Opgezwollen hoofd-> En dan vooral ogen! Iemand enig idee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Opgezwollen hoofd-> En dan vooral ogen! Iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 09:16

Ik heb sinds zondag last van een opgezwollen hoofd en dan vooral rondom mijn ogen. Het is dik en vaak rood. Als ik 's morgens wakker wordt, valt het nog mee, maar naar mate de dag vordert, wordt het steeds erger.

Nu ben ik zaterdag wel in een rokerige ruimte geweest, terwijl ik zelf allergisch ben voor rook. Normaal heb ik daar wel een beetje last van(hoesten, kuchen, misselijk, soms iets opgezwollen hoofd, maar eigenlijk nooit), maar ik heb eigenlijk nog niet echt gehad dat mijn gezicht zo opzwol. Ik denk dus ook niet dat het daarvan komt, maar waar wel van?!

Mijn vraag is dus: Heeft 1 van jullie hier ook wel eens last van gehad en zo ja, iemand een idee wat het is, en wat je ertegen kan doen(behalve koelen met ijs, dat doe ik de hele dag al, anders is de pijn te erg)

Alvast bedankt.

Bienotje

Re: Opgezwollen hoofd-> En dan vooral ogen! Iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:38

Ik denk gelijk aan een allergische reactie. In combinatie dus met de rokerige ruimte waar je bent geweest klinkt me dat nog steeds aannemelijk. Langer in de ruimte geweest dan anders?

Misschien was er iemand die pijp/ sigaar of een soort sigaret rookte waar jij nog heftiger reactie op krijgt.

Anders zou ik denken aan reactie op bv een gezichtscreme ofzo.

Allergische reacties/ jeuk etc. smeer ik altijd calendulan creme op. Maar als het echt zo heftig/ pijnlijk is als je laat weten is een belletje of bezoekje aan e huisarts niet overbodig. Stel dat het iets anders is of je allergie ergens anders voor is, als je weet waarvoor is het makkelijker de volgende keer rekening mee te houden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:39

Je bent niet toevallig aan de prednison?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:42

ik heb het eens gehad toen ik in aanraking kwam met n bepaalde plant(had geen idee)
was allergisch voor de melk.
Zou toch maar even huisarts raadplegen hoor!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 09:45

Bienotje schreef:
Ik denk gelijk aan een allergische reactie. In combinatie dus met de rokerige ruimte waar je bent geweest klinkt me dat nog steeds aannemelijk. Langer in de ruimte geweest dan anders?

Misschien was er iemand die pijp/ sigaar of een soort sigaret rookte waar jij nog heftiger reactie op krijgt.

Anders zou ik denken aan reactie op bv een gezichtscreme ofzo.

Allergische reacties/ jeuk etc. smeer ik altijd calendulan creme op. Maar als het echt zo heftig/ pijnlijk is als je laat weten is een belletje of bezoekje aan e huisarts niet overbodig. Stel dat het iets anders is of je allergie ergens anders voor is, als je weet waarvoor is het makkelijker de volgende keer rekening mee te houden.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Ik ben met een vriend van mij meegeweest, die heeft gerookt in de auto, maar met raampje open en normaal gesproken heb ik daar eigenlijk niet zo heel veel last van(daarnaast hebben we echt niet zo heel lang in de auto gezeten, meer buiten in de openlucht gestaan) . Toen ik 'vroeger' met mijn instructeur mee ging naar les, kon hij ook gewoon roken met raampje een stukje open...
Ehm, wat rookt hij, kom ik zo op terug, zal even nadenken(ik heb helemaal niets met roken, sigaretten etc, zoals je wel zal begrijpen, dus ik moet even goed nadenken).
Gezichtscreme?! Hmm... dat smeer ik meestal niet rondom m'n ogen, aangezien ik altijd bang ben voor dingen, zoals nu Haha!
@Peetje82:Ik ben ook allergisch voor melk, maar daar krijg ik alleen maar blaasje van net onder mijn neus tot en met m'n kin. Haha! Heb jij toevallig geen idee welke plant, want misschien heb ik dat wel aangeraakt, wie weet?!
@TeeGee: Nee, ik ben niet aan de prednison.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:04

stokroos!

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:57

Klinkt erg vervelend.
Is het geen idee om even contact met je dokter op te nemen.
Lijkt me namelijk niet gezond een opgezwollen hoofd.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 12:00

*Heb maar een afspraak gemaakt met de dokter, vanmiddag half 1*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:43

Inderdaad een allergische reactie...denk ik.

Heb je ook pijnklachten rondom je hals?
Anders kun je ook wel iets met je schildklier hebben.
Maar goed je hebt al een afspraak. Lachen

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 12:45

Revanches schreef:
Inderdaad een allergische reactie...denk ik.

Heb je ook pijnklachten rondom je hals?
Anders kun je ook wel iets met je schildklier hebben.
Maar goed je hebt al een afspraak. Lachen

Nee, geen pijn rondom mijn hals/nek etc. Echt puur m'n hoofd en dan voornamelijk rondom mijn ogen.
Het is gelukkig minder dan gister, maar nog steeds niet goed. Ga maar even ook nieuwe medicijnen aan de vriendelijke(ahum) dokter vragen... Ik hoop dat ie dit keer wel weet dat het is, het is zo'n nog-net-niet-afgestudeerde-maar-wel-in-dienst-zijnde-gozer. Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:24

Anti-histamine zou moeten helpen. Het kan zeer goed allergische reactie op iets heel anders zijn (bv pollen). Allergie kun je nl gewoon ineens ontwikkelen.
Succes bij de dokter (hier hebben we ook van die leuke, ahem)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 15:30

Ben weer terug(al een tijdje trouwens Haha! ) had gelukkig een ander, die gozer was er wel, maar ik had nu een vrouw die wel officieel al afgestudeerd is en geen boek meer nodig heeft Haha!
Ze heeft m'n verhaal aangehoord, even gekeken, trok de conclusie dat het een allergische reactie is op IETS.(ja hey, zo ver waren wij ook Haha! ) Vragen van haar(dikgedrukt, antwoorden van mij in normaal lettertype): Heb je nieuw soort make-up/dagcreme/nachtcreme oid? Nee. Iets wat je normaal nooit gebruikt, maar toen wel? Nee. Ergens mee in aanraking gekomen wat je anders nooit aanraakt? Ehm Nee. Ja, dan moeten we maar afwachten tot je de volgende keer er weer mee in aanraking komt, misschien kunnen we er dan achterkomen wat het is. Ja kan, maar nu zit ik nog met een pijnlijk(sexy ahum Haha! ) hoofd. Ja, je moet er inderdaad wel vanaf. Ik schrijf je wat medicijnen voor.
Conclusie: Heb nu 5 pillen die tegen allergische reacties werken(moet langer gebruiken als het nog niet weg is, en korter als het wel al weg is), moet er een zalfje(die ik normaal voor andere dingen gebruik) opsmeren, heb nieuwe inhalers gehad(voor dagelijks en noodgebruik) en dan maar kijken of het helpt. Ik kan wel een eigen apotheek gaan beginnen geloof ik Haha!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 13-03-07 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:31

Wen er maar aan. Als je allergisch bent voor iets waar je contact niet mee kunt vermijden (bv pollen), blijf je het. Maar er valt goed mee te leven.

Ik hoop dat je goed reageert op de medicijnen, en dat je hoofd weer snel normaal is.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 15:34

Lusitana schreef:
Wen er maar aan. Als je allergisch bent voor iets waar je contact niet mee kunt vermijden (bv pollen), blijf je het. Maar er valt goed mee te leven.

Ik hoop dat je goed reageert op de medicijnen, en dat je hoofd weer snel normaal is.

Jaah, die inhalers gebruikte ik vroeger ook, maar we dachten dat ik er overheen gegroeid was. Wat een tegenvaller, ik vind die inhalers echt verschrikkelijk.
Ìk hoop ook dat het snel weer over is, naast dat het verschrikkelijk lelijk is, doet het ook erg pijn, dus ik wil er graag weer vanaf.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:12

Als het goed is doet anti-histamine, en ik neem aan dat je dat gekregen hebt, vrij snel zijn werk, maar is het pas na een paar dagen echt beter.
Zelf heb ik vaak rood gezicht, jeukende ogen, bronchitis, ooronstekingen en longonstekingen, als ik te laat ben met anti-histamine, en dat is dus mét gebruik van mijn gewone astma medicijnen...

Misschien helpt ijs tegen je wangen houden wat tegen de pijn. Het altijd een goed verdovend middel. En watjes met koude kamille thee of gewoon koud water, op je ogen leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:18

Je hebt niet toevallig andere/nieuwe medicijnen of zo geslikt?
Mijn moeder had hier ook altijd erg veel last van haar hele gezicht zwol dan op, dikke ogen, dikke lippen net als of ze 13 rondes in boksring gestaan had maar dan zonder de blauwe plekken Knipoog
Bij haar was de oorzaak ook niet altijd duidelijk maar vervelend is het wel, sterkte Ach gut

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 17:21

Coolpacks zijn op het moment mijn beste vrienden Haha! Ik heb gister op school zelfs de hele dag met die dingen gelopen, anders was het echt niet uit te houden. Vandaag maar thuis gebleven, heb vanaf morgen laatste tentamenweek, moest toch langs de dokter en om nou weer een dag met coolpacks op mn ogen in de les te gaan zitten(waar je automatisch dan toch niets doet) vond ik nutteloos.
@Gast8253: nee geen medicijnen geslikt. Dat is wel vervelend bij je moeder idd. Dank je Lachen

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:49

haha, dit komt me erg bekend voor...ben ook allergisch voor de meest rare en vage stoffen. van de dokter heb ik toen een hele zware zalf gekregen met best zware tabletten waarmee je net wel/niet mag autorijden. na een paar jaar werd ik er toch wel erg moe van en ik ben vorig voorjaar naar een homeopaat geweest, sindsdien ben ik er vanaf...ook van de pollen e.d.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:54

Ik weet dat mijn vriendin Dabo (boktnaam) ook veel baat heeft gehad bij een homeopaat.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:48

Oef wat vervelend zeg Ach gut
Hopelijk krijg je er niet vaker last van. Allergische reacties, ik vind het altijd maar vreemd.
Maar inderdaad, een vriendin van mij heeft ook homopatische middelen voor haar allergie, en het werkt erg goed.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 18:56

Ik heb 1 keer iets homeopathisch gebruikt voor mijn huid(bij m'n gezicht), dat ging toen ook goed fout, dus ik vertrouw dat niet meer zo heel erg. Maar als jullie aanraders hebben, waarvan jullie zeker weten dat je daar niet allergisch voor KAN zijn, dan houd ik me aanbevolen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:02

Ik gebruik zelf ook geen homeopatische middelen omdat ik hier en daar slechte ervaringen mee heb (homeopatisch is niet altijd ook maar onschuldig zoals je zelf ook gemerkt hebt), maar moet eerlijk zeggen dat ik niet bij een homeopaat ben geweest. Ik denk dat het echt wel uitmaakt als zo iemand een diagnose stelt en dan wat voorstelt.