beugel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veulentjes

beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 20:33

Ik ben nu 16, maar begin toch een beetje te twijfelen over mijn gebit. Ik ben een paar jaar geleden wel een keer bij de orthodontist geweest, maar toen was het hulpmiddel groter dan de kwaal zei de orthodontist. Nu merk ik dat mijn gebit een beetje verandert, en steeds kijk ik er naar en irriteer ik me aan een paar tande Tong uitsteken . Wat zouden jullie doen?? en ben je niet een beetje oud als je 16 bent en nog een beugel hebt/krijgt?? Bloos

Sunrise_

Re: beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:35

Ik zou nu gewoon voor een beugel gaan!
Anders krijg je er over een aantal jaar weer spijt van, en nu is de stap minder groot, er lopen zat mensen met een beugel. Ik heb trouwens zelf ook een beugels gehad en ben er nu alleen maar blij mee Lachen .

En trouwens, ik vind je lang niet te oud! Lachen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:40

Ik zou idd als ik jou was dan toch een beugel nemen, liever nu dan dat je er over 10 jaar alsnog aan moet

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:18

veulentjes schreef:
Ik ben nu 16, maar begin toch een beetje te twijfelen over mijn gebit. Ik ben een paar jaar geleden wel een keer bij de orthodontist geweest, maar toen was het hulpmiddel groter dan de kwaal zei de orthodontist. Nu merk ik dat mijn gebit een beetje verandert, en steeds kijk ik er naar en irriteer ik me aan een paar tande Tong uitsteken . Wat zouden jullie doen?? en ben je niet een beetje oud als je 16 bent en nog een beugel hebt/krijgt?? Bloos

Ik ben op mijn negentiende(!!)begonnen met een beugel.
Na vele twijfelingen heb ik toch de keuze gemaakt. De eerste periode was ik er nogal onzeker over.
Nu is het al een stuk minder! Ik durf weer te lachen en dergelijke. Ook omdat iedereen mij nu gewoon kent dat ik een beugel heb.
Ik heb er ook nog geen negatieve reacties over gehad!
Ik zou als ik jou was het zeker doen! 16 is nog heel jong,en het wordt nog vergoed door de verzekering(wat bij mij niet van toepassing is,helaas)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:22

Joh mijn moeder was 46 toen ze nog een beugel nam!
Als je er nu onzeker over bent zou ik het zeker doen, veel beter voor je zelfvertrouwen op de lange termijn Ja

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:51

Gewoon doen inderdaad! Een beugel hebben is heel normaal tegenwoordig, het maakt echt niet uit hoe oud je bent Lachen

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:53

Zoals iedereen al zegt: gewoon doen! Als het maar een paar tanden zijn ben je best snel klaar!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:18

Gewoon die beugel nemen, daarna heb je stralende tanden!!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:55

gewoon doen ik ga ook binnekort en dan ben ik 21..... Haha! maar straks wel een mooi gebit
bovendien zijn er bij ons in de praktijk nog best wel wat oudere mensen die ook nog een beugel nemen hoor Knipoog
en wees gerust als je slotjes moet heb je ook witte die vallen minder op, weet alleen niet of dan je kostenplaatje anders is.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:01

ik ben op mn 12e ongeveer begonnen met beugels heb dr heel wat jaren mee gelopen en afgerond met spalkjes etc.

toen het spalkje losging en kapot ging wilde die orthodontist er niks aan doen, in overleg met mijn gewone tandarts ben ik naar een ander gegaan om er opnieuw een beugeltje in te stoppen.
ik ben nu 21 jaar en moet nog tot mei/junie met deze beugel hopelijk ben ik dan eidelijk klaar, ik heb er niet zo'n moeite mee om er mee te lopen als 21 jarige maar ik wordt nu wel heel veel jonger geschat Bloos (laatst was er een die schatte me 16 Bloos! ) en zonder beugel is toch comfortabeler

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:34

Er zeker voor gaan! Ja

Ik heb ook een beugel gehad (en daarna een spalkje), maar doordat m'n spalkje een aantal keer is los geweest staan er nu toch een aantal tanden scheef en dat irriteert me! Heb laatst navraag gedaan bij de tandarts over de mogelijkheden om nogmaals een beugel te krijgen. Ze vond dat ik me niet zo druk moest maken over m'n tanden. Maar goed...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:56

doen, die beugel ! Ik ben ook pas begonnen op m'n 16, heb dat ding zeker anderhalf jaar gehad.
Mijn zus was de 20 gepasseerd, mijn tante (40 jaar) heeft er net 1 gehad, en mijn lerares Frans was denk ik 50 toen ze met blokjes rond liep.

Dus op je 16 ben je ééééééécht niet oud voor een beugel hoor. Lachen

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:05

Heey, ik zou er zeker voor gaan hoor.. Ik ben nu 18 1x beugel gehad en heeft geen baat gehad ,, moet een kaak correctie maar dat ga ik denk ik niet trekken.. 2 maal kaak correctie.. Maar nu ben ik 18 en gaan ze kijken of het nu wel kan..

Dus ga er voor je bent nooit te oud om je zelf opteknappen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:19

Ik ben 18, heb nu een beugel.
Maar ik moest wel wachten totdat ik uitgegroeid was, ik krijg namelijk een kaakoperatie.

Ik zou zeker voor een beugel gaan, straks krijg je misschien spijt.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:29

Mij wouden ze ook opereren. maar daar ben ik niet zo kapot van. Ik zit er over te denken om wel nog een keer onder een beugeltje te nemen omdat dit wel veel verschoven is na mn 1e beugelavontuur. Als je het graag wil, gewoon een keer aan je tandarts vragen!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:30

Ik zou nu een beugel pakken!
Anders heb je er later misschien spijt van!
Dan vind je het denk ik helemaal vreemd om een beugel te nemen en nu valt het nog mee Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:47

sunshine schreef:
Ik ben 18, heb nu een beugel.
Maar ik moest wel wachten totdat ik uitgegroeid was, ik krijg namelijk een kaakoperatie.

Ik zou zeker voor een beugel gaan, straks krijg je misschien spijt.

Ze wilden bij mij ook een kaakoperatie uitvoeren.
Maar daar ben ik niet echt kapot van.
Aangezien de revalidatie na de tijd lang kan zijn,evt.complicaties.
En de kosten van zon operatie moet ik zelf ophoesten,want verzekering vergoed niks!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:19

ik werd altijd ouder geschat met mn beugel Tong uitsteken Dus er zin ook leuke dingen aan haha!

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:23

ik ben nu 17 en heb nu voor de 2de keer een nieuwe beugel kan heb maandag ophalen heb gister van die elastiekjes tussen mijn kiezen gekregen ik moest weer een beugel omdat mijn spalk heel vaak los enzo was en toen heeft de tandarts hem steeds verkeerd geplakt en nu staat alles weer briek

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:26

veulentjes schreef:

Toen ik 20 was liep ik met een beugel. Tegenwoordig zie je steeds meer mensen die op "latere" leeftijd aan een beugel beginnen. Dus daar hoef je het niet om te laten Knipoog

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:28

Gewoon die beugel nemen!
En volgensmij krijg je een beugel vergoed(niet helemaal) tot je 18e. Dus als je hem snel neemt bespaar je ook nog eens wat geld Knipoog

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:16

als je een aanvullende verzekring hebt na je 18de krijg je hem ook vergoed, alleen is die verzekring heel duur Nagelbijten / Gniffelen Dus ik zal er nu nog even gebruik van maken als ik jou was!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:23

Het wordt een beetje eentonig, maar ik zeg ook: doen!
Ik heb ook altijd getwijfeld, tandarts vond het niet nodig, maar ik ergerde me er toch aan. (Mijn voortanden stonden niet helemaal tegen elkaar aan) Toen ik 16 was heb ik uiteindelijk ook gezegd, ik wil toch een beugel en mooie tanden. Nu ben ik 1,5 jaar verder en gaat m'n beugel er over 4 weken uit, dus straks heb ik lekker mooie tanden Haha! Ik heb er geen moment spijt van gehad (alhoewel, vlak voordat ie erin zou gaan ging ik ineens heel erg twijfelen Nagelbijten / Gniffelen). Maar echt hoor, gewoon doen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:24

Inderdaad doen. Later heb je profijt.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:46

Meryl schreef:
als je een aanvullende verzekring hebt na je 18de krijg je hem ook vergoed, alleen is die verzekring heel duur Nagelbijten / Gniffelen Dus ik zal er nu nog even gebruik van maken als ik jou was!

Ik ben boven de achttien,heb het alleruitgebreidste pakket en krijg max.300euro vergoed..