Ik heb een ziekte aan mijn knieën, en ik word er helemaal gek van..
Ik heb nl retropatelaire chondropathie (dat is blijvende pijn aan het kraakbeen onder je knieschijf, omdat het kraakbeen kapot is, afgesleten of te zacht)
Heb ik eindelijk een lekkere lange bosrit gemaakt, en expres veel gestapt.. En nu kan ik vandaag niet eens meer normaal lopen.
Ik voel me echt half invalide nu, ook al is dat een beetje overdreven.
Maar nu is het superlekker weer, en ik kan gewoon helemaal niks, alleen een beetje zitten ofzo.. En zelfs dat doet al pijn.
Er is geen medicijn voor, je kunt eventueel laten opereren, maar dat wordt eigenlijk nooit gedaan, omdat de resultaten heel erg tegenvallen.
Met andere woorden, ik zit hier waarschijnlijk de rest van mn leven mee opgescheept. Heb er nu al meer dan een jaar last van, kan 's avonds vaak de trap niet eens meer op (nouja, doe er gewoon een half uur over).
Ik heb eventueel een kleine kans dat het zo rond mn 25e over zou kunnen gaan. Joepie, dat kwam echt veelbelovend over.
Zijn er nog meer mensen hier die dat hebben, en wat doen jullie eraan? Want mijn huisarts zegt dat ik met de pijn moet leren leven, maar elke dag, écht élke dag pijn is toch niet te doen? Als ik pijnstillers neem, is het de dag erna alleen maar erger, omdat ik dan ga overbelasten..
Ik heb wel braces (Braces By Push) maar die helpen ook niet echt. Volgens mn huisarts kon ik fysio krijgen voor sterkere beenspieren, maar de fysio vond mijn beenspieren sterk genoeg..
Erg fijn dus.. Heeft iemand tips of iets?
Alsjeblieft