Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoyCiej007 schreef:Zo ken ik ook een jongen die vanaf zijn geboorte niet in staat is om te ruiken. heel vreemd, maar hij ruikt echt totaal niets. Stel je voor; íedereen weet hoe het ruikt als het op een warme zomerdag eventjes regent, die herkenbare 'regengeur', of versgemaaid gras, paardengeur, etc. etc.
Ik denk dat als al je zintuigen vanaf geboorte goed werken, en bijv. door een ongeluk één of meerdere zintuigen wegvallen, je daar héél erg aan zou moeten wennen. Ik zou er niet aan moeten denken.
pingu schreef:JoyCiej007 schreef:Zo ken ik ook een jongen die vanaf zijn geboorte niet in staat is om te ruiken. heel vreemd, maar hij ruikt echt totaal niets. Stel je voor; íedereen weet hoe het ruikt als het op een warme zomerdag eventjes regent, die herkenbare 'regengeur', of versgemaaid gras, paardengeur, etc. etc.
Ik denk dat als al je zintuigen vanaf geboorte goed werken, en bijv. door een ongeluk één of meerdere zintuigen wegvallen, je daar héél erg aan zou moeten wennen. Ik zou er niet aan moeten denken.
Mijn vriend en zijn zus ruiken ook bijna niets al vanaf de geboorte. Mijn vriend ruikt alleen heel sterke geuren zoals bv ether. Omdat hij nooit geweten heeft hoe alles ruikt, mist hij nu niets. Alleen een nadeel: doordat hij bijna niets ruikt, is zijn smaakzin ook minder. Hij wil alles nogal fel gekruid omdat hij het anders niet echt proeft. Wanneer hij dan eten maakt voor ons, is het meestal te pikant.