de bof ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maudy_89

de bof ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:26

hoi ik ben maud 17 jaar en ik heb waarschijnlijk een aankomende bof

ik heb een hele opgezette hals en heel naar koud met zweet op mijn rug ??
wat zijn nog meer syptomen ???
en wie heeft dit ook gehad hoe ben je er doorheen gekomen ??
ik heb gelezen dat de bof voor iemand van 17 zeer gevaarlijk kan zijn ik ben nu nog niet zo ziek maar voel me wel steeds slechter

info please !!!!!

groetjes

ellepel

Re: de bof ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:28

je hebt waarschijnlijk een huisarts...en als je daarheen gaat kan die je precies vertellen of je de bof hebt of wat anders...
van lezen word je vaak niet veel wijzer,nadeel is dat zoveel symptomen op zoveel dingen kunnen wijzen. Knipoog

kennis van me heeft de bof op volwassen leeftijd gehad,maar dat viel allemaal best wel mee..

in elk geval beterschap! Ach gut

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:29

ellepel schreef:
je hebt waarschijnlijk een huisarts...en als je daarheen gaat kan die je precies vertellen of je de bof hebt of wat anders...
van lezen word je vaak niet veel wijzer,nadeel is dat zoveel symptomen op zoveel dingen kunnen wijzen. Knipoog

kennis van me heeft de bof op volwassen leeftijd gehad,maar dat viel allemaal best wel mee..

in elk geval beterschap! Ach gut

ja ik kan jammer genoeg maandag pas terecht

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:30

Citaat:
van lezen word je vaak niet veel wijzer,nadeel is dat zoveel symptomen op zoveel dingen kunnen wijzen.

Helemaal mee eens, deze mensen hebben niet voor niks voor huisarts gestudeerd Clown

Edit: Je hebt ook zoiets als een vervangend arts.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:32

Silence schreef:
Citaat:
van lezen word je vaak niet veel wijzer,nadeel is dat zoveel symptomen op zoveel dingen kunnen wijzen.

Helemaal mee eens, deze mensen hebben niet voor niks voor huisarts gestudeerd Clown

Edit: Je hebt ook zoiets als een vervangend arts.

ja maar ik ben niet dodelijk ziek ofzo ik hoef nu niet perse naar de dokter ik vraag gewoon of iemand de symtomen kent of er wel eens ervaring mee gehad hebben ??
Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:34

En anders de huisartsenpost...Al kunnen je symptomen zo ongeveer overal op wijzen, zoals griep, keelontsteking etc etc etc, dus hoe je op de bof komt??

Bof is niets aan te doen overigens, kwestie van uitzieken

edit: typefouten Knipoog

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:38

mijn nek is niet gewoon opgezwollen maar echt gewoon dit lijkt een beetje (in mindere vorm) op lymfklierontsteking en ik heb het een en ander opgezocht op internet en toen zag ik dat een dikke nek en koudzweet 2 grote symptomen zijn van de bof... en ik heb ps al met de dokter gesproken die zegt wacht het maar rustig af...
ik krijg nu ook een dik gezicht (mijn ogen vooral)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:41

Als je gezicht ook dik word lijkt t inderdaad op de bof, zolang het alleen de nek is, kan het alles zijn...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:42

heeft je arts ook een telefonisch spreekuur?
misschien bellen en vragen wat je t beste kunt doen?

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:43

Laura24 schreef:
Als je gezicht ook dik word lijkt t inderdaad op de bof, zolang het alleen de nek is, kan het alles zijn...

ja mijn ogen beginnen dik te worden echt heel raar ??
zo een onbehaagelijk gevoel zeg maar lijk net een kikker oog Tong uitsteken

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:44

ellepel schreef:
heeft je arts ook een telefonisch spreekuur?
misschien bellen en vragen wat je t beste kunt doen?

heb ik al gesproken hij zij je kunt alleen maar afwachten en dan uitzieken je doet er tog niet veel aan zei hij

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:44

tja...dan word dat dus 2 aspirines en je bed in! Ach gut

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:46

ja denk het ik voel me nu nog wel ok behalve die koudzweet dan en dat rare gevoel op mijn gezicht

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:18

Hm vreemd hoor, een stagiaire op mijn werk heeft pas de bof gehad maar daar bemoeide de GGD zich zelfs mee. Ik werk dan wel op een kinderdagverblijf maar toch. Voor kleine kinderen en paszwangeren is het wel gevaarlijk hoor. Die stagiaire was er wel ziek van maar niet dramatisch hoor. Ze kunnen er trouwens alleen maar achterkomen of dat het de bof is door een bloedonderzoek maar ze gaan er meestal vanuit dat het niet zo is omdat (bijna) iedereen ingeeent is voor de bof. Maar de GGD zei dus tegen ons dat ongeveer 2 % van de geenten toch de bof krijgt!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 09:49

Debbel schreef:
Hm vreemd hoor, een stagiaire op mijn werk heeft pas de bof gehad maar daar bemoeide de GGD zich zelfs mee. Ik werk dan wel op een kinderdagverblijf maar toch. Voor kleine kinderen en paszwangeren is het wel gevaarlijk hoor. Die stagiaire was er wel ziek van maar niet dramatisch hoor. Ze kunnen er trouwens alleen maar achterkomen of dat het de bof is door een bloedonderzoek maar ze gaan er meestal vanuit dat het niet zo is omdat (bijna) iedereen ingeeent is voor de bof. Maar de GGD zei dus tegen ons dat ongeveer 2 % van de geenten toch de bof krijgt!

ja ik heb al bloed moeten prikken uitslag komt maandag voel me wel best ziek nou maia