwartiertje heen en n kwartiertje terug) en rijd uiteraart ook nog (uur ongeveer..)
moet ik meer gaan sporten?

ik ad ongeveer;
's ochtends 2 bruinbroodjes (met kaas of ham)
4 broodjes 's middags (smeerkaas en ander beleg)
's avonds warm eten (meestal aardapels groente en vlees)
toetje (joghurt)
2 koekjes
3 stuks fruit ( 2 appels en een kiwi)

nu ;
een ckraker kaas, en een roggebrootje met appelstroop.
2 broodjes met smeerkaas 's middags.
avond eten (ik doe geen sausjes meer en geen jus ... gezonder lijkt mij..)
toetje ( joughurt zonder suiker)
4 stuks fruit (als we dat hebben Clown )
maximaal 1 koekje.

ook drink ik nu mijn thee zonder suiker en drink ik alleen nog in het weekend "fris" nu alleen maar water en thee Lachen

ik heb geen iedee hoe ik nog meer kan "bezuinigen" hebben jullie tips?

b.v. gezonder ondbijten o.d ?

groetjes roylinde

treasure27

Re: afvallen/ gezonder eten.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:47

Je moet bepaalde groenten elke dag hebben en afwegen van iets helpt ook altijd je moet bijv. altijd 200 gram doperwten of tuinbonen of iets in die richting hebben omdat dat helpt voor een snellere spijsvertering en 2 tot 3 stuks fruit per dag. Voor t ontbijt meestal kellogs of iets anders van dat soort. Een tante van mij doet dit (speciaal bij iemand) en die is nu na 9 weken al bijna 10 kilo afgevallen. Mijn zus is hier nu ook mee begonnen en is nu al 2 kilo kwijt. Kan je eventueel wel een voorbeeld sturen als je wilt.

edit: Het is niet echt een soort dieet meer van gezonder leven en meer letten op hoeveel en wat je eet Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:01

oke dat klinkt inderdaat wel positief Lachen
tja ik heb inderdaat ook al gedacht aan kellogs ofzo, maar tja mijn vader is dr van overtuigt dat dat slecht is voor je Nagelbijten / Gniffelen
maar tja hij vind wel dat ik te dik ben en dat ik daar wat aan moet gaan doen Nors opkijken
maar als je me een voorbeelt wilt sturen lijkt me een goed iedee Haha! tanx Lachen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:23

Wil je mij ook een voorbeeld sturen? Haha!

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:25

Ik zal ze morgen even inscannen en jullie een pb sturen Haha! Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:31

oke geweldig Haha!

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:33

ik zag dat je smeerkaas gebruikt ik heb van me dietiste gehoort neem + kaas (dus +30 kaas) of slankie

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:42

Lachen oke tanx

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:43

owe ja ik kan trouwens een beetje moeilijk kellogs o.d mee nemen naar school... hoe zal ik dat aan pakken? Bloos *beetje blonde vraag mischien*

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:49

Ik heb er niet zo heel veel verstand van. Maar ik vind dat je het netjes doet hoor! Lachen . Bij de meeste gaat dat niet zo makkelijk. Ik denk dat het belangrijkste je inzet is. Wil je het ook echt!? En qua sporten, hoe zit het met je conditie? Je kan altijd naar de sportschool gaan. Verder vind ik je eetpatroon goed, maar minder niet té veel. Dat je minder jus eet en zulk soort dingen vind ik erg goed! Knipoog Ik zou zeggen, je eetpatroon is goed.. maar sla niks niks over van je 3 maaltijden, ga lekker naar de sportschool of ga een andere active sport doen. Zwemmen vind ik ook al goed Knipoog .

Ik denk dat je weinig aan mijn tips hebt aangezien ik er niet zoveel verstand van heb, maar veel succes! Lachen

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:09

tanx.
tja helaas heb ik niet zo'n breed butget en niet heel veel tijd (school, dieren en paard en een vriend) en sporten bij een sportschool is nog al duur en niemand wil mee sporten Hamer en alleen sporten is ook zo vreemt Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:12

roylinde schreef:
hey allemaal, hier zullen wel vele topic's over zijn, als ik vervelend ben moeten jullie dr maar een slotje opzetten.
maar ik erger me aan het feit dat ik mezelf te dik vind. Of eigenlijk aan het feit dat ik te dik ben... oke stevig gebouwd oke...
maar vind het nu wel wat té als je t mij vraagt.
Nu wil ik graag afvallen, maar een dieet zie ik niet zitten... omdat ik gewoon mijn eetpatroon aan moet passen volgens mij. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
Ik ben al iets meer gaan sporten, maar ik weet niet of dit "genoeg" is.
Ik doe nu 1 of 2 keer per week aan zwemmen (baantjes trekken) ga verder naar school, op de fiets naar stal (dat is een kwartiertje heen en n kwartiertje terug) en rijd uiteraart ook nog (uur ongeveer..)
moet ik meer gaan sporten?

ik ad ongeveer;
's ochtends 2 bruinbroodjes (met kaas of ham)
4 broodjes 's middags (smeerkaas en ander beleg)
's avonds warm eten (meestal aardapels groente en vlees)
toetje (joghurt)
2 koekjes
3 stuks fruit ( 2 appels en een kiwi)

nu ;
een ckraker kaas, en een roggebrootje met appelstroop.
2 broodjes met smeerkaas 's middags.
avond eten (ik doe geen sausjes meer en geen jus ... gezonder lijkt mij..)
toetje ( joughurt zonder suiker)
4 stuks fruit (als we dat hebben Clown )
maximaal 1 koekje.

ook drink ik nu mijn thee zonder suiker en drink ik alleen nog in het weekend "fris" nu alleen maar water en thee Lachen

ik heb geen iedee hoe ik nog meer kan "bezuinigen" hebben jullie tips?

b.v. gezonder ondbijten o.d ?

groetjes roylinde

Je kan ipv koekjes bijvoorbeeld als tussendoortjes Liga evergreen doen, en als toetje mischien magere joghurt. Lachen
Ik vind het een goed dieet zo! Mooi eetpatroon zoals isa zegt. En vooral lekker vel bewegen. Ipv met de bus; lopend of met de fiets naar school(en paard etc.) Lekker paardrijden, ook beweging, en als je zin hebt af en toe mischien hardlopen, mischien wil je vriend wel mee. Lachen Ga zo door! Lachen

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:47

Je zou het boek 'Wat je eet ben je zelf' van Gillian McKeith eens kunnen lezen. Je kent haar misschien van haar gelijknamige programma op RTL4.
De filosofie van haar is:
- eet zoveel als je wilt, maar eet wel de goede voeding die op de juiste manier is bereid;
- raak niet in de ban van je gewicht;
- volg geen afslankdiëten, ze zullen op lange termijn niet werken;
- dit is een nieuwe levensstijl;
- doe het goed of doe het niet;
- stel je open voor veranderingen;
- luister naar je lichaam en je emoties.

Wat zij adviseert is om zoveel mogelijk verse groenten en fruit, volkorenproducten en granen te eten. Je mag zoveel eten als je wilt, als het maar gezonde, onbewerkte producten zijn. Dus geen/zo min mogelijk voedsel uit blik, potjes etc omdat daar veel suiker, zout en kleurstoffen in zitten die niet goed voor je zijn. Ook adviseert zij om meer te bewegen, een rondje lopen met je hond, de fiets nemen in plaats van de auto/bus, met de trap gaan in plaats van met de lift etc.
Zij schrijft geen merken voor zoals bijvoorbeeld Sonja Bakker, waardoor het makkelijk is om je eigen draai aan haar filosofie te geven. Natuurlijk schrijft zij ook ingredienten voor waar je nog nooit van gehoord hebt, maar die kun je natuurlijk ook vervangen door andere gezonde ingredienten.
Het fijne aan haar boek is, tenminste dat vind ik, dat zij heel helder weet uit te leggen wat voedingsmiddelen en ingredienten voor een invloed op je hebben. Ook heeft ze voor allerhande kwaaltjes en symptomen simpele voedingsmiddelen voorgeschreven die daar een positieve invloed op hebben. Heel handig. Bovendien mag je zoveel (gezonde!) voedingsmiddelen eten als je wilt, waardoor je geen honger hebt. Zelf zegt ze dan ook dat dit geen dieet is, maar een levenswijze. Knipoog

Als ik lees wat jij op een dag eet, dan ben je dus op de goede weg Ja. De enige tip die ik je wil geven is om zoveel mogelijke verse groenten en fruit te eten en zo min mogelijk bewerkte producten met suiker te eten.

Ik moet toegeven dat ik zelf de laatste tijd wat minder op mijn eetpatroon heb gelet Bloos , maar het wordt toch weer tijd om de draad van Gillian McKeith op te pakken. Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:57

Zorg dat je elke dag anders begint en gevarieerd eet. Zo schrikt je lichaam elke dag en zal het vetten gaan verbranden. Begin je de ene ochtend met 2 volkoren crackers met iets magers erop? begin dan de andere ochtend met bak magere yoghurt met cruesli oid. Zo ook elke avond je 200 gr groente of meer, je aardappels, zo'n 3 kleine, een stuk mager vlees en eens per week vis. Niet elke dag dezelfde groente, maar vries desnoods wat in als j het heel lichtjes aankookt, kan het nog in vriezer.
2 liter water op een dag en 3 maaltijden, ontbijt, lunch en diner en daar tussendoor een tussendoortje, bv liga, sultana, ontbijtkoek, en fuit uiteraard.
Probeer na 20uur niet meer te eten.

Je schema ziet er imo goed uit, alleen niet gevarieerd en dat is wel wat je lichaam nodig heeft en zorg dat je genoeg water binnen krijgt Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 19:49

oke Lachen bedankt voor jullie reacties allemaal ik drink nu 2 liter water per dag.En de groente die ik eet zijn inderdaat vers (vind uit blik ook echt niet lekker Tong uitsteken)
tja dat vis lijkt me wel een goed iedee, ik ga t proberen bij mijn vader kijken of dat mogelijk is Lachen

nog maals bedankt,

mocht iemand nog tips hebben hoor ik dat graag Haha!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:24

Je kunt je ook melden bij het dieettopic op VT, daar kunnen we je wellicht ook helpen. Lachen

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:30

idd niet teveel minderen hoor! je lichaam heeft ook gewoon nog belangrijke voedingsstoffen nodig.
en alleen sporten doe ik ook hoor, doen heel veel mensen op de sportschool, en ik vind het persoonlijk veel plezieriger dan samen met iemand.