Mooi zijn vandaag de dag...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Mooi zijn vandaag de dag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:29

Ik ben voor stage met dit onderwerp bezig, en ik val van de ene verbazing in de andere... Het beeld van wat ‘mooi’ is is vandaag de dag en in de toekomst niet meer realistisch.

Een paar voorbeeldjes:
Hoe de coverfoto van een magazine wordt aangepast
Filmpje van Dove over 'echte schoonheid'

En de documentaire 'Beperkt houdbaar'
http://www.beperkthoudbaar.info/docu/

Met name de manier waarop een chirurg duidelijk maakt wat er allemaal gedaan moet worden vond ik bizar. Alsof het heel normaal is... En misschien is dat het (in de nabije toekomst) ook wel.
Als ik eens nadenk kan er aan mij ook een hoop gebeuren. ik denk dat ik er best tevreden mee zou zijn, en een stuk mooier ook. Maar waarom zou ik het doen? En voor wie zou ik het precies doen? Sjah, voor mezelf natuurlijk... Maar hoe langer ik erover nadenk hoe enger ik het vind, want wat is normaal?

Innerlijke schoonheid en liefde.. Veel belangrijker, toch? Een discussie draait daar meestal op uit. Maar met die argumenten kan ik de huidige ontwikkelingen van de beauty industrie en de maatschappij niet echt verklaren.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken..

greensleaves

Re: Mooi zijn vandaag de dag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:04

Wauw! Dat dove-filmpje vind ik echt heel goed!
Inderdaad, het slaat allemaal nergens op hoeveel mensen eigenlijk aan hun uiterlijk doen laten doen.
Het gekke is, van die coverfoto vind ik de originele veel mooier.
Wat heb je eraan als iedereen eruit ziet als barbie? Juist imperfecties maken je interessant. Dat is helaas heel moeilijk te onthouden in deze maatschappij, kijk maar naar al die extreme makeoverprogramma's, 9 van de 10 keer staat daar een prachtige man of vrouw, soms met wat rimpeltjes, die zelfvertrouwen wil krijgen door zijn of haar uiterlijk te veranderen. Ik vraag me echt af of ze er meer zelfrespect door krijgen als daar die chirurg staat te vertellen wat er allemaal scheef aan ze is en "gedaan moet worden".
Aan de andere kant kan ik het me wel voorstellen dat mensen dingen willen veranderen aan hun lichaam, maar soms kan het te ver gaan, dan krijg je echt zo'n oranje gepoederde, strakgetrokken pop in plaats van een persoon.
Geef mij later maar lekker rimpels en m'n grote neus is een familie-erfstuk, dus die mag ook blijven, haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:16

Ik vind dat tegenwoordig steeds minder mensen en voornamelijk vrouwen trots zijn op hoe ze eruit zien, Ben je perfect als je dun bent? Als ik om me heen kijk zie ik liever iemand die wat voller is dan iemand waarvan je de botten kan tellen, maar dun zijn vinden mensen vaak perfectie. En bijvoorbeeld; Rimpels, die horen toch bij het ouder worden, waarom moeten mensen zich helemaal laten verbouwen omdat ze ouder worden. Je kan toch ook blij zijn met wie je bent en je rimpels erbij nemen zoals ze zijn. Vooral bij jonge meisjes zie je steeds vaker dat ze streven naar perfectie, en dus continu met hun uiterlijk bezig zijn.

Ik ben van mening dat te weinig mensen genieten van wat ze zijn en teveel bezig zijn zichzelf te perfectioneren, verbeteren is niet erg maar een mens is niet perfect en zal het ook nooit kunnen zijn.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:37

Ik zie nu pas het filmpje. Die bouwvakker! :S Ik vind het echt heel vervelend als zulke mannen naar me fluiten hoor, ben blij als ze het niet doen!
En die ene man vergelijkt een lichaam met een auto... tsja zo kun je het ook bekijken.
De chirurg op het laatst maakt me echt boos Boos! hij behandeld de documentairemaakster echt als een stuk klei, en zegt dat het echt nodig is, om alles te laten verbouwen, hij doet niet alsof het een mogelijkheid zou zijn om plastische chirurgie te ondergaan, maar alsof haar leven ervan afhangt.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:45

Als plastische chirurgie fout gaat ben je pas echt de sigaar.
Dan ben je ECHT lelijk.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:48

Dat filmpje van Dove, echt mooi. Ik zat te kijken en dacht, sjee zelfs met hun raclame jezelf te blijven veranderen ze nog van alles voor een spotje, haha, totdat ik het einde zag.
Moet wel zeggen, de allereerste reclame van Dove, vond ik wat hypocriet. ZIj waren de eerste die met normale dames op tv kwamen, maar wel met een creme die je huid verstevigd en strak maakt..dus ze promootte die creme bij de gewone vrouwen, met hun rondingen, om strakkere benen en buik te krijgen. Dus enerzijds geven ze aan jezelf te blijven, anderzijds toch die creme promoten om strakker en steviger in je vel te zitten, want dat is wat men wilt zien.. Heel dubbel dus. Ik vind de reclames van Dove heel goed, maar ze leggen nu extra de nadruk op de normale vrouw en de stevige en mollige vrouw, heel goed hoor, daar niet van, maar daarmee maken zij het uiterlijk van deze vrouwen ook weer als apart zijnde, want het moet opvallen in die spots dat er ook molligere en stevigere vrouwen in beeld komen. Gut, hoe leg ik dat uit, haha.
Schoonheid komt zeker weten van binnenuit, een vrouw met een dun figuur, kan ontzettend lelijk kijken, een mollige vrouw met een mooie uitstraling valt veel meer op. Men is heel oppervlakkig en kortzichtig dat dun persé mooi is, want men ziet dan soms niet eens meer hoe lomp iemand kan lopen, of wat voor uitstraling die persoon heeft, allee maar naar het figuur.
Ben wel hypocriet hoor, ben zelf wat stevig en wil ook stukken dunner zijn, gewoon omdat ik dat mooier vind om wat dunnere benen te hebben en heupen...maar het gaat om de uitstraling en ik weet dat het probleem dara bij mij ligt, als ik tevreden zou zijn met m figuur, dan zie ik er al stukken gezelliger uit Lachen

Geloof dat Tyra Banks ook bezig s de normale vrouw te promoten, in de hoop dat de skiny modellen verleen tijd zullen gaan worden en niet veel jonge meisjes die dunne modellen als maatstaaf nemen en alles doen om zo te worden.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 12:03

Ja ik snap wel wat je bedoelt, er wordt toch weer een soort onderscheid gemaakt, in zo'n reclame met 'normale vrouwen'.
Ik ben benieuwd hoe de ontwikkelingen zich nu gaan voortzetten en welke trend het meeste terrein gaat winnen.

Tegenwoordig 'moet' je je oksels scheren, maar over 15 jaar moet je misschien wel hele andere dingen...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:09

Kelly_ann schreef:
Innerlijke schoonheid en liefde.. Veel belangrijker, toch?

Dat is het enige belangrijke... maar het verkoopt zo slecht.
Alles waar het tegenwoordig om draait is geld en zolang een plastisch chirurg of bedrijf aan je kan verdienen zal 99,5% dat niet laten.
Er wordt veel te veel waarde gehecht aan uiterlijk en door reclames e.d. wordt iedereen voorgespiegelt hoe we eruit zouden moeten zien en als we dat niet doen we toch beslist dit of dat product moeten gebruiken of onder het mes moeten

Persoonlijk... ik vind het ziek, écht ziek.
Je ondermijnt iemands zelfvertrouwen en zelfwaarde omdat jíj er geld aan wilt verdienen. In mijn ogen is dat een misdaad. Vind iemand beroven van zelfvertrouwen vele malen erger dan iemands bezittingen stelen. De schade is vele malen groter en in bepaalde gevallen niet te herstellen maar ja, er moet geld verdient worden hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:06

Ja,het is helaas een grote geldbussiness.
ik vind vrouwen en mannen die ergens voor staan,die opvallen wegens iets aparts meer hebben dan de "standaard modellen".
Die zie je helaas meer,waardoor het een vicieuze cirkel is,want vooral onzekere en jonge meiden nemen deze standaarden over,die zijn er het meest gevoelig voor wat anderen van hun denken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:16

whaha die dove film Tong uitsteken