koud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

classic_life

koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 21:52

Als ik de hele dag bezig ben met of om de paarden heen, heb ik nergens last van. Maar als ik de hele dag op school zit of een tijd "stil" zit, krijg ik het erg koud. Ik heb dan snel last van dode vingers, vingertopjes en tenen. Ik draag onder mn broek vaak een panty om het soms wat warmer te hebben, verder draag ik me niet koud. Verder ben ik nooit ziek (even afkloppen). Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Marjet90

Re: koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:43

Misschien een slechte doorbloeding? Ik ben zelf een vreselijke koukleum, maar ook als ik bezig ben dus daar heb je niet veel aan. Wel heb ik 1 been wat altijd kouder is dan de ander. Hij is een keer gebroken geweest waardoor de doorbloeding wat is belemmerd.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:45

helaas ken ik het ook. wat je eraan kunt doen weet ik niet, warm aankleden werkt het best voormij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:41

ik heb het ook eeuwig en altijd koud. Met rijden ook, als ik lekker aan het rijden ben valt het mee, zodra ik ga uitstappen ben ik binnen een paar minuten compleet afgekoelt!
sávonds doe ik altijd een badjas over mijn kleren of een dekentje. S;nachts lig ik onder 2 dikke dekbedden ( met echte vertjes, die dus warm horen te zijn ) En trek al vrij snel mijn thermo laarzen aan.
Ik heb een lage bloeddruk, maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 10:02

ik lig onder een gewoon dekbed en een grote dikke fleece deken...

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:11

Ik heb ook een hele slechte doorbloeding waardoor mijn handen & voeten ijskoud zijn & ik wintertenen heb. Ik weet niet zo goed wat je eraan kunt doen enzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:13

Ik heb het eigenlijk nooit koud maar mijn tenen en vingers voelen altijd koud aan. Hoe warm het ook is, mijn handen zijn echt ijskoud. Ben er wel aan gewend aangezien ik het al mijn hele leven heb. Maar blauwe nagels komen me idd bekend voor, vooral als ik een tijdje achter de computer zit.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:23

Ik heb het zelden of nooit koud, behalve dan als ik de hele dag buiten bezig ben geweest en vervolgens op een stoeltje op stal ga stilzitten.. brrrrr..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:35

Ik heb het ook.
Als ik bij de paarden ben, heb ik het bijna nooit koud, ben dan natuurlijk ook wel in beweging.
Maar als ik dan thuis ben gaat de verwarming meteen richting de 21 graden maar dan nog heb ik het altijd koud.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:39

Lage bloeddruk kan volgens mij deels er wel mee te maken hebben. Zorg verder dat je goed eet, eten is energie en om warm te blijven heb je energie nodig in je lichaam.

Verder zou een vetlaagje onder de huid helpen, meestal hebben gezettere mensen (die aanleg hebben voor een hogere bloeddruk en wat meer vet hebben) juist aanleg om het veelal warm te hebben.

Gewoon je erop kleden, kou lijden is ook niets Knipoog

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 10:40

warm kleden doe ik al... Verdrietig

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:11

iki heb het dus ook altijd koud...
Baal er best wel van ja..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:56

lage bloeddruk misschien? wel irritant als je koude vingers hebt. daar is naar mijn weten niet veel tegen te doen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:26

Warm drinken drinken, en veel drinken. M'n moeder heeft het ook altijd koud, en sinds ze heel veel (overdreven) veel dirnkt is het opeens over. Nagelbijten / Gniffelen

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:39

Ik heb hier ook erg last van...
Slaap eigenlijk elke nacht met een kruik Bloos maar het helpt wel!

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:43

classic_life schreef:
Als ik de hele dag bezig ben met of om de paarden heen, heb ik nergens last van. Maar als ik de hele dag op school zit of een tijd "stil" zit, krijg ik het erg koud. Ik heb dan snel last van dode vingers, vingertopjes en tenen. Ik draag onder mn broek vaak een panty om het soms wat warmer te hebben, verder draag ik me niet koud. Verder ben ik nooit ziek (even afkloppen). Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb het ook vaak koud.
Maar je kan dan beter geen panty onder je broek dragen, koop dan thermo ondergoed.
Panty zit strak om je benen, heb je een slechtere doorbloeding waardoor je het nog kouder krijgt.
Heb het ook altijd na het paardrijden, moet ik echt direct als ik thuiskom mijn strakke rijbroek uitdoen,
ander blijf ik het koud houden.