pijnlijke ogen, wat kan dit zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

risje

pijnlijke ogen, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 22:00

Sinds ongeveer twee weken heb ik last van mijn ogen.
Het begon met af en toe en geirriteerd gevoel, maar nam steeds meer toe. Vorige week dinsdag was het echt niet leuk meer. Geirriteerde ogen, pijnlijke druk op mijn ogen, gevoel dat oogspier trilt, af en toe kriebelend gevoel. Kortom, zwaar irritant!

Voor de zekerheid dus maar overlegd met huisarts en naar opticien geweest. Zag af en toe ook beetje wazig (vooral 's morgens) dus wilde zeker weten dat het niet gewoon was dat mijn bril sterker moest. Heb die bril overigens net een jaar. Tevens heeft opticien mijn oogdruk gemeten.

Advies was doe een dag of 3 rustig aan en dan moet het over zijn.
Ik dus een week thuis gebleven van werk. Als ik namelijk langer dan een paar minuten geconcentreerd naar een scherm kijk (werk met computers) begonnen de klachten helemaal toe te nemen.

Zondag weer gewerkt, ging goed. Maandag weer gewerkt, maar tegen einde van mijn dienst begonnen de klachten weer toe te nemen. Vanmorgen dus weer huisarts terug gebeld. Kan alleen a.s. vrijdag pas langs komen vanwege drukte. zijn erg veel zieken, vooral griep klachten.
Er wordt nu gedacht aan een virale of bacteriele infectie, echte rnormaal moet dit én na een paar dagen over zijn en heb je dan vaak ook pussige ogen. Dat alles is dus op mijn niet van toepassing.
Kan zijn doorda tik een virusje heb opgelopen (zijn veel zieken, griep op werk) dat dit op mijn ogen is geslagen, maar eerlijk gezegd vraag ik me dat af. Heb dit nog nooit gehad en wel eerder griep gehad.

Komt dit jullie bekend voor?
Heb je dit zelf ook wel eens gehad en wat is er toen aan gedaan?

Ben heel bneieuwd naar de reacties!!

Anoniem

Re: pijnlijke ogen, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:07

Mijn stalgenootje heeft ook al een paar weken ontstoken ogen, haar hele gezin trouwens.
Zelf begin ik nu ook last te krijgen van dikke ogen.
Het schijnt te heersen, maar laat je niet zomaar wegsturen bij de HA hoor met een mooi verhaaltje.
Succes!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 22:13

Doe ik zowiezo niet, hij kent me inmiddels wel....
Als ik het niet voor elkaar krijg, gewoon even doorvragen.
Op zo'n moment is het waar dat verpleegkundigen zelf hele lastige patienten zijn;-)

Heb zelf vermoeden dat het idd virale infectie is, maar goed, voor oogdruppels moet ik toch bij meneer d edokter zijn;-)

Zijn hie rook paar mensen met geirriteerde ogen, apart, normaal is dat niet een van de hoofdklachten met een griep-epidemie....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:57

draag je mascara of makeup? welke?
Ik heb een infectie aan mn oog van een mascara gekregen, maanden geleden, en word soms zwaar depri als ze eens geirriteerd raken, niets helpt, zelfs schoonmaken met lauw gekookt water niet.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 23:02

Nope, draag nooit make-up.
Ben voor sommige soorten allergisch en vindt het eigenlijk zowiezo beetje onzin om je elke keer als je de deur uit wil te moeten optutten, besteed mijn tijd liever ergens anders aan;-)

Maarre, toch bedankt voor de tip!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:03

Hooikoorts? Bij mij is het vorige week begonnen, dacht eerst dat het aan mijn lenzen lag maar met een nieuw paar had ik hetzelfde. Inmiddels nies ik ook, maar met Allerfre houd ik het binnen de perken.

Hooikoorts kun je overigens ineens krijgen. Ik ben ruim dertig jaar hooikoortsloos geweest en heb het sinds vorig jaar...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 23:06

Zou kunnen....
Dan ha dik denk ik meer hooikoorts symptomen moeten hebben, maar goed, blijft een goede mogelijkheid. Mijn moeder heeft het ook namelijk, ook pas op latere leeftijd gekregen....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:09

ik heb het ook ooit eens gehad
weken lang, steeds weer terugkerend
zeer irritant
de doktrer dacht toen ook aan hooikoorts, maar zo snel als het gekomen is, is het ook weer gegaan.

geef je ogen voldoende rust, leg er savonds afgekoelde theezakjes van groene thee op, dit werkt mild reinigent en verfrissend voor de ogen Knipoog

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:12

ik heb ook erge hooikoorts .. ook zo opeens...
ik heb er nu nog geen last van ,,... is hier nig koud..
het is niet echt onder controle te houden met pilletjes en bruppels en sprey...

het is bij mij ook begonnen met het zelfde soort klachten

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:53

Ik heb ook zoiets gehad, tijdens mn stage. Trillend oog, zere ogen daarna ook ziek geworden, ik was gewoon oververmoeid. Misschien jij ook?

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 01:06

Ik heb dat nu ook al! Heb al een week dat mijn rechteroog trilt en het houd niet op. Ik word er helemaal gek van! Ze zijn verder niet echt geirriteerd maar soms wel pijnlijk en wat waterig. Maar ik heb ook last van hooikoorts. Snap alleen niet waar dat trillen vandaan komt? Verward

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:25

Kan hooikoorts zijn of een andere allergische reactie. Ik heb er ook heel veel last van, zo erg dat ik aan het einde van de dag bijna niks meer zie. Alles is dan wazig.
De gewone allergiepilletjes werken niet en heb van de dokter een keer een shock therapie gekregen in de vorm van pilletjes van 0.25mg Dexamethason. Binnen een half uur is de boel wel open kan ik je vertellen Knipoog
Nadeel is alleen dat ik er niet goed tegen kan en heeeeel erg moe wordt, zo erg dat ik echt niks meer kan. Bovendien heb ik dan de hele dag door honger, heel irritant.
Dus in heel erge gevallen neem ik eens 1 pilletje in van 0.25mg (normaal mag ik er 2 per dag van hebben, maar dat durf ik niet), verder leer ik er maar mee omgaan omdat soms de remedie erger is dan de kwaal.
Ze weten ook niet precies waar ik allergisch voor ben, waarschijnlijk een combinatie van hooikoorts, katten-honden-paarden haren en andere stoffen waar ik dagelijks mee in aanraking kom. Dus er is geen beginnen aan om dat uit te zoeken.
Dan zou ik elke dag Dexamethason moeten slikken om klachtenvrij te zijn, maar ik denk dat ik dan wel andere klachten zal krijgen door die rotzooi.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:23

Ben vanmorgen bij de huisarts geweest en ben inmiddels dus een stukkie verder. Mijn oogslijmvliezen zijn geirriteerd, waarschijnlijk zoals de opticien dacht niet door een virus maar door een allergische reactie. Het zou ook hooikoorts kunnen zijn of een vorm van pollenallergie. Dit mede omdat het pollenseizoen dit jaar twee maanden eerder is begonnen en omdat het erfelijk is en in de familie zit (moeder).

Ik heb nu medicijnenj gekregen en moet deze 30 dagen uitproberen. Wannee rhet erger wordt moet ik eerder terugkomen. Wanneer ze binnen korte tijd al helpen weten ze dat het een allergische reactie is.
Het zal dan vermoedleijk vervolgd worden denk ik met ene onderzoekje naar welke allergie het zou kunnen zijn....

Wordt vervolgd dus!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:10

heey
dat hevb ik dus ook gehad en heb livocab (oogdruppels) gekregen
en waarschijnlijk ook een allergie

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:10

Sinds november heb ik ook last van deze klachten.
Inmiddels al drie keer bij de oogarts geweest, oogdruk is goed, zicht is goed.
Ik ben niet bril -of lensdragend.
Het enige wat hem opviel was dat de slijmvliezen droger dan normaal zijn en dat er een irritatie zichtbaar is.
Toevallig ook een allergie test gehad, alles negatief getest.

Ik heb alle traanvervangende middelen tot en met oogzalf, dus de vette variant van gel, gehad.
Niets helpt.

Er is deze week geconstateerd dat de kwaliteit van het traanvocht niet goed genoeg is.
Ik moet er maar mee leren leven.
Terug komen als het onhoudbaar wordt, of wanneer er andere nog niet eerder vertoonde klachten bijkomen No Cheer.