Hardlopen, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:47

Hey! Lachen

Ik wil graag gaan hardlopen om zo mijn conditie te verbeteren.
En ook om op deze manier de hond wat beweging te geven (die veel te dik is)

Heeft iemand tips over bijv. hoelang, hoevaak per week verstandig is en hoe ik het 't beste kan opbouwen?
En verder ben ik opzoek naar een goed loopschema. Ja

Xxx Iris,

Anoniem

Re: Hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:49

Voor de gezelligheid kun je een maatje zoeken om mee te lopen Knipoog Zo hou je elkaar ook actief en geef je niet op halverwege.

Niet meteen alles voluit geven maar rustig aan opbouwen. Steeds een stukje verder gaan. Begin met een klein stukje en doe er na een paar keer een paar minuutjes bij enz.

Als je lichaam het na een paar keer gewend is zou je elke dag wel een stukje kunnen doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:52

Een maatje zoeken zal het zowieso niet worden,
aangezien er hier in de buurt alleen maar kleine kinderen zijn..
Daarom neem ik de hond ook mee & muziek natuurlijk Ja..

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:53

Muziek is je grootste vriend, ik ben zelf verliefd op hardlopen..heerlijk even ertussenuit enzo. Helemaal met dit weer, hoop dat het jou ook bevalt Tong uitsteken Schema's heb ik niet voor je..expirimenteren!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:56

je moet stuk stevig doorwandelen en weer hardlopen, weer stuk stevig doorwandelen om op adem te komen en weer hartlopen Knipoog hartlopen is idd erg fijn Haha! doe het samen met 2 jongens Tong uitsteken en met muziek kan het ook!
op een gegeven moment kun je het zonder die stukken wandelen! en zo kun je elke keer weer verder Haha! !

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:57

Ik liep altijd hard met de hond... Totdat ik voor hem te hard liep en hij eigenlijk erbij liep te sjokken (beest is normaal hyperactief Verward)
Nu loop ik lekker met muziek op een rondje.
Gewoon rustig opbouwen BIJV. eerst 1 min hardlopen, 1 min lopen, dan 2 hard, 1 lopen, 3 hard, 1 lopen ect. Na een tijdje heb je die minuut 'pauze' niet meer nodig en kun je lekker doorlopen.
(tipje tijdens die minuut 'rust' even je helemaal uitrekken, scheeld spanning)
succes!

edit: met dit weer hardlopen is idd heerlijk Lachen lekker zonnetje erbij. toegeven, ik ben eigenlijk ook een mooi-weer loper Knipoog

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:59

indd ik hebt ook gedaan!
nu geen tijd meer.
en voetbal 3x in de week!
gewoon opbouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:01

Met een hond moet je mee oppassen, mijn vader rende vroeger ook altijd met onze hond. Na een tijdje heeft onze hond een pees gescheurd door de slijtage van het meerennen. Het is namelijk zwaarder voor je hond om mee te rennen. Je zou denken dat het hem geen moeite kost maar het is juist het tegendeel. Ik zou eerst advies vragen aan de DA hoe vaak je het beste kan gaan lopen en hoe. En bouw het op, als je meteen stukken gaat rennen kunnen zowel jij als je hond bezwijken aan een hartaanval. Je bouwt het vaak op dmv eerst een stuk te lopen, dan een paar minuten te gaan hardlopen en weer een paar minuten te gaan lopen. Zo bouw je de tijd en afstand op tot je gewoon aan een stuk door kan hardlopen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-07 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:01

http://een.typepad.com/vlaanderensportl ... index.html
Dit is een podcast gemaakt toen er op tv een programma over sporten was in België. Dit is net als het opbouwschema dat je op verschillende websites kan vinden om te beginnen met lopen, maar het is gemaakt in MP3 met muziek waarbij ze ook zeggen wanneer je moet lopen of stappen. Ik vond het veel leuker dan zonder muziek te lopen!
Eerst begin je van 0 tot 5 km (ongeveer tot 30 minuten lopen), maar je kan via de lessen ook verder opbouwen tot 10 kilometer lopen.
Ik ga zeker terug beginnen als het veld hier weer droog ligt

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:04

Dankje Ja
Miss_Montana; Hij rent ook vaak in het bos en alles, maar ik ben wel van plan met hem rustig aan te doen en zeker niet altijd met hem te gaan lopen..

Bijke; Dankje Ja Ik ga daar zeker even kijken Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:17

Ik loop altijd samen met me vriendin, we motiveren elkaar ook telkens dus een maatje is wel handig. (Edit: Lees net dat dit niet mogelijk is)
Motiveer je zelf dan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:20

Ik ben toen straks voor de eerste keer wezen 'hardlopen'
Met het beginnersschema van www.hartstichting.nl Ja
Precies een goed schema voor mij.. Schijnheilig want mn loopconditie is echt te slecht voor woorden Bloos!

Tja, jezelf motiveren, dat probeer ik Schijnheilig
Ik moet gewoon van mezelf Tong uitsteken

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:36

Het is echt moeilijk om jezelf te motiveren!
Ik loop ook wel eens met vriendinnen, maar soms veel huiswerk en dan ga ik in mn eentje.
Maar uiteindelijk ga ik dan niet meer Scheve mond
Als ik gelopen heb vind ik het heerlijk, lekker warm in bad erna en je kunt heerlijk slapen.
Maargoed dan moet je maar wel even beginnen he Haha!