verwaarloosde hersenschudding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

verwaarloosde hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:28

hoi, zijn er hier meer mensen die een verwaarsloosde hersenschudding hebben gehad?

ik was op mijn hoofd gevallen, blijkbaar knock out gegaan, en een uur er na moest ik ook overgeven. maar ik had nog niet echt hoofdpijn. mijn arm deed veel meer pijn. die was ook weer gebroken. ik heb niet naar mijn hoofd laten kijken op dat moment. arm ook niet in eerste instantie trouwens...

maar binnen 12 uur kreeg ik wel erge hoofdpijn. ik heb het een week aangekeken. toch wel wat rustig aan gedaan. veel geslapen, maar wel ook gewoon paardgereden(alleen stappen)
na die week toch mara ha gebeld. ik moest langs komen. hij zei dat ik een verwaarloosde hersenschudding had en dat ik rust moest houden. het kon kloppen dat ik hoofdpijn had, en dat ik concentratie problemen had. ik mocht niet meer te veel doen. en zodra iklast kreeg moest ik gaan liggen.

ik ga nu braaf maar de helft van de dag naar school, en ik stap alleen maar te paard. maar het is nu al weer 1,5 week verder en het gaat maar niet over. is dat normaal? hoe lang kan je nog last houden daar van?

LiVetime

Re: verwaarloosde hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:34

Ik ben zo langzamerhand een expert geworden in hersenschuddingen oplopen en de laatste keer had ik ook zo'n 2 weken hoofdpijn. Misschien is voor jou halve schooldagen al teveel.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:37

ja, maar ik wil niet meer missen dan nodig. ik zit nu meestal 4 uurtjes in de les, en dan ga ik naar huis. maarja, dan ga ik even liggen(meestal val ik in slaap, ik ben onwijs moe er door ook) en daarna ga ik achter de computer en naar de paardjes toe... niet echt rust houden misschien, maar ik wil niet hele dagen op bed liggen...

ik heb nu al 2,5 week last...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:41

Als ik jou was zou ik gewoon hele dagen op bed gaan liggen, dan ben je er sneller vanaf dan wanneer je doorgaat! Luisteren naar je lichaam, deze geeft je al 2,5 week aan dat het teveel voor je is Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:43

Ik denk toch dat je een paar dagen helemaal gestrekt kan gaan liggen, ik spreek uit ervaring dat als je dat niet doet je ook erg last kan gaan krijgen van je nek.
Je kunt beter een paar dagen compleet missen dan heel veel halve dagen Knipoog

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:46

miss ook een idee om zo min mogelijk te computeren!
en anders dit weekend is gewoon flink rust houden

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:48

Ik zou echt weg blijven van de computer en tv de komende dagen. Je hersenen moeten rust krijgen en dat gaat niet als je hersenen steeds bewegende en snel op elkaar volgende beelden moeten verwerken.
Ik zou toch echt complete rust nemen, ook al vind je dat niet leuk. Als je nu niet oppast en er onvoorzichtig mee om gaat, kun je voor je leven lang hoofdpijn houden. Lijkt me ook niet de bedoeling.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:52

Ik heb ook een verwaarloosde hersenschudding gehad, was zelf zo eigenwijs om niet naar de ha te gaan en ging gewoon door met alles wat ik normaal ook deed, leefde op 6 tot 8 paracetamol per dag en aan het einde van de dag bekaf natuurlijk.
Als ik jou was zou ik ook maar voldoende rust nemen dan ben je er zo snel mogelijk vanaf ik heb door mijn eigen eigewijsheid er wel bijna 6 weken mee rond gelopen!!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:55

Heejj Agnes! Zie net in je profiel dat jij het bent. Wat toevallig zeg, maar wat ontzettend vervelend dat je dit nu weer is overkomen.
Doe t rustig aan!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:58

ik doe redelijk rustig aan. zit een uurtje achter elkaar achter de comp. maximaal. ik heb al een half jaar schoolk gemist, dus moet nu echt wat doen. maar ik zal rustiger aan doen. beloofd;)

maar hoe lang blijft dat dan? dat ik zo rustig aan moet doen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:01

totdat je wakker word zonder hoofdpijn en duizeligheid bijvoorbeeld Tong uitsteken
Tot je merkt dat je weer een halve dag heel goed aankan en een hele dag ook goed lukt

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:03

als je een hersenschudding hebt mag je eigenlijk helemaal niet achter de computer of tv kijken...het beste is de hele dag in een donkere kamer liggen,dan genees je het snelst. Dus gewoon zoveel mogelijk rusten,niet paardrijden,geen school,anders blijf je er nog veel langer mee rondlopen. Je zal het zelf ook wel merken wanneer je weer wat meer aankan Ja