Bultjes, Armen en benen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonne

Bultjes, Armen en benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 17:46

Hallo bokkers,
Ik heb al sinds mijn geboorte last van een soort bultjes op mijn bovenarmen en bovenbenen en nu ook op mijn onderarmen en -benen. Het zijn wat rode bultjes en als ik er zachtjes overeen ga met mijn nagels word het wit. Het doet verder geen pijn jeukt niet of iets. Het ziet er alleen gewoon niet mooi uit. Mijn huid is vooral op mijn benen maar op mijn bovenarmen ook wat vlekkerig. Weet iemand wat dit kan zijn en beter, wat ik eraan kan doen?
Ik heb een aantal foto's geprobeerd te maken, je ziet de bultjes niet erg goed maar wil toch even de linkjes plaatsen.
http://img.photobucket.com/albums/v729/ ... 0_1349.jpg
Hier zie je het een klein beetje aan de onderkant van het been, de rest wordt door de camera glad gemaakt. (Er zitten bultjes over het hele been)
http://img.photobucket.com/albums/v729/ ... 0_1351.jpg
Slechte foto van de bultjes, hier lijken ze alleen rood maar sommige hebben ook echt witte puntjes.
http://img.photobucket.com/albums/v729/ ... 0_1352.jpg
Wat rare foto, maar het gaat om de bultjes.

tanya89

Re: Bultjes, Armen en benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:49

Ik zie niks op de foto's. Misschien zonder flits maken?

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 18:07

Ik weet dat de foto's erg slecht zijn maar misschien dat sommige aan de hand van de beschrijving wat herkennen? Net geprobeerd foto's te maken zonder fltis maar je zag het even slecht. Toch bedankt!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:24

Kleine rode bultjes?

Misschien is het een allergie of een kinderziekte. Heb geen idee. Zou even langs de huisarts gaan voor de zekerheid, dan weet je toch wat het is.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:29

Ik heb hetzelfde op mijn handen en vingers... Geen idee wat het is.

[edit] alleen ik heb het pas een aantal weken

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:22

heb je het vooral op je bovenarmen, en bovenbenen (het gedeelte waar je op zit)?
dat heb ik namelijk, het is een rood bultje met een wit kopje. Niet zoals een puist maar toch ook weer een beetje wel. Bij mij zijn het meestal ingegroeide haartjes/ontstoken haarzakjes/ontstoken talgkliertjes. Wat kun je eraan doen: scrubben! mochten de bultjes echt groot worden dan kun je uitknijpen. Er komt dan een klein wit puntje uit, dit moet je eruit trekken met je nagels.

dit natuurlijk alleen doen als je zeker weet dat het hetzelfde is als wat ik beschrijf!!!!!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:57

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:53

Heb je de bultjes ook nadat je in de zon hebt gezeten of als het vrij warm is?
Op je foto kan ik écht niets zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:54

scrubben idd Ja dat werkt echt heel erg goed Lachen

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:58

Ik heb het ook.
Ws door droge huid. Het zijn talgkliertjes die net als een puistje ontstoken zijn.
Wat helpt is scrubben en met een goede vette huidcreme zoals vaseline voor de droge huid insmeren.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 18:21

suus_ schreef:
Kleine rode bultjes?

Misschien is het een allergie of een kinderziekte. Heb geen idee. Zou even langs de huisarts gaan voor de zekerheid, dan weet je toch wat het is.

Het doet geen pijn oid dus neem aan dat het geen allergie is. Ik heb allerlei allergien gehad en daarvoor ook bij de huisarts en homeopaat geweest end it heb ik echt al mijn hele leven dus zoiets zal het niet zijn. Bedankt Knipoog

Demone schreef:
Ik heb hetzelfde op mijn handen en vingers... Geen idee wat het is.

[edit] alleen ik heb het pas een aantal weken

Ik ken nog 2 mensen met deze bultjes op de armen (wel minder als ik), maar niemand heeft het op zijn handen vingers. Denk dat dit toch iets anders zal zijn? Ook aangezien je het sinds een paar weken hebt. Succes ermee! Knipoog

Chely schreef:
heb je het vooral op je bovenarmen, en bovenbenen (het gedeelte waar je op zit)?
dat heb ik namelijk, het is een rood bultje met een wit kopje. Niet zoals een puist maar toch ook weer een beetje wel. Bij mij zijn het meestal ingegroeide haartjes/ontstoken haarzakjes/ontstoken talgkliertjes. Wat kun je eraan doen: scrubben! mochten de bultjes echt groot worden dan kun je uitknijpen. Er komt dan een klein wit puntje uit, dit moet je eruit trekken met je nagels.

dit natuurlijk alleen doen als je zeker weet dat het hetzelfde is als wat ik beschrijf!!!!!

Niet perse het gedeelte waar je op zit, ook de bovenkant van mijn benen. Ik heb echt veel bultjes dus kan me moeilijk voorstellen dat het ingegroeide haarzakjes zijn? Dat met die witte puntjes werkt wel zo. Ook als ik er een keertje over kras word het wit en dat witte kan ik er uitpulken. Het heeft idd wel iets van een puistje weg, maar doet geen zijn en ziet er ookw el wat anders uit. Ze hebben ook alleen witte topjes als ik eroverheen kras.

DaphneL schreef:
Misschien heb je iets aan dit topic? viewtopic.php?f=136&t=711987

Dit lijkt er best veel op, denk dat dit het goed zou kunnen zijn. Heel erg bedankt!

Flutterby schreef:
Heb je de bultjes ook nadat je in de zon hebt gezeten of als het vrij warm is?
Op je foto kan ik écht niets zien

Van de Foto's, ik weet het.
De bultjes verminderen wel door de zon.

Vjellko schreef:
scrubben idd Ja dat werkt echt heel erg goed Lachen

De laatste tijd scurb ik regelmatig en daarna smeer ik er een creme op, dit helpt niet echt of een heel klein beetje, wel worden ook hier de bultjes een beetje wit van (net als wanneer ik eroverheen kras)

marijkedam schreef:
Ik heb het ook.
Ws door droge huid. Het zijn talgkliertjes die net als een puistje ontstoken zijn.
Wat helpt is scrubben en met een goede vette huidcreme zoals vaseline voor de droge huid insmeren.

Droge huid heb ik best wel, ik heb een poosje door huidproblemen oliebaden genomen en hierdoor verminderde die bultjes ook wat, maar echt heel veel verschilde het niet. Het enige wat echthelpt is zon end an nog verdwijnt het niet. Scrubben en insmeren doe ik dus al, voor het beetje effect wat het toch heeft Lachen

Allemaal bedankt!