ik weet dat er redelijk wat topic's zijn over flauwvallen maar nu is het zo dat een vriendin van mij regelmatig flauwvalt (17 jaar). En ik vroeg me af of hier misschien mensen zijn die tips kunnen geven over wat je dan het beste kunt doen of misschien wat het zou kunnen zijn.
Afgelopen maandag (12 maart) viel ze 1 keer flauw. Dinsdag is ze niet flauwgevallen. woensdag weer wel 1 keer
toen vandaag, begon vanmorgen bij biologie 1 keer, volgende les duits valt ze weer flauw. toen is ze nog 1 keer flauwgevallen op school en toen heeft haar mentor haar naar het ziekenhuis gebracht omdat die dit gewoon niet normaal meer vond! Toen is ze in de auto nog 1 keer flauwgevallen en in het ziekenhuis nog 2 keer. dat maakt 6 keer op 1 dag!
Daar hebben ze geloof ik wat onderzoeken gedaan, ik weet ook niet precies wat voor onderzoeken. Maar daar is in ieder geval niks uitgekomen. Ze hebben haar wel verteld dat dit vaker voorkomt bij meisjes van haar leeftijd en ze moest proberen regelmatig te eten en goed te slapen.
Ik heb haar een paar keer zien flauwvallen en voordat ze flauwvalt voelt ze zich ten eerste heel duizelig en begint eerst een beetje onregelmatig en wat sneller te ademen, dit word dan erger en ze gaat heel snel en heel diep ademhalen (ik meen dat dit hyperventileren genoemd word?) afijn uiteindelijk valt ze dan om (zakt ze ineen).
Als ze dan flauwgevallen is, en bij ons op school komen ze dan een op een draagbare brancard te liggen, dan begint ze over haar hele lijf (vooral haar benen) helemaal te trillen terwijl ze (zegt ze zelf) het niet koud heeft.
Wat ze zelf omschrijft als ze weer bijgekomen is is dat haar hart heel anders gaat. En haar bloed uhm.. ruisde helemaal door haar lichaam alsof het tegen haar huid duwde en naar buiten wou. En gister had ze ook dat haar voeten en benen helemaal begonnen te tintelen.
Verder weet ik van haar dat ze ook 'problemen'' heeft en heb geen idee wat dit precies inhoud. Ze heeft het ook heel moeilijk met het feit dat haar vader een paar jaar geleden gestorven is. Ze heeft al hulp maar weet niet precies wat dit inhoud ik weet wel dat ze regelmatig gesprekken heeft met de vertrouwenspersoon bij ons op school.
Nog even dit: een maand of 2 terug is ze van haar leven nog niet flauwgevallen.
Hoop dat iemand me tips kan geven over wat het precies kan zijn enzo, en misschien tips wat je dan het beste kunt doen (omdat ik er toch vaak bij ben in de les etc. en ik haar dan misschien beter kan helpen ofzo) Alvast heel erg bedankt!
sorry voor het lange verhaal