hersenschudding, wiplash en kaak gekneusd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

hersenschudding, wiplash en kaak gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 14:04

En hoe dat komt: we waren 100 meter voor de manege waar ik les had op een zandpad, Ineens stond er een hert voor ons en katie sloeg op hol..de bomen in, die bomen stonden nog geen meter van elkaar en door de storm lagen ze ook half om..en toen bleef ik achter 2 bomen hangen en knalde ik tegen een derde aan en lag ik eraf. Katie ophol, door het bos over de weg, brug enz naar huis gerent. Nu zijn zweep, beugel+riem, springschoen kwijt en cap kapot

De cap is dus door de midden. Omdat ik met mijn rechter kant tegen 3 bomen aan ben geknald en mijn cap achter een tak bleef hangen ben ik zo goed als blauw en gekneusd. Ook is een oude klacht, wiplash, weer terug maar nu erger. Ook is mijn oor gekneusd( Clown ) en zitten mijn tanden los. Mijn armen zijn ook helemaal geschaaft en gekneusd en overal heb ik spierpijn. Eten gaat niet en eigenlijk voel ik me even heel zielig Bloos

Ik heb zo'n geluk gehad dat ik mijn cap op had, anders had ik hier volgens de dokter wel eens niet kunnen zitten. Gelukkig heeft mijn paardje ook niks behalve een shock en dat er wat spullen onderweg kwijt zijn geraakt. Nu moet ik vanmiddag weer rijden maar ik durf eigenlijk niet echt aangezien ik er niet meer op heb gezeten...

sorry voor het lange verhaal maar moest het kwijt

_Anouck

Re: hersenschudding, wiplash en kaak gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:07

Heej,
Zo dat is niet fijn zeg bah!
Beterschap maar!
Ik vind het trouwens niet zo'n goed idee om vanmiddag al weer te gaan rijden! Met al je kneuzingen etc.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:07

wow dat is ook niet even een klein ongelukje zeg!

Beterschap! En dat je je even zielig voelt is wel terecht hoor...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 14:11

dank jullie Knipoog
@Noekiejj: Ik moet wel: als het pijn doet stop ik maar anders stap ik er nooit meer op Bloos

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:13

Zo, dat klinkt niet fijn... sterkte!
En ik zou echt niet gaan rijden nu, lijkt me niet verstandig!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:15

Jeetje meid, dat is niet niks !! Nagelbijten / Gniffelen Heel veel beterschap en hopelijk zijn jij en je paardje gauw weer van de schrik bekomen. Ach gut Ik zou als ik jou was een paar dagen thuis blijven, er is vast wel iemand op stal ofzo die een paar dagen voor je paard wil zorgen toch ? Lachen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:17

Zo dat is ook niet niks. Bloos!
Beterschap!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:28

Wat vindt je dokter ervan dat je vanmiddag weer op je paardje stapt?????

Ik zou die whiplash maar heel, heel, heel serieus nemen...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 14:37

Firedancer schreef:

Uhu ik weet, ik heb hem al vana 14 mei, maar hij was zo goed als weg

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:01

knabbelgirl schreef:
Firedancer schreef:

Een echte whiplash raak je eigenlijk nooit meer kwijt.... wel kan je er bij tijd en wijlen meer of minder last van hebben, maar het blijft altijd je zwakke plek en kan heel veel bijklachten geven die je niet meteen aan je nek zou koppelen.

Als ik jou was, zou ik echt niet gaan rijden vanmiddag. Geef je lichaam even de tijd om te genezen, je zult er als je genezen bent echt wel weer op durven hoor. Dat je er meteen op moet omdat je anders nooit meer durft, is zo letterlijk genomen niet helemaal waar.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:19

Volgens mij moet je pas weer op je paard gaan zitten, wanneer je het zelf aandurft. Niets forceren.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 20:15

Firedancer schreef:
knabbelgirl schreef:

Een echte whiplash raak je eigenlijk nooit meer kwijt.... wel kan je er bij tijd en wijlen meer of minder last van hebben, maar het blijft altijd je zwakke plek en kan heel veel bijklachten geven die je niet meteen aan je nek zou koppelen.

Als ik jou was, zou ik echt niet gaan rijden vanmiddag. Geef je lichaam even de tijd om te genezen, je zult er als je genezen bent echt wel weer op durven hoor. Dat je er meteen op moet omdat je anders nooit meer durft, is zo letterlijk genomen niet helemaal waar.

i know dat weet ik ook wel

Ik heb op advies van de fisio wel gereden. En het ging goed

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:17

Wel apart want je hebt toch ok een hersenschudding?
Ik weet niet hoe erg je hersenschudding was/ is, maar over het algemeen word het ter strengste verboden om zo snel weer te gaan sporten...
En als je een echte hersenschudding hebt kan ik je uit ervaring vertellen, zit je niet met 1 dag weer op je paard. Knipoog
Iig sterkte en doe rustig aan!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:19

knabbelgirl schreef:
dank jullie Knipoog
@Noekiejj: Ik moet wel: als het pijn doet stop ik maar anders stap ik er nooit meer op Bloos

Rijden met een hersenschudding is zeer onverstandig. Daar kun je blijvende klachten aan overhouden. Eerst rusten en opknappen, dan weer op je paardje stappen.

Veel beterschap gewenst!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 12:22

thanx voor de reactie's maar ik heb ook niks met de dokter overlegd. Ik zit zwaar onder de pijnstilling dus ik voel niks, en het is een lichte hersenschudding. Ik rij vandaag iig ook niet, en ik gym ook niet mee

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:39

Lieverd, omdat je pijnstillers gebruikt voel je de pijn niet, maar daarmee is de beschadiging in je lijf toch niet weg?

Ik vind het heel onverstandig zoals je met je blessures omgaat. Je moet je lichaam heel serieus nemen. Je doet net alsof het niets is wat je in je eerste post allemaal omschreef.

Als je mijn kind was kwam je echt minstens de eerste twee weken je paard niet op hoor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:58

knabbelgirl schreef:
thanx voor de reactie's maar ik heb ook niks met de dokter overlegd. Ik zit zwaar onder de pijnstilling dus ik voel niks, en het is een lichte hersenschudding. Ik rij vandaag iig ook niet, en ik gym ook niet mee

Hey Emma,

Wat vervelend dat je zo'n ervaring zeg. Ik hoop dat je je inmiddels al iets beter voelt maar wil toch ook nog even reageren.

Dat je al zwaar onder de pijnstillers zit wil denk ik niet zeggen dat je niet naar de huisarts zou hoeven. Juist als je al met een wiplash zit lijkt het mij verstandig om na zo'n lelijke val toch even langs te gaan.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je ook bij een lichte hersenschudding rustig aan moet doen. Ik ben blij dat mijn moeder mij daar destijds voor in bescherming genomen heeft door mij echt een week thuis te houden. Doe je dat niet kun je er blijvende hoofdpijn aan overhouden.
Ik vind het dan ook niet verstandig dat je toch ben gaan rijden. Maar goed, dat terzijde, want dat kan je niet terugdraaien Knipoog
Ik wil je wel zeggen: DOe voorlopig even rustig aan en luister goed naar je lichaam. Ik zou toch maar even langs de huisarts gaan. Hoe weet je trouwens dat je kaak echt gekneusd is als je niet bij de huisarts geweest bent? Het is niet vervelend bedoeld en ook niet dat ik je niet geloof, maar je wil toch zeker weten dat er niet meer kapot is lijkt mij.

Zoals ook al is gezegd wil pijnstilling niet zeggen dat je alles gewoon kunt doen omdat je het niet voelt. Om even een hele domme vergelijking te maken: Honden die bij de dierenarts komen met een vertuikte poot geven ze vaak liever geen pijnstillers omdat de hond dan geen pijn voelt en de kans groot is dat hij de poot overbelast. Dat is in jou geval natuurlijk niet anders.

Nou een heel verhaal, niet verkeerd bedoeld. Wees zuinig op je lichaam. Ik heb eerder op bokt gelezen dat je in de zomer bij Coby van Baalen gaat stagelopen, dan moet je natuurlijk wel weer helemaal fit zijn Knipoog;)

Sterkte in ieder geval...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:02

Inderdaad niets maar dan ook niets forceren. Uiteindelijk zul je nóg meer last krijgen van je wiplash en andere lichaamsdelen die je hebt beschadigd.
Goed uitrusten totdat je je weer helemaal fit voelt en de dokter aangeeft dat je weer mag beginnen met sporten + paardrijden.
Heel veel sterkte en beterschap toegewenst! Ach gut

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 11:51

Pollewoppy schreef:
knabbelgirl schreef:

Hey Emma,

Wat vervelend dat je zo'n ervaring zeg. Ik hoop dat je je inmiddels al iets beter voelt maar wil toch ook nog even reageren.

Dat je al zwaar onder de pijnstillers zit wil denk ik niet zeggen dat je niet naar de huisarts zou hoeven. Juist als je al met een wiplash zit lijkt het mij verstandig om na zo'n lelijke val toch even langs te gaan.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je ook bij een lichte hersenschudding rustig aan moet doen. Ik ben blij dat mijn moeder mij daar destijds voor in bescherming genomen heeft door mij echt een week thuis te houden. Doe je dat niet kun je er blijvende hoofdpijn aan overhouden.
Ik vind het dan ook niet verstandig dat je toch ben gaan rijden. Maar goed, dat terzijde, want dat kan je niet terugdraaien Knipoog
Ik wil je wel zeggen: DOe voorlopig even rustig aan en luister goed naar je lichaam. Ik zou toch maar even langs de huisarts gaan. Hoe weet je trouwens dat je kaak echt gekneusd is als je niet bij de huisarts geweest bent? Het is niet vervelend bedoeld en ook niet dat ik je niet geloof, maar je wil toch zeker weten dat er niet meer kapot is lijkt mij.

Zoals ook al is gezegd wil pijnstilling niet zeggen dat je alles gewoon kunt doen omdat je het niet voelt. Om even een hele domme vergelijking te maken: Honden die bij de dierenarts komen met een vertuikte poot geven ze vaak liever geen pijnstillers omdat de hond dan geen pijn voelt en de kans groot is dat hij de poot overbelast. Dat is in jou geval natuurlijk niet anders.

Nou een heel verhaal, niet verkeerd bedoeld. Wees zuinig op je lichaam. Ik heb eerder op bokt gelezen dat je in de zomer bij Coby van Baalen gaat stagelopen, dan moet je natuurlijk wel weer helemaal fit zijn Knipoog;)

Sterkte in ieder geval...

heyyz Lachen
Thanx voor je reactie Lachen
Ik weet dat het gekneusd is omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen. Ze hebben daar foto's gemaakt en het was niet gebroken. Ook heeft de fysio mij aangeraden met oog op mijn nek toch te rijden...daarom doe ik dit dus ook. Ik stop wel zodra ik last heb en ik probeer inderdaad niks te forceren. Ze hebben daar ook foto's gemaakt van mijn nek en mijn oor en ook dat was niet gebroken. Je kan dus wel zeggen dat zowel Katie en ik wel enorm veel geluk hebben

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:28

Hey Emma,

Hoe is het nu? Ik wist niet dat je in het ziekenhuis had gelegen. Hoewel dat op zich niet vreemd is natuurlijk na zo'n val Knipoog

Zoals je zelf ook aangeeft: vooral naar je eigen lichaam blijven luisteren. Ik hoop dat je gauw weer helemaal de oude bent!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 23:53

ja het gaat redelijk Lachen thanx